Vraag

wie vind het erg als ik zelfmoord pleeg ???

  • 30 August 2022
  • 37 reacties
  • 813 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

ik wil zelfmoord plegen niemand uit mee omgeving gaat met missen ze zullen niet eens merken dat ik er niet meer ben of zijn er alleen meer blij dat ik er niet meer ben wie gaat me missen

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

 


37 reacties

Er zullen vast mensen zijn die je gaan missen, niet alleen op het forum maar ook in je omgeving. Uiteindelijk is het jouw keuze of je je leven beëindigt, maar ik zou het fijn vinden als je probeert door te gaan met leven. Je bent immers al zo ver gekomen.

Sterkte en succes 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Gekehenkie ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Natuurlijk zijn er heel veel mensen die je zullen missen (inclusief ik!!),  je kan het alleen niet voelen nu, neem dat maar van mij aan! Je moet ook niet alleen maar om de mensen om je heen denken, maar ook aan jezelf!! Denk daar eens aan!! Je kan echt nog zoveel bereiken in het leven en je bent zoooo sterk!! Je verdient het helemaal niet om dood te gaan en het is ook nog lang je tijd niet!!! Geef nooit op!!! Ik weet dat je niks voelt en alleen maar heel veel pijn hebt, maar ooit gaat dat weg!!! Volhouden, volhouden, volhouden en nog eens volhouden!! Dat is op z'n zachtst gezegd heel moeilijk, maar dat kan jij!!! Kijk eens hoe ver je al bent gekomen!!! Hoeveel suïcidale gedachtes jij al hebt overwonnen!! Dan ga je nu toch niet ineens alles opgeven?!! Je bent er nog steeds en dat is heel knap!! Je doet het geweldig en je moet zo blijven doorgaan!! Neem contact op met 113 als het moeilijk gaat met een suïcidale gedachte, zoals je al eens eerder gedaan hebt!! Ik heb het je al een paar keer eerder gezegd, maar herhaal het even: BEL GELIJK 112 ALS JE OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!! 

BLIJF VECHTEN!! JE KAN HET!! 

ONTHOUD: DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR MENSEN DIE NIET HEBBEN OPGEGEVEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN!!! IEMAND DIE NOOIT OPGEEFT IS NIET TE VERSLAAN!!

:)

EEM37

Reputatie 7
Badge +9

Thanks

Er zijn mensen die je gaan missen. Ik ook. 

Kijk. Als iemand uit mijn klas bijvoorbeeld zm zou plegen waar ik nauwelijks mee om ga, zou ik diegene ook missen. Je hoeft geen supergoede vrienden met iemand te zijn om diegene te missen. Ik weet zeker dat er ook mensen uit jouw klas bijvoorbeeld je dan zouden missen.

Reputatie 2
Badge

Hallo !

Natuurlijk gaan er mensen je missen, misschien denk je niet zo snel aan die mensen maar bijv. (oud) klasgenoten, je docenten, je buurman of buurvrouw, je opa/oma (sorry als die zijn overleden), je broer of je zus, je moeder en vader, je neven/nichten, je ooms /tantes en ook ik! Misschien denk je nu van hoe kan het dat die mensen mij gaan missen? Nou het is altijd echt ALTIJD zo dat mensen een eigenschap van jou gaan missen, denk een je kleding style waar iemand tegen op keek.  

Als je nu echt denkt dat geen van deze mensen je gaat missen en op het punt staat om het te doen DOE HET NIET!!!!! NOOIT NEVER ASJEBLIEFT DOE HET NIET!!!  Neem contact op met 113 of in het ergste geval 112.  

Als je later terug kijkt naar jezelf zou je super trots zijn dat je het toch niet hebt gedaan!!!

Als je je (vooral) niet veilig voelt op school denk dan aan een nieuwe school, het klinkt misschien spannend ofzo maar ik heb het ook gedaan en mijn mentale care ging eig. gelijk omhoog!!!

KOM OP JIJ KAN HET !!!

HEEL VEEL SUCCES EN STERKTE !!!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt jullie zijn zo lief❤️

Reputatie 6
Badge +5

Ik! Ik vind het erg als je zelfmoord pleegt! Doe het niet! Er zijn zoveel meer mensen die om jou geven! Meer dan je denkt. Zoek hulp en praat met je ouders, mentor, vertrouwenspersoon of een docent waar je je goed bij voelt! 

Pls zoek hulp

Succes xxx

Reputatie 5
Badge +4

doe het aub niet, ookal heb je het enorm zwaar alles komt goed. Maakt niet uit hoelang het duurt maar het gaat goed komen!! Je hebt nog een hele toekomst voor je, bedenk is voor jezelf wat je zou willen bereiken later. Misschien zou je kunnen denken helemaal niks maar dat is nooit waar, denk er is heel erg lang over na. Zou je een familie willen stichtten, zou je evt opa/oma willen worden, wat voor werk zou je willen doen van alles en nog wat kun je bedenken hoe jou toekomst gaat worden. Je kan altijd hulp zoeken, een psycholoog bijv kan je echt heel erg helpen.

Alles komt goed, echt waar. Mensen zullen je echt missen en jij zult hele mooie dingen die nog gaan komen missen. 

Reputatie 1
Badge

heyy

geef alsjeblieft niet op je kunt dit! je bent het waard

chat of bel alsjeblieft met 113 of praat met iemand anders hierover

heel veel succes liefs R <3

Reputatie 1
Badge

ik zou dat erg vinden!  En geloof me er zijn altijd mensen die je gaan missen! Ook als je denkt dat dat niet zo is. <3

Reputatie 7
Badge +9

Thanks iedereen

Reputatie 3
Badge +1

neee stoppppp ik gaa je missennnnnn echt niet weg gaan dat kan ik niet aan 😭

Reputatie 7
Badge +9

@oliebol123. echt???

Reputatie 4
Badge +2

Ik hoorde laatst een quote die ik hier wel toepasselijk vind: “Today is the tomorrow that you worried about yesterday.” 
dit vind ik een mooie zin omdat je tot nu toe in je leven elke dag hebt overleefd en hebt doorgezet. 
zoals andere reacties al zeiden denk je niet per se aan personen die van je houden of je lief hebben, maar denk ook aan dat je alles wat je nu doet eigenlijk doet zodat je toekomstige zelf trots op je kan zijn. Doe het voor jezelf

Reputatie 7
Badge +9

Kan je die zin vertalen naar het Nederlands voor mij kan geen Engels 

Reputatie 4
Badge +2

“Vandaag is de morgen waar je je gister zorgen om maakte”

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt 

Reputatie 7
Badge +9

ik wil heel graag dood

ga vrijdag met 113 chatten

maar letterlijk niemand kan het in me omgeving boeit het als ik er niet meer ben

maak geen grap want mijn vader wil niet eens weten hoe het met me gaat

laat staan dat hij het iets kan schellen dat ik het niet meer ben

mijn oma heeft het te druk voor en heeft te veel stress met mijn broers om mij der bij te hebben

mijn moeder ken ik niet eens  ze is weggegaan toen ik twee maanden was 

komt door mij

mijn tante ook te druk

en op school in me klas doen zo soms helemaal alsof ik niet besta

en me mentor wilt mij juist zo snel mogelijk weg hebben

ik voel me steeds alleen er en vraag me af waar voor ik nog leef als niemand me wil mijn leven alleen maar drama is

kan iemand me uitleggen waren dan nog leef

Badge

Hi

Natuurlijk zijn er heel veel mensen die je zullen missen (inclusief ik!!),  je kan het alleen niet voelen nu, neem dat maar van mij aan! Je moet ook niet alleen maar om de mensen om je heen denken, maar ook aan jezelf!! Denk daar eens aan!! Je kan echt nog zoveel bereiken in het leven en je bent zoooo sterk!! Je verdient het helemaal niet om dood te gaan en het is ook nog lang je tijd niet!!! Geef nooit op!!! Ik weet dat je niks voelt en alleen maar heel veel pijn hebt, maar ooit gaat dat weg!!! Volhouden, volhouden, volhouden en nog eens volhouden!! Dat is op z'n zachtst gezegd heel moeilijk, maar dat kan jij!!! Kijk eens hoe ver je al bent gekomen!!! Hoeveel suïcidale gedachtes jij al hebt overwonnen!! Dan ga je nu toch niet ineens alles opgeven?!! Je bent er nog steeds en dat is heel knap!! Je doet het geweldig en je moet zo blijven doorgaan!! Neem contact op met 113 als het moeilijk gaat met een suïcidale gedachte, zoals je al eens eerder gedaan hebt!! Ik heb het je al een paar keer eerder gezegd, maar herhaal het even: BEL GELIJK 112 ALS JE OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!! 

BLIJF VECHTEN!! JE KAN HET!! 

ONTHOUD: DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR MENSEN DIE NIET HEBBEN OPGEGEVEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN!!! IEMAND DIE NOOIT OPGEEFT IS NIET TE VERSLAAN!!

:)

EEM37

113*

 

Nee geef niet op! Het komt goed echt waar! Zoek hulp!

Mijn tante had dit ook op de middelbare. Zij wou ook zelfmoord plegen en had depressie. Ze had geen vrienden en werd thuis mishandeld 

Nu is ze 30 en heeft ze heel veel vrienden. Een leuke man en baan. En ook een hele lieve baby. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan geen hulp zoeken dan heb ik toestemming nodig van me vader of oma 

Reputatie 7
Badge +17

Jawel kan wel. Om te beginnen bij 113. En lees maar eens wat iedereen zegt.  Je hebt nog zoveel uitzicht.  Bel ze en bel ook de kindertelefoon.  Dat mag en kan altijd. Pls blijf !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +9

@Julian12 jawel t/m 15 jaar heb je toestemming nodig ik ben 13 staat in de wet dat er een soort regeling is die vanaf 16 jaar als meerdere jarig ziet dus ik moet nog toestemming vragen en me vader en me oma

Reputatie 4
Badge +2

Je kunt wel de Kindertelefoon toch bellen/appen zonder toestemming ?

Reageer