Vraag

werk met angstoornis

  • 28 September 2021
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy, ik heb dus een vraag. ik ben nu 16 en wil eindelijk gaan werken, alleen houd mijn angstoornis me elke keer terug. ik weet ook niet goed wat voor werk ik wil doen en durf ook steeds geen stappen te zetten. toch merk ik dat ik echt meer geld wil! weet iemand wat ik nu het beste kan doen? want het ziet zo diep en heb er zoveel moeite mee. (heb nog nooit gewerkt)


4 reacties

Hey! 

ik kan je helaas niet echt helpen denk ik maar ik kan wel zeggen dat ik precies hetzelfde heb. Ik merk dat ik net als mn vrienden (die wel werken) geld wil verdienen. Ik wil meer kopen en daarvoor moet ik dan werken maar ik durf echt niet en weet niet wat ik moet doen. Ik wil namelijk echt niet in een supermarkt ofso werken of ergens waar mensen werken die ik ken maar niet leuk vind. Ik probeer iets te zoeken wat wel goed verdiend maar niet te spannend is. Hoewel ik weet dat het heel goed voor mn angststoornis zou zijn als ik zou gaan werken in een winkel, het houd me telkens tegen. 

misschien kunnen we er nog samen over doorpraten :) 

xx

Reputatie 1
Badge

Hai!

 

Dat is niet leuk. Ik ben geen expert ofzo. Maar is misschien als je sociale angststoornis zorg dan voor voldoende beweging bijvoorbeeld: een stukje lopen.  En dan bij mij buurvrouw geholpen.

Afleiding heb ook dus je niet angst te hebben mij te werken. Misschien werk je moeder en vader in een winkel vraag of 1 dag ook te werk in de winkel als het mag en dan kan je kijken of je het nog heb. 

 

Groetjes

Badge

Hee, ik snap precies wat je bedoelt. 

Probeer een lijstje te maken met wat kan ik en wat vind ik leuk? Dan ga je naar de spiegel en zeg je tegen jezelf dat je dit kunt. Probeer bij mensen om je heen hulp te zoeken en als je niemand heb help je jezelf. Je kunt gaan schrijven over hoe je je  voelt of gaan zingen, dansen, sporten enz. zoek je eigen plekje. als je je eigen plekje heb gevonden dan kun je de stap gaan zetten om te zoeken naar een baantje maar dan niet te lang in de week. Bouw het rustig op om aan je werk te wennen. Als je merkt dat het niet gaat ga je ergens schrijven of zingen.. wat dan ook wat het beste voelt voor jou. 

Ik hoop dat alles gaat werken voor je en ik wens je het beste. Ik vertrouw in je dat je dit kunt

kusjes mij

Hey! 

ik kan je helaas niet echt helpen denk ik maar ik kan wel zeggen dat ik precies hetzelfde heb. Ik merk dat ik net als mn vrienden (die wel werken) geld wil verdienen. Ik wil meer kopen en daarvoor moet ik dan werken maar ik durf echt niet en weet niet wat ik moet doen. Ik wil namelijk echt niet in een supermarkt ofso werken of ergens waar mensen werken die ik ken maar niet leuk vind. Ik probeer iets te zoeken wat wel goed verdiend maar niet te spannend is. Hoewel ik weet dat het heel goed voor mn angststoornis zou zijn als ik zou gaan werken in een winkel, het houd me telkens tegen. 

misschien kunnen we er nog samen over doorpraten :) 

xx

ik vind het prima ik weet dat we geen persoonlijke info mogen delen maar mischien als je wilt kan je wat door geven? in iedergeval ik hoop dat je hier mischien ook iets heb!

Reageer