Vraag

Wil ik terug

  • 26 March 2019
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Hoi! ik ben transgender (van meisje naar jongen) en ik zit al in de transitie. Ik heb al puberteit remmers enz. Ik weet niets meer van de tijd dat ik een meisje was. (ik was erg jong) Maar nu heb ik het idee dat ik toch meer een meisje wil zijn. Ik weet het niet zeker en ik ben bang dat als ik weer helemaal terug ga dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt en ik erg ongelukkig wordt. Ik weet niet wat ik met dit gevoel moet, want ik ben bang als ik het opprop het niet goed komt ofz.. Heeft iemand tips wat ik kan doen?

4 reacties

Mijn tip aan jou is om goed na te denken wat je wilt.
Pak bijvoorbeeld een schrift en maak er een artikel over zodat het niet in je hoofd blijft spoken.
Maar denk goed na over wat je nou precies wilt.

Met vriendelijke groet,
JeremyPrive
Hoi ikbenprive

Ik zou je nog 1 tip willen geven.
Ik denk dat het verstandig is om met je ouders en de mensen waar je waarschijnlijk er over praat. Ook dit te zeggen ik denk dat dat naast het op schrijven dat dat je zou helpen.

Groetjes
Bella
Hoi

Zoals Bellablue zei, lijkt het me goed om wat je voelt met anderen te bespreken. Aangezien je puberteitsremmers hebt, vermoed ik dat je bij een begeleider terecht kan. Bij die begeleider kan je vertellen wat er in je omgaat, en kan er bekeken worden welke opties open liggen.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ik snap je heel erg goed. Ik twijfel zelf ook super erg over mijn geslacht! Dan denkt ik weer dat ik wel een jongen wil zijn, dan denk ik dat ik toch liever een vrouw wil zijn. Dan geen van beiden. Ik snap er geen zak meer van.

Puberteitsremmers zijn gelukkig niet definitief, zoals cross-seks hormonen dat wel zijn. Dat betekent dat je hiermee kan stoppen en verder zou kunnen leven als een vrouw.

Of je dit wil, is iets wat alleen jij kan bepalen. Als het goed is heb je contact met een psycholoog die je begeleid tijdens dit traject. Ik zou je zeer aanraden om met diegene hierover te spreken, want dat is tenslotte waar diegene voor is! Het is belangrijk dat ze weten dat je twijfels hebt, zodat je nog niet aan definitieve zaken als cross-seks hormonen begint.

Het is trouwens oké om twijfels te hebben. Dit is allemaal super verwarrend en super lastig! Het is logisch dat je alles eerst zeker wil weten en dat je hier goed over nadenkt. Dat is eigenlijk alleen maar goed, want in transitie gaan is een serieuze zaak!

Probeer er met de psycholoog over te praten (of een andere arts), mensen die je vertrouwt, familie en vrienden enzo. Verder kun je voor jezelf een soort ''genderlogboek'' bijhouden, waarin je gewoon alles schrijft wat je voelt en denkt over je gender.

Neem je tijd!

Gr. Pin

Reageer