Skip to main content
Vraag

wel of niet zm?

• October 13, 2025
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

dit is een heel raar verhaal. ik snap het zelf trouwens ook niet helemaal.

Mijn broer belde mij vandaag terwijl ik in de winkel was over dat hij bij iemand stond die zm wou plegen. Ik hoorde diegene op de achtergrond, en dat klonk niet zo serieus, dus ik vroeg mijn broer of het serieus was. hij stelde die vraag door aan diegene en het antwoord was “denk ik, waarschijnlijk, ja”. Diegene moest dus zelf eerst even nadenken of het een grap was of niet. Ik geloofde er niks van, dus ik heb gewoon gezegd dat ik in een winkel ben en als het serieus is dat hij me later maar moest terug bellen. Later stuurde hij een berichtje dat hij mijn hulp meteen nodig was. Ik ging hem dus bellen, en toen stond hij met twee mensen die zm wouden plegen. Hij had mij op speaker, dus ik kon ook horen wat die andere twee zeiden. Opgegeven moment zei mijn broer iets van “niet van de brug afspringen” en daar kwam de reactie op van “ooh a bridge!”. Toen had ik een heel gesprek met mijn broer over dat als het serieus is dat ze het niet opeens beslissen. Mijn broer vroeg toen aan hun hoelang ze er al aan dachten. de ene zei sinds ze 8 was en de ander zei al 100 jaar. Ik dus weer verder praten met mijn broer en opeens hoor ik op de achtergrond “ew de brug is nat”. Als je zm wil plegen door van een brug te springen in het water, dan wordt je hoe dan ook nat. Op dat punt boeit het je niet meer hoe koud, nat of winderig het is. Mijn broer bleef volhouden dat het serieus was en dat ik wel wist wat hij moest doen. Ik was zo'n 30 km bij hun vandaan, dus het beste wat ik kon doen was de politie bellen. Maar wat zou ik ze moeten vertellen. Dat mijn broer met twee mensen staat die allebei zm willen plegen, maar dat ik het zelf niet geloof? Ik heb mijn broer gewoon verteld dat ik niet kan helpen en hij het beste 113 of hun ouders kan bellen. Ik weet niet wat er verder is gebeurt, maar wat vinden jullie ervan? geloven jullie die mensen en had ik wat anders kunnen doen?

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 14, 2025

Mensen kunnen soms raar doen over zulke dingen, een beetje grapjes maken of vaag praten, maar je moet het altijd serieus nemen. Dus nee, je deed niks fout. Als je broer nog contact heeft met ze, kan hij gewoon even checken of het goed gaat of 113 bellen voor advies. Jij kon op dat moment niet meer doen dan dat.

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 14, 2025

Hey! Je hebt precies het goede gedaan! Het klinkt idd ongeloofwaardig en de politie bellen had hij zelf dan maar moeten doen. Nee jij deed dit helemaal goed! 

Liefs, Tover xxx

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 14, 2025

Heyy 

Dit klinkt idd heel ongeloofwaardig. Ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 14, 2025

@ikweethetnietmeer2009 echt een raar verhaal- snap het niet eens helemaal.

Denk wel dat je het goede hebt gedaan want dit klinkt eigenlijk als een grap.

XXX Yusa 

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

ik had nadat ik met mijn broer had gebeld, mijn moeder gebeld en die had de plek gebeld waar mijn broer woont (hij woont in een gezinshuis of hoe dat ook heet). mijn broer is toen bij die plek opgehaald en toen heeft diegene nog met de twee meiden gepraat en hadden de meiden dus toegegeven dat het een grap was.

ik vind dat je niet op die manier grappen mag maken over zm. ik maar er zelf ook wel eens grappen over, maar ik weet dat de mensen met wie ik het doe hetzelfde denken als ik. maar dan zijn het ook grappen na bijvoorbeeld 2 tussenuren dat je er nog twee moet doen. dan vliegt er bij mij snel uit “ik spring van het dak. wie doet mee?”. ik weet dat ik zoiets kan zeggen bij die mensen met wie ik het doe. ik zou zoiets ook nooit serieus doen of tegen mensen die ik amper ken.

maar wat die meiden deden kon dus echt niet.

en voor wie oude topics van mij heeft gelezen. mijn broer heeft een behoorlijk rugzakje en is daardoor dus erg goedgelovig. hij snapt emoties minder goed en kan lastig ontdekken of iemand liegt of niet. hij dacht dus dat dit echt was en zat er dus behoorlijk mee

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 14, 2025

Hey, ​@ikweethetnietmeer2009   van jouw broer, dat heb ik me niet gerealiseerd. Excuses daarvoor 💐

Liefs, Tover xxx