wil het geen zelfmoord noemen maar dat zou naïef zijn

  • 11 April 2023
  • 27 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Poeh waar moet ik beginnen…  het is al laat ik wil eigenlijk slapen ( voor altijd)

ik wil zelfmoord plegen.

ik ben j, 15 bijna zestien jaar oud 

En ben eigenlijk heftig aan het twijfelen om bewust aan levensbeëindiging te doen. Ik woon mooi, heb intelligente lieve ouders die rationeel voldoen en hun hart op de goede plek hebben, ook voel ik mij niet depressief of in dergelijke zware mentale conditie sterker nog ik beschouw mijzelf als zeer nuchter en bewust, school gaat Dan weer niet zo goed ik dreig voor de tweede keer te blijven zitten in 3 havo en zou dan de opleiding van mijn dromen niet meer kunnen doen. Dit is niet het hoofdonderwerp dat mijn gedachtes drijft alhoewel dit wel een grote rol speelt.

Ik verlies volledig mijn beeld van een stabiele toekomst maar ik kan echt niet opbrengen harder te werken dan ik al doe. Dit bewustzijn sloopt me. Verder zie ik de dood niet als iets ergs juist iets heel moois. Ik denk te veel gedachtes zijn mijn grootste vijand

ik heb zeer zware ADHD en slik hier ook stevige medicijnen voor en nog heeft mijn hooft nauwelijks rust. ik blijf filosoferen over waarom dood niet erg is en weet het steeds te rechtvaarden voor mezelf.

Ik heb mezelf ook heel lang gesneden ( tekst verwijderd door de Kindertelefoon, regel 10 )

het jeukt en het brand maar hoe meer last ik heb hoe beter dan denk ik tenminsten niet aan denken. Avonds heb ik in zeldzame gevallen een soort paniek aanval die onstaat uit angst dat ik niet alles kan bedenken (dit klinkt vast raar 😅).

Het zijn al deze ongemakken die mij naar de in mijn ogen makkelijkste oplossing leiden. En zeg nou zelf als je dood bent heb je daar toch geen last van?  Ik heb het heel lang voor mijzelf uitgesteld en getwijfeld.

 ( tekst verwijderd door de Kindertelefoon, regel 10 )

Ik heb me de laatste maanden opzettelijk afgesloten van anderen

ik ben express heel grof en gemeen geweest tegen haar met als bedoeld resultaat dat ze het heeft uitgemaakt. Ik hoop zo het voor anderen minder pijnlijk te maken.  Ik heb brieven geschreven en klaar liggen in mijn bureau laden aan zij die ik liefheb en voor het eerst gespijbeld en sex gehad en zelfgemaakte vliegtuigjes laten vliegen hutten gebouwd in de bossen van België…

ik ben er klaar voor 

maar nu ben ik bang?

 

 

( Deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 10, het beschrijven van zelfbeschadiging en zelfmoordmethoden kan voor anderen als een trigger werken of choquerend zijn )


27 reacties

Hey,

DOE HET ALSJEBLIEFT NIET! Ga hulp zoeken bij familie of vrienden, maar doe het niet. Mensen geven om jou. Je wil toch niet dat je omgeving verdrietig wordt… En adhd, mijn 2 broers hebben het ook en mijn broertje kreeg vroeger veel straf op school, omdat hij niet stil zat. Uiteindelijk is er een oplossing gekomen. Als je met de school of met je ouders gaat praten komt er vast wel een oplossing. Pleeg geen zelfmoord, er zijn mensen die je willen helpen, zowel op dit forum als bij jou in de omgeving. Als je ouders het hart op de goede plek hebben zitten, zoals je al zei, willen ze je echt helpen.

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jojo2007 ,

 

wat goed dat je wil praten over jouw gevoelens en je situatie! Het klinkt inderdaad of het niet goed met je gaat. Als je wil dan kan je bellen of chatten met De Kindertelefoon, gratis en anoniem, elke dag van 11 tot 21 uur. Ook kan je terecht bij www.113.nl om over je zelfmoordgedachten te praten, zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Hey,

@Marieke: Ik snap dat je 113 aanraad, maar het heeft bij mij de zelfmoordgedachtes alleen maar erger gemaakt. (En dat is denk ik dat we willen voorkomen.)Ik raad het niet aan. Bij de kindertelefoon hebben ze me wel heel erg geholpen. Ik zou eerst bellen of chatten met de kindertelefoon.

Reputatie 3
Badge

Hoi @Jojo2007 ,

 

wat goed dat je wil praten over jouw gevoelens en je situatie! Het klinkt inderdaad of het niet goed met je gaat. Als je wil dan kan je bellen of chatten met De Kindertelefoon, gratis en anoniem, elke dag van 11 tot 21 uur. Ook kan je terecht bij www.113.nl om over je zelfmoordgedachten te praten, zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Hoi Marieke ik weet niet wat jullie voor me zouden kunnen doen ik heb niet lang geleden al eens een urenlang gesprek gehad met zelf moord hulplijn ik heb zo enkel uitstel kunnen creëren,  ik reik om me heen voor hulp maar de handen die geboden worden zijn nooit sterk genoeg. Ik wil ook niet langer meespelen in dat wanhopige spelletje dat de maatschappij heeft bedacht omdat ze hier anders over denken. 

Reputatie 3
Badge

Hey,

DOE HET ALSJEBLIEFT NIET! Ga hulp zoeken bij familie of vrienden, maar doe het niet. Mensen geven om jou. Je wil toch niet dat je omgeving verdrietig wordt… En adhd, mijn 2 broers hebben het ook en mijn broertje kreeg vroeger veel straf op school, omdat hij niet stil zat. Uiteindelijk is er een oplossing gekomen. Als je met de school of met je ouders gaat praten komt er vast wel een oplossing. Pleeg geen zelfmoord, er zijn mensen die je willen helpen, zowel op dit forum als bij jou in de omgeving. Als je ouders het hart op de goede plek hebben zitten, zoals je al zei, willen ze je echt helpen.

Sterkte!

Het klinkt heel harteloos snaar ik heb geen last van andermans verdriet als ik mij in het volledige paradijs van eeuwige rust werp, ik wil omdat ik weet dat andere willen maar ik weet diep van binnen al jarenlang dat dit is wat mij oprecht gelukkig zou maken ik voel mij oprecht voldaan en ik voel alsof waneer anderen echt om mij geven dat ze een vrede moeten kunnen vinden met mijn wens en hun eigen verdriet terzijde zetten.

Hey,

In de toekomst kun je echt nog wat voor mensen, maar ook voor jezelf betekenen. Ik ken jou niet, maar wil toch dat je het niet doe. Je familie kent jou wel, die zouden des te meer nooit willen dat jij dat doe. Er gaan wel eens nabestaande dood door verdriet. Je kan niet zomaar verdriet terzijde zetten. DOE HET ALSJEBLIEFT NIET! Ik wilde het ook doen een tijdje geleden, maar ik heb door de reacties die ik kreeg, het niet gedaan. Ik heb me vertrouwen in God gevonden en weet nu waarom ik nog leef. Zoek een doel om te leven, MAAR DOE HET ALSJEBLIEFT NIET. Als je een doel hebt om te leven is het zoveel makkelijker.

Reputatie 7
Badge +7

hey, 

Ik begrijp zeer goed waar je vandaan komt. Ook vind ik je gedachtegang, hoe gek het ook klink, toch vrij logisch. Ik heb zelf er lang over zelfmoord nagedacht en ook van alles overwogen. Dit is niet een besluit wat je ooit terug kunt draaien. Het is een permanente keuze die hoewel je dat zelf niet door zult hebben heel veel invloed zal hebben op jouw omgeving. Omdat ik er zelf ook nog wel af en toe over nadenk richt ik dit bericht ook een klein beetje aan mezelf. Zelfmoord is kort gezegd extreem egoïstisch. Je stelt je eigen wensen en behoeften boven die van anderen, met grote consequenties tot gevolg. Zelfmoord is de makkelijke route. Waarom zou je ooit de makkelijke route kiezen? Als onze voorouders de makkelijke route hadden gekozen waren wij hier allemaal niet geweest. Persoonlijk vind ik zelfmoord best wel zwak. Dat weerhoud mij er ook van. Ik weet soms niet meer hoe ik verder  moet, maar ik zal nooit opgeven. En je zult misschien denken dat je door iedereen van je af te duwen niemand pijn zult doen, maar dat is natuurlijk grote onzin. Zij zullen heus doorhebben dat je ze om die reden van je af hebt geduwd en dat zal ze alleen maar nog meer pijn bezorgen. Ook zullen ze zich extreem schuldig voelen over het feit dat ze het op het moment dat jij dit deed ze jouw schreeuw om hulp niet hebben gezien en je daarom niet hebben kunnen helpen. Dit is niet het soort schuld waar iemand over heen komt. Dat zal ze de rest van hun leven achtervolgen, tot ze misschien zelf tot het punt komen waar ze niet meer verder kunnen en opgeven. Ik kan me niet voorstellen dat je dat allemaal op je geweten wilt hebben, maarja dat zou jij dan natuurlijk allemaal al niet meer meemaken en daar komen we dus weer terug bij het feit dat het extreem egoïstisch is.  

Je zegt dat je geen last zult hebben van andermans verdriet als jij er niet meer bent, maar je bent toch niet achterlijk? Je kunt je toch zeker nu al voordat je de knoop hebt doorgehakt heel goed inbeelden wat voor impact dit op je ouders zal hebben? Hoe kan je ooit een keuze maken wetende dat het meerdere levens volledig zal verwoesten.

Ik hoop dat je verstandig bent en nog een keer alles goed op een rij zet. en misschien is het slim om die brieven weg te gooien, dat heeft mij geholpen. 

Jouw kleine plannetje heeft extreem grote gevolgen. 

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +7

Je zegt trouwens dat je een droombaan hebt? Is een droom het dan niet waard om voor te vechten? Je kan pas opgeven als al je dromen als zijn vervlogen en dat is bij jou dus niet het geval. En misschien haal je de havo nu niet, so what. Dan zoek je een andere weg om die baan te bereiken en dan haal je het alsnog. Soms gaan niet alles zoals je het had gepland, dan moet je flexibel zijn en een andere oplossing bedenken. Als ik zie hoe jij schrijft ben je erg intelligent en dus zeker in staat om nieuwe routes naar je dromen te bedenken.

Reputatie 7
Badge +7

sorry, hier nog 1 berichtje..

kijk je hond eens diep in de ogen. Zou je dat echt achter kunnen laten wetende dat hij/zij jou nooit meer thuis zal zien komen en altijd naar je zal blijven zoeken niet begrijpende wat er is gebeurd? 

Reputatie 3
Badge

Hoi eendje dankje dat je tijd en energie hebt gestoken in dit bericht en zo ongefilterd bent. Ik moet het met je eens zijn dat zelfmoord een arrogantie is voornamelijk in mijn geval omdat ik dit niet doe vanuit de diepste kloof waar je kan zitten. En over de mensen die ik er mee pijn ga doen  Maar het mooie van de arrogantie is is dat dit niet meer mijn probleem zal zijn. Het is dat cirkeltje waar ik niet uit kan omdat ik erin geboren zo niet gesmeed ben. Verder ben ik er heilig van overtuigd dat ik in mijn oprecht trieste 15 jaar met leed heb gedaan dan mijn volgende actie zal hebben. IK KAN ECHT NIET VERANDEREN DUS DENK AAN AL DIE TIENTALLEN JAREN DIE NOG MOETEN KOMEN. Het is een win win situatie en ik ben diep gelukkig om te weten dat jij het hier niet mee eens kan zijn wat er op wijst dat jij een waardevolle aanwezigheid bent op deze wereld en je met je passie volle en rauwe bericht puurheid en overtuiging weet over te brengen. Helaas ben ik wat dat betreft uit het zelfde hout gesneden :)

Reputatie 3
Badge

Je zegt trouwens dat je een droombaan hebt? Is een droom het dan niet waard om voor te vechten? Je kan pas opgeven als al je dromen als zijn vervlogen en dat is bij jou dus niet het geval. En misschien haal je de havo nu niet, so what. Dan zoek je een andere weg om die baan te bereiken en dan haal je het alsnog. Soms gaan niet alles zoals je het had gepland, dan moet je flexibel zijn en een andere oplossing bedenken. Als ik zie hoe jij schrijft ben je erg intelligent en dus zeker in staat om nieuwe routes naar je dromen te bedenken.

Nee ik weet niet wat het is maar ik bezit een uitzonderlijk zwakke wilskracht mijn dromen zijn dwaas en ik verdien ze niet, ik heb nooit wat bereikt en zal dit ook nooit doen. Dit klinkt als zelfmedelij of pessimisme maar met mijzelf voor de gek houden win ik niks. En eigenlijk heb je gelijk de deur is verre van dicht slechte maatstaf dus die opleiding…

Reputatie 5
Badge +1

Alsjeblieft doe het niet!

Ik bid voor je oké! Ik beloof dat ik voor je zal bidden en dat zal blijven doen, maar alsjeblieft doe het niet!

Je ouders houden van je! Andere mensen houden van je! Ik hou van je! God houdt van je! Ik weet niet of je christelijk bent maar…

God stelt je nooit teleur! Hij is er voor je! Zeker nu! Wil je iets voor me doen? Alsjeblieft!

Wil je me geloven! Jezus is voor jouw gestorven! Zodat jij kunt leven! Dat is zijn doel!

Je kunt gaan studeren! Ik zie het bijna voor me! Vrienden maken, een beetje klooien! Slagen voor je studie!

Een leuke vriendin krijgen! Janken in bed omdat het uit is! Trouwen, kinderen krijgen! Ontslagen worden, 

opnieuw solliciteren! Aangenomen worden! Kleinkinderen krijgen! Met pensioen gaan!

Wil je dat echt allemaal missen! God heeft jouw leven gepland, hij wil niet dat jouw leven zo eindigt!

Alsjeblieft doe het niet!

Ik bid voor je xxx

LittleMe

Reputatie 3
Badge +1

Hai J,  laten we beginnen met het slapen. Ik hou ook van slapen, maar voor altijd is denk ik niet handig. Goed wat ik ga typen gaat heel raar in je hoofd klinken als je het in jezelf leest of hardop, mag je zelf weten. Als je voor altijd gaat slapen kan je ook niet meer je favoriete eten eten bijvoorbeeld of je favoriete game spelen of wat  dan ook.  Misschien kan je ook nadenken over wat je nog wilt doen skydiven of naar China ofzo en probeer de positieve dingen van het leven te zien hoe moeilijk dat ook is. Ik spreek uit ervaring. Ook weet ik zeker dat er mensen zijn die je heel erg gaan missen. Mensen kunnen ook zelfmoord gaan plegen, omdat een geliefde dat heeft gedaan. Denk aan de trauma’s je kan geven of depressies. Je zou dat mensen hopelijk niet aan willen doen. (tenminste dat neem ik aan).  Er zijn zeker nog andere mogelijkheden dan zelfmoord bedenk dat ook nog even voordat je het serieus gaat doen. Ik hoop dat je geen zelfmoord gaat plegen  en dat je nog van de rest van je leven probeert te leven.

XOXO anoniemkipje

Reputatie 3
Badge

sorry, hier nog 1 berichtje..

kijk je hond eens diep in de ogen. Zou je dat echt achter kunnen laten wetende dat hij/zij jou nooit meer thuis zal zien komen en altijd naar je zal blijven zoeken niet begrijpende wat er is gebeurd? 

Eigenlijk maak je me heel boos en verdrietig met dit bericht want je raakt precies waar het pijn doet ik kan de gedachten aan personages zoals mijn zusje m’n hond en mijn ex-vriendinnetje. 
in je andere bericht benoem je de intelligentie die oogt voor jou. Dankje :) ik ben ook er intelligent dat weet ik van mijzelf , maar dit is ook de oorzaak van mijn probleem . Als ik terugkijk op mijn leven, dingen zoals m’n basisschool en sportclubs waar ik heb gezeten. Zie ik eigenlijk dat ik altijd overal onderuit ben gewurmd, ik vermeed alles en deed dingen niet die ik moest doen en vond altijd een slimme manier om er mee weg te komen. BAM dan Ben je vijftien en besef je dat je nog nooit wat hebt gedaan geleerd en bereikt en zwaar geboekt in kennis, begrip tact en discipline. Ik sta volledig buiten de functionaliteit  van de maatschappij en dat maakt mij een ernstige stoorzender voor ieder die zo onfortuinlijk is om met mij in contact te komen.  Om dit op te lossen moet ik een vreselijk consequentieve beslissing maken en daarvoor moet ik verder denken dan m’n hond of zusje 

Reputatie 3
Badge

Alsjeblieft doe het niet!

Ik bid voor je oké! Ik beloof dat ik voor je zal bidden en dat zal blijven doen, maar alsjeblieft doe het niet!

Je ouders houden van je! Andere mensen houden van je! Ik hou van je! God houdt van je! Ik weet niet of je christelijk bent maar…

God stelt je nooit teleur! Hij is er voor je! Zeker nu! Wil je iets voor me doen? Alsjeblieft!

Wil je me geloven! Jezus is voor jouw gestorven! Zodat jij kunt leven! Dat is zijn doel!

Je kunt gaan studeren! Ik zie het bijna voor me! Vrienden maken, een beetje klooien! Slagen voor je studie!

Een leuke vriendin krijgen! Janken in bed omdat het uit is! Trouwen, kinderen krijgen! Ontslagen worden, 

opnieuw solliciteren! Aangenomen worden! Kleinkinderen krijgen! Met pensioen gaan!

Wil je dat echt allemaal missen! God heeft jouw leven gepland, hij wil niet dat jouw leven zo eindigt!

Alsjeblieft doe het niet!

Ik bid voor je xxx

LittleMe

Dankje littleme je raakt me 🥹 maar wees toch niet zo barmhartig dat je wanhopig aan de gedoemde vast houd. Wees troste dat jij sterk genoeg bent om het pad van de heer te bewandelen maar het is hier waar ik het hef in eigen hand neem <3 .

Reputatie 3
Badge

Goed lieve mensen ik weet het allemaal niet meer…

niet waarom ik klaar wil zijn niet waarom ik door wil gaan 

niet waarom ik überhaupt een topic ben begonnen ik heb nooit overtuigd willen worden. 
 

bedankt voor alle liefde support. Ondanks dat jullie allemaal enkel zulle en mogen zeggen het niet te doen voel ik torch meer baat bij iemand die bloed eerlijk kan zeggen waarom wel EN waarom niet. 
voorlopig wacht ik het nog even af ik heb mijn ouders gevraagd om eens een therapeut te zien daarna zie ik wel verder.

Reputatie 1
Badge

hee jojo! het is nog al wat hoor wat je me nou zegt, maar weet altijd dat je er spijt van krijgt. Altijd als ik die gedachtes heb denk ik aan leuke dingen misschien is dat ook iets voor jou? En als dat niet lukt moet je erover praten met een vertrouwd persoon ook al klinkt de stap misschien groot. Misschien is dat toch beter en natuurlijk kun je mij altijd een berichtje sturen! xx

Reputatie 7
Badge +7

Goed lieve mensen ik weet het allemaal niet meer…

niet waarom ik klaar wil zijn niet waarom ik door wil gaan 

niet waarom ik überhaupt een topic ben begonnen ik heb nooit overtuigd willen worden. 
 

bedankt voor alle liefde support. Ondanks dat jullie allemaal enkel zulle en mogen zeggen het niet te doen voel ik torch meer baat bij iemand die bloed eerlijk kan zeggen waarom wel EN waarom niet. 
voorlopig wacht ik het nog even af ik heb mijn ouders gevraagd om eens een therapeut te zien daarna zie ik wel verder.

Ik zou je graag een hele lijst willen geven met redenen waarom wel, maar die heb ik weggegooid. Ook zou ik dat natuurlijk sowieso niet kunnen plaatsen op het forum. Dus als je verwacht dat mensen je redenen gaan geven moet je dat maar uit je hoofd zetten. Mijn redenen waren daarentegen ook erg anders dan ik vermoed de jouwe zijn. Ik zat (soms nog steeds) in een erg diepe put wachtende tot iemand me er uit zo trekken maar die persoon is nooit gekomen dus moest ik het zelf maar oplossen. Ik vind het erg fijn om te horen dat je met je ouders gepraat hebt en een therapeut gaat bezoeken. Dat had mij waarschijnlijk ook goed gedaan. Wees alsjeblieft zo eerlijk mogelijk met je therapeut, zo kun je (ook al weet je misschien nog niet dat je hulp nodig hebt) goede passende hulp krijgen. 

Redenen waarom niet zijn er lijkt me genoeg:

-Zusje

-Hond

-Ouders

-Vrienden

-Mij

Misschien doet dit je niet veel, maar ik hoop dat het toch een heel klein beetje met je doet. 

Dit klinkt verkeerd, maar ik ben stiekem blij dat ik een gevoelige snaar bij je heb geraakt. Dit betekend namelijk dat er nog wel iets in je zit wat je een beetje tegenhoud. Ik snap je dat leven heel zwaar is. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om met ADHD te moeten leven maar het lijkt me niet prettig.  Het is de afgelopen 15 jaar zwaar geweest, zeker. Maar je bent er na al die 15 jaren nog steeds. Dus waarom zou je dan nu stoppen? Dan is alles eigenlijk voor niets geweest. Al die moeite gewoon voor niks. Je zou gewoon alles in 1x weggooien. 

Ik vind het jammer dat je in het leven staat zoals je in het leven staat. Ik vind het jammer dat we als mensheid überhaupt hebben bedacht dat het vermoorden van jezelf iets ‘acceptabels’ is. Het heeft mijn leven zo erg verziekt. 

Stel je zou een poging doen, en het mislukt. Dan moet je dus wel leven met de consequenties. Dan kom je er niet makkelijk onderuit. Dan wordt je leven alleen nog maar zwaarder dan het al is. Waarom zou je dat risico willen nemen?

Als wij elkaar in het echt ooit waren tegengekomen weet ik zeker dat we bevriend waren geworden. Je lijkt me heel aardig en je bent erg welbespraakt. Heb je er ooit over nagedacht verhalen te schrijven? Misschien kan dat een goede afleiding zijn. Ik zou ze in ieder geval graag willen lezen, want hoewel je over een onderwerp schrijft wat nogal wat met mij doet en wat natuurlijk sowieso niet leuk is, vind ik het fijn je berichten te lezen. 

Alvast slaap lekker,

Kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb net weer een veel te lang verhaal getypt lol maar het moet eerst door de moderator dus ik hoop dat het wordt goedgekeurd...

Reputatie 7
Badge +7

 

niet waarom ik überhaupt een topic ben begonnen ik heb nooit overtuigd willen worden. 

Ik kan natuurlijk niet weten wat jij voelt, maar misschien wilde je heel diep van binnen toch een beetje overtuigd worden. Of misschien wilde je gewoon aandacht (en aandachtvragen dan niet in een negatieve zin). Toen ik het moeilijk had werd ik door niemand gezien, alles wat ik wilde was gewoon iemand die me op zou merken, iemand die zou zien dat ik er een eind aan wou maken. Ik kon diegene helaas niet vinden dus plaatste ik ook topics, omdat zelfs het begrip en de aandacht van random mensen op internet beter is dan niets. Misschien wilde je stiekem een reden vinden om het niet te hoeven doen. Ik hoop dat je die reden misschien hier ergens gaat vinden. 

Reputatie 2
Badge

Beste jojo2007,

Ik zou je eerlijk zeggen ik zie uit je text dat je een extreem intelligente jongen/meid bent, je struggled met veel en dat mag er zijn.

Het gevoel hebben dat niemand eerlijk naar je is of dat niemand naar je luistert dat is er en dat mag er zijn en waarschijnlijk is dat ook zo iemand anders zou zeker niet alles eerlijk in je gezicht durven zeggen.

Ik ga jou wel de waarheid vertellen en wat ik denk over jou verhaal. Wel wil ik erbij zeggen dat ik ook enorm gestruggled heb met zelfmoord dus ik weet hoe het voelt en ik weet ook hoe zwaar het is.

Oke hier komt die.

Ik vind zelfmoord zwak, enorm zwak en dat jij dat niet in kan zien is jou probleem. Je hebt een leven gekregen, een huis, ouders, huisdieren en dan is zelfmoord volgens jou de oplossing? Jou keuze ,niet de mijne daarnaast is het laatste wat je wil dat de poging mislukt vervolgens word je onder dwang opgenomen en ben je verre weg van een leeg hoofd en een “normaal leven”.  Enorm egoïstisch en kijk is naar een foto van jou, je jongere zelf zou je langs haar/hem lopen en haar/hem wat aandoen? Mag je zelf over nadenken. Ik wil hier wel bij zeggen dat suïcide gedachtes fijn zijn en ook voordelen aan zitten ,want je hoeft niet meer te vechten als je weg bent en nooit meer aan mensen hun voldoeningen te voldoen. Dat is een fijn idee gewoon weg zinken in een zwart gat ,maar het leven gaat door en mensen zullen leven met gemis en verdriet, ik hoor je zo vaak zeggen dat je dat niks uit maakt prima dat ligt bij jou. 
Ik will ook zeggen dat deze strijd en pijn die je op dit moment hebt niet jou fout is en dat het er mag zijn ,het gaat er nu om wat je ermee doet en je bent niet gek, je bent geen aansteller en alle gedachtes die je hebt mogen er zijn ,maar je moet er wel mee leren omgaan en vechten voor een betere toekomst. Dat is hard werken ,maar is mogelijk, ook praten is enorm belangrijk en hulp zoeken. Recovery is jou keuze en in de cirkel van jou invloed wel heb je daarbij hulp nodig dus trek aan de bel bij iemand. 
Het is nu jou keuze of je het wel of niet doet alhoewel ik aanraad om het niet te doen ,maar pushen helpt niet. En als je er wel voor kiest mag je zelf de consequenties ervaren of je daar niet meer bij bent of wel.

Verder wens ik je veel succes met alles, Ik hoop dat je dit even doorleest en erover nadenkt.

Groetjes, anoniem.

Hey,

Ik ben het eens met @LittleMe. Het is totaal niet verstandig, Jezus is aan het kruis gegaan voor ons, zodat wij kunnen leven en dan willen we dood. Ik heb er ook last van gehad, maar ik vond God. Hij trekt mij uit  de put. Dat zal Hij bij jou ook doen, als je je hart maar open stelt. Doe het niet. Dat zoveel mensen op je topic reageren en zeggen doe het niet, raakt dat je niet? Doe het alsjeblieft niet. Die keuze is voor altijd. Je kan het daarna nooit meer terug draaien.

Sterkte!

Dat je nog reageert op onze reacties betekend dat je het nog niet heb opgeven. Dat betekend dat je er nog bent. Tel eens hoeveel mensen op jouw topic reageren, een heleboel. Stuurt 1 iemand doe het maar? Nee, niemand. Niemand wil dat jij dat doet. Er word voor je gebeden. Nu ligt de keus echt bij jou… Kies alsjeblieft het goed!

 

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

Ben je oke? Voor zover mogelijk of course;) 

Maak me n heel klein beetje zorgen..

Reputatie 5
Badge +1

Hey @Jojo2007 ,

Nu al een maand geleden dit, gaat het een beetje?

Hoe doe je het inmiddels?

We maken ons allemaal zorgen inmiddels, denk ik!

Ik bid nog steeds voor je!

xxLittleMe

Reageer