Skip to main content
Vraag

wie ben ik

• December 20, 2025
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik heb moeite met weten wie ik ben en hoe mijn leven eruit gaat zien. Als je jong bent hoef je niet veel zelf te bepalen maar nu kom ik op een leeftijd dat ik keuzes moet maken. Ben ik gelovig of niet? Ga ik voor altijd met mijn vriend willen zijn? Wat word mijn werk? Welke richting ga ik op? Wie worden mijn vrienden? Ied zegt "laat t op je af komen" maar het is moeilijk want ik zit echt in een identiteits crisis snapje? Ik kan het niet goed uitleggen helppp 

Groetjesss❤️

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Ik vind het wel lastig om te reageren maar ik ga het proberen.  Kun je misschien een lijstje maken en dan ze bijvoorbeeld een voor een bij langs gaan/ met je ouders/ vrienden over praten? Zodat je uiteindelijk zelf al wat keuzes kan maken/ dingen misschien wat helder voor je worden? Ik hoop dat er meerdere reageren en je hier toch iets aan hebt 🙃

Groetjes 🙂

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 21, 2025

Hey,  ik snap helemaal wat je bedoelt. Bij mij bijna precies hetzelfde, alleen denk ik: "Wil ik dit wel echt?" "Is dit wel mogelijk?" Maar je moet gewoon echt doen wat je zelf wil, je kan de toekomst niet voorspellen en je bent hoe dan ook mooi zoals je bent😘🙂 

Liefs Yusa 😘

Oceangirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 21, 2025

Hiii beach girl hier :),

Ik snap het... keuzes maken is moeilijk. Maar weet dat je het kan! Ik denk dat als je nadenkt over de opcies die je hebt en zo een keuze maakt komt het zeker goed! 

Xxx beach girl 🫶🌊✨️

• Net nieuw
  • December 21, 2025

heyyy, ik vind btw dat je dit echt heel nooit hebt verwoord. Maarrrrr als ekamdn die het zelfde probleem heeft/ heeft gehad heb ik hier mis een paar tips?

1, schrijf schijf en nog is schrijf. Over de broek die je leuk vind, het grootste probleem in je leven of wat er allemaal in je gedachten speelt, je leest het terug en denkt: okey zo denk ik dus.

2, praat met vriendinnen, ouders en mis zelfs docenten vraag hoe je je gedraagt in sommige situaties, hoe ze je zouden omschrijven en wat voor beroep ze zelfs bij je zoudwns zien. Zo heb je inzicht hoe je bent als persoon, ookal heb je het zelf niet doo.

3, lees veel, kijk films of zoek een leuk magazine op. In boeken kan ik mezelf altijd terug vinden, in films denk ik altijd wow dit wil of of juist wow dit wil ik ech niet, in magazines zeg ik that’s so me. Dit werkt beter dan je voorstelt.

4, het komt wel, je bent (denk ik) nog jong en de wereld heeft nog zo veel voor jou. Je gaat naar feestjes, ziet iets vand e wereld, ruzies, nieuwe relaties, koopt een kat etc etc etc. Het komt wel goed (heel eerlijk denk ik zelfs dat 30 jarige het ook allemaal niet weten maar ze gw iets doen) 

je bent echt niet alleen hier in en denk dat bijna iedereen dit wel heeft.