Hoi ik ben chocomel123 en ik wil graag mijn verhaal kwijt.
Ik heb sinds mijn 10/11e een angststoornis en daar had ik het heel moeilijk mee.
Toen ik rond de 12 jaar was werd ik super onzeker over mijn lichaam (te dik, lelijk, jongens zien mij niet staan) de reden dat ik dacht dat jongens mij niet zagen staan was omdat op mijn 12e ik mijn 1e vriendje kreeg en hij ging vreemd op me… Op een gegeven moment werd die onzekerheid zo heftig dat ik niet meer wou leven.
Ik heb zo vaak mezelf moeten stoppen om het niet te doen want ik ging altijd gewoon overal kijken voor objecten waar ik mezelf mee kon doden. (Dat doe ik nog steeds )
m’n ouders zijn hele lieve ouders maar ze zijn soms heel erg boos op me omdat ik dan chagrijnig doe enzo. Ik moest een maandje geleden ofzo op school voor de GGD een vragenlijst invullen en dat ging ook onder andere over zelfmoord neigingen. Ik had het zeker niet eerlijk ingevuld…. Ik was bang dat mijn ouders er achter zouden gaan komen en dan zat ik groot in de problemen . (Want mijn zus had een depressie en ze deed aan self harm)
alsnog werd ik gevraagd voor een na gesprekje zodat ze zeker wisten dat er niks aan de hand was. Want ik had bij een (zelfmoord) vraag dit ingevuld: “soms” en toen ging ik naar het gesprek en werd ik gevraagd of het me fijn lijkt om een training te volgen om het te verminderen. Ik doe niet aan self Harm maar de enige reden daar van is: Mijn ouders zien dat dan en dan weten ze het …
en er is een reden dat ik nog niet op het punt ben gekomen dat ik echt mezelf wou ombrengen want ik vind het zo zielig voor mijn ouders en vrienden en opa en oma enzovoort… maar als hun er niet waren had ik het al gedaan.
Ik heb ook vaak opgezocht wat de snelste manier is om zelfmoord te plegen. Maar ik wil één ding: “hulp” hoe krijg ik dat want ik wil mijn ouders niet bang maken….
Maar ik heb het op het moment heel erg nodig sorry dat dit zo lang was maar ja )
( Deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon wegens forumregel 6. Het noemen van zelfmoordmethoden of selfharm methoden kan als trigger of choquerend werken voor anderen en wordt daarom weggehaald )