Skip to main content
Vraag

wel of geen echte vrienden

• January 26, 2025
  • 4 reacties
  • 35 Bekeken

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3

Hallo allemaal, ik weet niet precies wat ik met dit topic wil bereiken als ik eerlijk mag zijn… ik wil dit gewoon even kwijt

Ik zit nu in het eerste jaar MBO en heb daarom een hele nieuwe vrienden groep. De groep bestaat uit 6 jongens (inclusief ik) en 4 meiden en het is altijd erg gezellig. De meeste in de groep zijn 17/18 dus ik ben een stukje jonger als de meeste, er is maar een ander meisje van 16. 
Sinds het begin van het schooljaar heb ik al een beetje een achterhoofd gevoel dat hun nooit “echte” vrienden van me zouden worden, ik heb me dit hele school jaar nooit echt mezelf kunnen zijn en heb altijd het gevoel gehad alsof ik leuk gevonden moest worden door hun. Ik wil helemaal niet zeggen dat ik het niet naar me zin heb met ze want we lachen veel, maar ik heb nooit het gevoel alsof het echt is. En dat kan natuurlijk aan mij liggen maar het voelt gewoon niet goed bij me. En dan heb ik een beetje het gevoel alsof ik niet echt hun vriend ben en er maar een beetje bij loop. Vaak doen een paar jongens/meiden uit te groep wel eens iets samen. Maar ik word ook nooit uitgenodigd en voel me daarom beetje vergeten soms. En ik denk niet dat hun dit express doen maar het voelt wel rot…

ik heb geen idee wat ik hier mee wou bereiken maar tips zijn altijd welkom!

4 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 27, 2025

hi 

je moet altijd jezelf blijven want dan weetje als mensen je accepteren hoe je bent 

en ik heb dit ook mn vriendinnen zijn zo veel keer alleen op uitstapjes geweest waar ik niet van wist want ze zijn naar de bios geweest of gaan shoppen of zelfs gaan zwemmen bij elkaar en ik ben nog geen 1 ne keer uitgenodigt maar dan zorg ik dat ik het leuk maak voor mezelf en ja soms voel ik me echt een meelopertje en ik ben super irritant enzo maar zo ben ik nouw eenmaal je moet jezelf blijven en nooit maar echt nooit veranderen voor iemand anders want dit is een fas in je leven je ben alleen geboren behalve als je een tweeling of drieling bent ma ja en je gaat alleen sterven iedereen in je leven is achter een paar jaar toch weer uit je leven vooral de `vrienden´ dat je nu hebt 

xxx nevada

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi, 

Eigenlijk zijn er twee oplossingen;

Je kan je anders gaan gedragen omdat je dan denkt dat ze je dan leuker gaan vinden 

Of

Je kan jezelf blijven, maar er daardoor wel achter komen dat die vrienden dat niet leuk vinden. Maar deze oplossing is toch beter, zoals Nevada zei. Jezelf gaan aanpassen voor anderen, omdat je denkt dat jij er beter van wordt is geen goed idee. Je moet clicken met vrienden, net als een sleutel in een slot. Jij bent de sleutel. Maar je kan jezelf wel gaan bijslijpen om een ander slot te passen, maar slijpen doet pijn.

Liefs 

Nieuwsgierig Aapje 

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 28, 2025

@nieuwschierig_aapje dankjewel voor je antwoord, je hebt helemaal gelijk ik moet gewoon mezelf blijven, het enige ding waar ik mee zit is, dat als ze me niet meer als vriend ofzo willen dat ze dan achter me rug om rot gaan doen want ja je weet hoe iedereen is tegenwoordig. Maar wel erg bedankt ik ga proberen meer mezelf te zijn!

@Nevadatjee dankjewel voor je antwoord, je hebt helemaal gelijk ik moet me niet veranderen voor andere mensen… ik ga gewoon lekker mezelf blijven

(Reacties samengevoegd door de Kindertelefoon)

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 29, 2025

hey je hebt gelijk je moet jezelf blijven dat ze maar rot doen je moet verder gaan zoek nieuwe vrienden om mee te praten spelen …..jij verdiend het om goeie vrienden te hebben 

xxx nevada