Skip to main content
Vraag

wel of niet aan docent vertellen?

• April 30, 2025
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Een half jaar geleden vroeg mijn docent of er iets aan de hand was omdat ze vond dat ik er verdrietig uit zag maar ik zei dat ik er liever niet over wou praten en ze zei dat als er wat is, ik altijd bij haar terecht kan. 4 maanden later vroeg ze opnieuw of er wat aan de hand was en ze zei dat ik in de lessen geestelijk erg afwezig was en ze vroeg of ik wou praten. Ik zei nee, terwijl ik dat eigenlijk wel wou. Ik struggle namelijk erg met mijn faalangst, maar ik twijfel of dat echt een groot probleem is of niet. Want ja, wat moet mijn docent ermee dat ik faalangst heb? En boeit het haar uberhaupt wel? Want ja, het is maar faalangst en niet iets heel ernstigs ofzo. Ze kan niet veel doen ofzo, en ik wil wegens persoonlijke redenen ook niet dat mijn mentor en ouders het weten. 

ik zou graag willen praten met haar, maar is het echt nodig? Of is het niks belangrijks?

2 reacties

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • May 1, 2025

Hoiii,  Avocadoblabla, faalangst komt vaak voor, het is belangerijk dat je je wel goed kunt concentreren op school en niet mentaal je  minder goed voelt door deze angst. Het is uiteindelijk jouw keuze of je dit wilt delen met je ouder of mentor. Het ligt er vooral aan hoe erg het is, is het erg genoeg dat het in je weg zit van je dagelijkse leven? Kun je dit zelf oplossen of heb je wel hulp nodig? 

Als ik me in jouw moest plaatsen, zou ik dit wel met m'n mentor delen, daar zijn mentors ook voor. 

Ik hoop dat dit helpt en ik hoop dat je over je faalangst heen komt!

Liefs Sambearalpha <3

stitch12345
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 2, 2025

hoi! faalangst is echt niet leuk ik sluit me volledig aan bij ​@Sambearalpha maar ik zou er in ieder geval met je ouders over hebben en later met je docent

groetjes ​@stitch12345