Skip to main content

Wil snijden, wil niet snijden... hopeloos.

• June 9, 2026
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

ik ben een meisje, 14, bijna 15 en dingen worden gewoon teveel. ik ben echt net bij de eo jongerendag geweest en ik wil meer in gods licht lopen, maar het lukt gewoon niet. sinds ik mezelf de laatste keer gesneden heb zijn er wel een paar maanden voorbij gegaan, maar de dwang is nu groter dan ooit. ik ga er alles aan doen om het vanavond niet te doen; ik kan het ook niet verbergen; het is bijna zomer. en ik wil het ook niet. en ik weet niet of het een zonde is en daar ben ik bang voor. maar ik zondig al zoveel. en ik wil gewoon niet meer.  help me alsjeblieft. ik heb al littekens en ik weet niet hoe ik die moet verbergen .

groetjes en ik hou van je,

femsz

Tekst aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 6

1 reactie

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 9, 2026

Hoi ​@femsz 

Wat klinkt het naar dat alles je zo te veel wordt, we begrijpen dat dat erg lastig is.  Wat knap en dapper dat je er hier over komt praten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In jouw situatie zou je ook eens kunnen kijken op www.sameninmijnschoenen.nl , ik denk dat je hier veel ondersteuning kunt vinden. 

Nogmaals: heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon)