Wie heeft 'Straat Vol Leven' gezien op RTL4, Videoland of AT5. Echt kijken 😢

  • 5 May 2024
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Hoi iedereen,

 

Dit is geen reclame. Dit hoort iedereen te zien om niet te vergeten wat er gebeurd is in de oorlog.

Ik zat vannacht 4 mei 2351-0047 toevallig op RTL4 te kijken en daar was 'Straat Vol Leven’.

Echt heel indrukwekkend.

Als je een beeld wilt krijgen van wie je dan op dodenherdenking zou kunnen eren, dan 'moet’ je hier naar kijken,

Ik (en Mats, mijn broer nepnaam) was echt onder de indruk en werd er emotioneel van. Het raakte ons echt.

Volgens mij is er zoiets ook wel eens ergens anders in Nederland geweest, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat en wanneer.

Je kon je opgeven als vrijwilliger. Nou ja, kijk maar en ik hoor graag jullie reacties.

Hier alvast een linkje met neer info

https://www.at5.nl/artikelen/226458/straat-vol-leven-brengt-op-indringende-wijze-deportatie-van-joden-naar-de-huidige-tijd

Ik weet niet of je de uitzending ook gewoon op internet ergens kan bekijken. Ik ga nog wel op zoek of als iemand een linkje heeft post 'm dan ajb.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ken ik niet. Ik zal der naar kijken. Ik denk dat ik wel in de 2e wereldoorlog had kunnen leven. Een blond koppie en lichte huid. Maar ik heb wel een hartafwijking. Weet niet of ze dat kunnen vinden. Dat ik op jongens valt kunnen ze niet vinden denk ik.

Ik zal ernaar kijken, de 2e Wereldoorlog is namelijk zeer interessant.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik kijk! En ik vind alles heel interessant dat met die oorlog te maken heeft! Veel over gehoord van mijn opa en oma en hun ouders en van familie. En ik heb veel films erover gezien.  Het was echt erg wat er toen gebeurde. En het is best eng dat er nu ook weer veel mensen van zulke enge denkbeelden hebben.  We moeten echt met ons allen oppassen en respect blijven hebben!! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

Ik kijk echt bijna nooit meer naar NL tv maar dit klinkt wel interessant. Staat op Videoland zo te zien. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @NoahLovesYou , @Tover01  en @tim16 ,

spoileralert voor als je er nu nog niks over wilt horen en eerst wil gaan kijken. Dan moet je niet verder lezen

ik vond het wel confronterend en de rillingen liepen over mijn lijf en Mats (mijn iets oudere broer met een nepnaam) was ook ff van in de war.

Je ziet een straat en even later komen mensen van tegenwoordig die de leeftijd hebben van de toenmalige bewoners voor die huizen staan en dan worden de namen opgenoemd van wie er naar een concentratiekamp zijn ‘afgevoerd’ en als laatste krijg je dan te horen en zien wie er nog van leeft/levend na de oorlog nog thuis is gekomen. Met wat toelichting erbij.

Ik hoop niet dat ik nu teveel verklapt heb.

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reageer