Vraag

Wie ben ik?

  • 14 July 2022
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Badge

Ik ben nu 14 en ik weet eerlijkgezegd niet wie ik ben.

Al een paar jaar voelt het alsof alles dat ik doe een toneelstuk is. Ik kan niet daadwerkelijk hechten met mensen, ik mag ze wel maar voel nooit echt een band. 

Alles dat ik doe in mijn leven voelt als een obstakel dat ik moet overwinnen bijv als ik vrienden ben met mensen is dat maar heel even.

Wanneer ik plezier heb is dat alleen voor heel even en daarna heb ik totaal geen plezier, eigenlijk heb ik het ook alleen maar leuk met vrienden.

 

Ik ben heel erg abstract ingesteld geloof ik maar ik wil meer plezier hebben en gewoon zijn als iemand van mijn leeftijd, tips?


1 reactie

Badge

Ik heb vaak dat ik met kinderen op school praat en dat ik me dan al snel bevriend voel, maar ik heb daarna zo goed als nooit het gevoel alsof de vriendschap beter wordt, mensen nodigen me niet voor dingen uit en meestal ben ik degene die met hun probeert om te gaan. Waardoor ik net zoals jou nooit echt weet of ik bevriend ben, of dat het alleen zo lijkt omdat ik zo vaak probeer te communiceren. Voor mij hielp het om te accepteren dat het geen echte vrienden waren, maar gwn mensen waarmee ik graag praat. Daarnaast kan het ook helpen om vrienden buiten je eigen omgeving te zoeken, omdat die misschien interessanter zijn omdat ze anders zijn dan de mensen in jouw eigen buurt.

 

Ik hoop dat dit wat helpt

Reageer