Skip to main content
Vraag

wie heeft ook last van sociale stress

• February 16, 2026
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Wie heeft er ook last van sociale stress ik ga altijd aan mijn velletje peuteren of aan mijn ketting en wil weten of ik de enige benย 

5 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 16, 2026

Hey โ€‹@Lotte123ย  vervelend is dat! Nee je bent niet de enige hoor ๐Ÿ™‚ย Heb je het in bepaalde situaties? Ik heb het bijvoorbeeld bij een lerares die altijd een andere jongen en mij er uit pikt om een preek te krijgen of straf in de klas, waardoor ik daarย  constant bewust op zit te letten of ik geen klein foutje maak. Daardoor let ik dan weer minder goed op de les zelf enzovoort. Wiebel dan ook elke keer met een been of op mn enkel, dat soort dingen. En ik had daar ook wat lichte rode vlekjes in mn halsย toen ik een tijd voor de klas moest staan als straf, van spanning. Wist ik zelf niet maar zeiden andere kinderen.ย  Dat verdween daarna ook weer. En ikย  had met die strafย mn handen op de rug ย en kneep af en toe om en om met de vingers in de andere hand, zulke dingen. Onbewust dus. Misschien is dat ook sociale stress denk ik nu. En als ikย in de stad ben en het super druk is vind ik dat ook niet altijd even leuk. Om met zo'n mensen stroom mee te moeten bijna. Dan ga ik wat bewuster adem blijven halen en tegen mezelf zeggen dat het verderop weer rustig is. Niet dat ik paniek voel maar vind het wat benauwd. Dan ben ik liever in een rustige omgeving. Hoe uit het zich bij jou als ik dat mag vragen natuurlijk?ย 

Liefs, Tover xxx

• February 16, 2026

Als ik bijvoorbeeld bij een presentatie van mij zus pws. Ben en zie allemaal vreemde mensen dan wordt ik super zenuwachtig of als ik bij veel mensen ben op een verjaardag zulk soort dingenย 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 17, 2026

Ik herken het ook wel een beetje. Ik ben ook niet zo van de mensen massa's, zeker niet als ze allemaal hetzelfde roepen of doen. En net als jullie beiden vind ik het gevoel van bekeken worden terwijl je zelf in een kwetsbare positie bent echt naar. Als je je onzeker voelt. Zoals โ€‹@Tover01ย  zegt of inderdaad bijvoorbeeld als je een zaal in loopt waar al veel mensen zitten en iedereen kijkt mijn kant op. En ik heb het ook wel met belangrijke opdrachten voor school soms, zelfs als ik weet dat het wel goed komt. Het is lastig maar meestal overwin je het wel, dat gaat jou ook lukken hoor, zul je zien! ๐Ÿ™‚๐Ÿ’ช

Groetjes liefs Tartan Xย 

• February 19, 2026

โ€‹@Tartan16ย dankjewel voor het delen van je verhaal (niet sarcastisch bedoelt het klinkt misschien zo)

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 20, 2026

โ€‹@Lotte123ย  nee hoor klinkt helemaal goed ๐Ÿ˜‰ ik zie er niks geks in. Hopelijk hebben de reacties je een stukje op weg geholpen. Anders stel gerust je verdere vragen ๐Ÿ™‚

Groetjes liefs Tartan Xย