Vraag

Wij willen samen weglopen van huis

  • 28 April 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

oke dus wij zijn twee meisjes van 15 en we hebben het zeer moeilijk thuis. we hebben ierdoor al 5x weggelopen & niks word er beter op, nu willen we een lange tijd wegblijven omdat wanneer we weglopen voelen we ons echt gelukkig en dan voelt pas alsof we echt leven. nu vragen we ons af ofdat het wel slim is om naar het buitenland te gaan? zouden ze ons tegenhouden aan de grens of bij het overstappen? heb veel verhalen gehoord waar de leeftijd van die mensen stonden er niet bij dus misschien waren ze meerderjarig. iemand die kan helpen? reacties zoals ´loop niet weg/het is niet goed/je komt in de problemen’ weet da da ni helpt, ons besluit sta vast en als jullie er iets op tegen hebben dat kan, iedereen zen mening he maar hou die dan voor jezelf want ik bn er niets mee, dankje alvast voorde mensen die willen helpen.


2 reacties

Hallo evarooje,

Ik denk niet dat het slim is om weg te lopen. Daar worden de problemen alleen maar groter van. Ik lees dat je problemen hebt thuis. Je kunt die beter oplossen door contact op te nemen met iemand zoals de kindertelefoon, de politie, een vertouwenspersoon, een ander familielid of iemand anders.

 

Verder hoop ik dat niemand op dit forum tips gaat geven om weg te lopen want dat is niet slim.

 

Ik wens je veel sterkte thuis

Groeten PindakaasGegeten

hey, 

 

vervelend dat je het moeilijk hebt thuis. 

 

ja jullie hebben zeker gelijk dat je in de problemen komt.  ik ben iemand die weg gelopen is. ik werd binnen een uur toen ze wisten dat ik niet terug zou komen werd ik door heel het land gezocht. en ja na 6 uurtjes dat ik op gegeven werd hebben ze mij opgebeld en me getrasseerd waar ik was. ze hebben toen thuis mijn kamer over hoop gehaald en mijn vrienden, school, mijn hulp en stage ondervraagd en de familie leden waar ik geen ruzie mee had. 

 

ja je kunt weg lopen. maar waar gaan jullie slapen? onder een brug? hoe komen jullie aan eten? 

 

weet je wat ik zou adviseren is om samen naar veiligthuis te bellen (binnenkort kan ook chatten) en je situatie uitleggen. zij kunnen je echt helpen om een betere leef omgeving te krijgen. 

ze hebben mij ook geholpen. en nu woon ik veilig in een ander huis waar ik me veilig voel.

 

groetjes blue 

Reageer