Skip to main content
Vraag

Wil mijn verdriet met je delen

• May 19, 2026
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Goededomme
Forum|alt.badge.img+2

...want heb een hond .

En die heeft botkanker met uitzaaiingen en kan nu al bijna niet meer normaal lopen.

Zijn voorpoten zijn nog wel normaal maar beide achterpoten hangen er maar wat bij Hij loopt als een dronken hond., sleept met zijn nagels over straat wat een afschuwelijk geluid maakt .

Normaal plassen voor een reu is er ook al niet meer bij : hij zit als een meisje en poepen lukt al bijna niet meer .

Als ik met hem wandel dan kan het wel een half uur duren voordat ie weet hoe dat in zijn geval moet .Hij moet dan op die achterpoten gaan zitten maar heeft daar al geen gevoel meer in .

Gelukkig komt onze dierenarts hier thuis dus dat is mooi .

Hij krijgt hele zware en sterke medicijnen . Pijnstillers maar ook een soort van valium .

Ik verzorg hem ., aai hem voorzichtig want alles begint pijn te doen.Vandaag raakte ik em ergens aan en dat deed zeer en omdat dieren niet kunnen vloeken , beet hij mij voor het eerst in mijn leven .Heel hard en zat onder het bloed.

Nu krijg ik ook 2 spuiten en durf ik met liefste vriend bijna niet meer aan te raken .

Tot voor kort was het een normale hond., sprong op de bank en hadden we lol.Nu kan hij niet meer op de bank springen maar ik durf hem hierbij ook niet meer te helpen want dat achterlijf is het meest kwetsbare .

We liggen nu de meeste tijd samen op de grond en klets ik wat met hem.

Ga eventjes niet meer naar school.Mijn hond heeft mij nodig .( en ik hem heel erg )

Volgens de dierenarts kan ie ieder moment incontinent worden  en ook niet meer slikken .

Dan krijgt hij een spuitje want als hij zo moet lijden ,dan moet ik afscheid van hem nemen want een hond laten lijden is een misdaad .

Nu krijgt ie voor de nacht nog zijn medicijnen en moet in zijn mandje en ik naar mijn eigen slaapkamer .Hij mag niet mee dus ik luister in feite de hele nacht of alles nog goed gaat.

Trusten.

====

Ik mag vanwege de spelregels hier mijn hond niet eens laten zien of zijn naam noemen dus heb ik een in feite onherkenbare foto moeten maken .

Dit is X dus …

Als laatste anonieme eer .

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 20, 2026

Hey ​@Goededomme 

Wat verdrietig..❤ Wil je vooral even een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen 🫂

Liefs

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • May 20, 2026

Laat hem zo snel mogelijk inslapen.  Elk uitstel is pijnlijk voor hem, laat hem uit liefde meteen gaan.

Knuffel voor jullie allebei.

Goededomme
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 20, 2026

Een wijs advies ​@Diana en dat is hier ook inderdaad het geval / uitgangspunt.

De dierenarts heeft het laatste woord en zodra zij zegt van nu is het genoeg ., het kan echt niet meer dan krijgt X 2-spuitjes .

xxx GD xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 20, 2026

Hey, wat vreselijk verdrietig om te lezen... weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ben er echt door geraakt... Ik denk aan jou en aan de hond🖤 heel veel sterkte en knuffels🫂 

Snap dat dit heel moeilijk is... maar inslapen is nu echt het beste voor hem... 

Rust in vrede , lieve X🥀🐕 en ook veel liefs naar jou ♥︎♥︎♥︎

Goededomme
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 20, 2026

DANK

JE

WEL

@Yusa 

Forum|alt.badge.img

--onnodige quote verwijderd--

hey,

ik had ook een dier die kanker kreeg, het was mijn kat die ik al heel mijn leven kende. hij kreeg een tumor in zijn darmen en kon bijna niks eten en als hij wat at gaf hij over, ik was nog maar 8 en dacht alleen aan mezelf, maar uiteindelijk hebben we hem laten inslapen en nu realiseer ik me dat dat veel fijner voor hem was, want hij was heel erg aan het lijden. Ik mis hem nog elke dag en het was moeilijk om over zijn dood heen te komen, maar 4 jaar later heb ik een nieuw dier. dat betekent niet dat ik hem minder mis, maar het was wel beter voor hem, denk ook aan je dier. 

veel suc6 met je hond! ik hoop dat alles goed gaat!