Skip to main content

Hoi ik ben chocomel123 en ik wil graag mijn verhaal kwijt.  

Ik heb sinds mijn 10/11e een angststoornis en daar had ik het heel moeilijk mee.

Toen ik rond de 12 jaar was werd ik super onzeker over mijn lichaam (te dik, lelijk, jongens zien mij niet staan) de reden dat ik dacht dat jongens mij niet zagen staan was omdat op mijn 12e ik mijn 1e vriendje kreeg en hij ging vreemd op me… Op een gegeven moment werd die onzekerheid zo heftig dat ik niet meer wou leven.

Ik heb zo vaak mezelf moeten stoppen om het niet te doen want ik ging altijd gewoon overal kijken voor objecten waar ik mezelf mee kon doden. (Dat doe ik nog steeds )

m’n ouders zijn hele lieve ouders maar ze zijn soms heel erg boos op me omdat ik dan chagrijnig doe enzo. Ik moest een maandje geleden ofzo op school voor de GGD een vragenlijst invullen en dat ging ook onder andere over zelfmoord neigingen. Ik had het zeker niet eerlijk ingevuld…. Ik was bang dat mijn ouders er achter zouden gaan komen en dan zat ik groot in de problemen . (Want mijn zus had een depressie en ze deed aan self harm)

alsnog werd ik gevraagd voor een na gesprekje zodat ze zeker wisten dat er niks aan de hand was. Want ik had bij een (zelfmoord) vraag dit ingevuld: “soms” en toen ging ik naar het gesprek en werd ik gevraagd of het me fijn lijkt om een training te volgen om het te verminderen.  Ik doe niet aan self Harm maar de enige reden daar van is: Mijn ouders zien dat dan en dan weten ze het …  

en er is een reden dat ik nog niet op het punt ben gekomen dat ik echt mezelf wou ombrengen want ik vind het zo zielig voor mijn ouders en vrienden en opa en oma enzovoort… maar als hun er niet waren had ik het al gedaan.

Ik heb ook vaak opgezocht wat de snelste manier is om zelfmoord te plegen. Maar ik wil één ding: “hulp” hoe krijg ik dat want ik wil mijn ouders niet bang maken….

Maar ik heb het op het moment heel erg nodig 😞 sorry dat dit zo lang was maar ja )

( Deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon wegens forumregel 6. Het noemen van zelfmoordmethoden of selfharm methoden kan als trigger of choquerend werken voor anderen en wordt daarom weggehaald )

Hoi @Chocomel123 ,

wat goed dat je zelf inziet dat je hulp nodig hebt, en dat je er hier over komt praten! Praten is echt heel belangrijk. Je kunt bij De Kindertelefoon terecht om gratis en anoniem te bellen/chatten met een medewerker, elke dag tussen 11 en 21 uur. Voor hulp met je zelfmoordgedachten kan je dag en nacht terecht bij www.113.nl , ook gratis en anoniem.

Heel goed dat je hier de eerste stap naar hulp hebt gezet.

Veel sterkte en succes,

groetjes Marieke / de Kindertelefoon

Hoi, ik maak nu precies hetzelfde mee.

ik zit nu ook met die gedachte dus als je er met iemand over wilt praten kan dat met mij.

ik denk dat ik je begrijp 

Wow echt je wil niet weten hoe fijn het is om dat te horen! (Niet dat je ook door zoiets vreselijks heen gaat natuurlijk) maar dat ik niet de enige ben met dit gevoel 

Op school zijn vertrouwenspersonen! Hier kun je als het goed is gewoon een gesprek mee inplannen via een docent. Je hoeft dan niet aan die docent te vertellen wat er aan de hand is, maar je kunt gewoon vragen om een gesprek met de vertrouwenspersoon. Je ouders hoeven hier dan niet achter te komen. Ook kun je zelf een afspraak maken bij de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar een praktijk ondersteuner en zij kan je zelfs doorverwijzen naar therapie. Je hoeft je ouders niks te vertellen, maar als je dit wel doet kun je ook gewoon zeggen dat het is, omdat je het fijn vindt om te praten met iemand die je niet kent. En dat je het fijn vind om gewoon even dingen te delen met iemand als je hoofd een beetje vol zit. Zo kun je geholpen worden zonder dat je ouders weten wat er is. 

Nooit doen chocomel123. Je beseft nu misschien dat het ooit beter zal zijn. Maar dat besef  je pas als je je later bedenkt dat je terugdenkt aan deze donkere periode. En blij bent dat je er nog bent. Er zijn altijd mensen voor je. Hier alleen al als je even steun of je verhaal kwijt wil. 

allemaal dit gedachten hebben. Jullie leven is voor iemand betekenisvol. Ik zou alles ervoor willen doen jullie dit duidelijk te maken. Grootste tip is praten. Ga niet alleen met jezelf in je hoofd dingen proberen op te lossen. Zorg voor jezelf aub! 

heb ook moeilijke periode gehad en nu blij dat het achter me ligt. Had zulke mooie dingen gemist die het leven me nog kan bieden en zal bieden. Tuurlijk ook nare dingen  die ook vast maar niemand zegt dat het leven altijd maar leuk en makkelijk moet zijn. Misschien juist niet zodat je  de mooie dingen meer waardeert 

update hier gewoon elke dag hoe t gaat👍

Hoi! Ik heb het mijn ouders verteld maar alle wachtlijsten staan helemaal vol qua therapie enzovoort maar ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie steun! En het gaat nu al een stukje beter met me en ik hoop dat het nog beter word in de toekomst :)

Hey @Chocomel123 ,

Wat goed dat je het hebt verteld!! Ik ben heel trots op je!:)

Ik hoop dat het goed komt maar daar heb ik alle vertrouwen in, je bent echt SUPER dapper!!

Liefs everythingisok:)

Heel erg bedankt allemaal! ❤️❤️🫶🏻🫶🏻

Hey allemaal! Het gaat nu een stuk beter met me en ik huilde de hele tijd ook heel erg door hormonen want ik had daar echt heel veel last van nog steeds wel hoor maar minder dan toen want ja ik moest toen ook ineens voor het eerst ongesteld worden !

Reageer