Skip to main content

Ik ben dit jaar echt mega blij met vuurwerk verbod alhoewel ik denk dat er om 12 uur nog wel iets af gaat eindelijk geen stress meer. Ik heb echt niks met vuurwerk toen ik klein was moest ik altijd mijn oog afplakken ook op oudjaarsdag alleen vlog er een stuk vuurwerk tegen die pleister aan. Echt een klein gaatje erin geslagen huilen en gillen natuurlijk gelukkig geen schade maar sinds dien echt angst met vuurwerk. Altijd gordijnen dicht en keihard muziek aan om 12 uur gelukkig vinden me ouders het goed. We waren ook een jaar na dat incident op vakantie in Frankrijk toen waren we ook bij een vuurwerkshow alleen wij dachten lichtshow zal wel met licht zijn niet dus. Allemaal vuurwerk ik was echt aan het janken of beter gezegd aan het krijsen in de buggy waar ik in zat we konden ook niet weg want het stond helemaal vast. Maar nu echt opgelucht dat er gewoon een verbod komt

Hey, 

Ja ben er ook erg blij mee! Veel mensen zoals jij hebben er last van. Daarnaast is het zo dat er veel vuurwerkslachtoffers zijn en dat het grootste gedeelte van die slachtoffers slechts omstander zijn.


Ik ben er wel blij mee, ookal ben ik nog wel huiverig. 

Het verbod valt namelijk moeilijk te handhaven, je kan het verbieden maar iemand hoeft maar vuurwerk in een container te gooien en weg te rennen en het kwaad is al geschiedt. 

Ik hoop eigenlijk ook nog op een avondklok voor oud & nieuw, op die manier kan de politie buiten lopen en dus iedereen die misschien vuurwerk om middernacht wilt afsteken aanspreken en tegenhouden. 

Vuurwerk heeft een paar positieve kanten, ook een hoop negatieve kanten, en ik ben er persoonlijk niet echt fan van. Dus ik snap je volledig 


Reageer