Vraag

wel moeder/ geen moeder

  • 9 January 2020
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy ik ben Juul,

ik zit in de 2 van de havo en opschool loopt alles op rolletjes. geen problemen maar dan komt thuis. ik weet het allemaal niet meer ik heb geen iedee wat ik moet doen. ik doe mezelf niks (hoop ik) maar het gaat slecht met me. oke warrig ik leg het ff uit het word een verhaal alv bedankt als je het wilt lezen. komt tie

 

het begon vanaf het moment dat ik ben geboren. mijn moeder kan niet voor mij en mijn zus zorgen en onze vader voed ons op. op mijn voeder gaan mijn ouders uit elkaar. mijn moeder krijgt een nieuwe vriend en mijn. vader een nieuwe vriendin. ik zelf heb op dat moment een hechtingsprobleem. ik ben 6 en moet in therapie voor mijn hechtingstornis. ik ben 7 en mijn moeder krijgt een depresie en zie ik een jaar niet meer. ik kom uit therapie en ben van mijn stornis af (8) op mijn 8 krijg ik ook een halfbroertje bij mijn vader. geen probleem op dat moment woon ik ook bij. mijn vader en zie mijn moeder niet of nauwelijks. ( ik woon er met mijn zus, stiefbroertje, half broertje namen weggehaald ivm forumregel 6 en ik) op mijn 9 word mij verteld dat mijn moeder borderline heeft en dus niet voor mij kan zorgen en ik dus nu oficieel bij mijn vader woon. mijn zus heeft op dit moment een ruzie met mijn moeder en ziet haar niet meer. ik word 10 en zit in groep 6  mijn moeder krijgt een dochtertje ik ben woest want ze kan niet voor mij en mijn zus zorgen maar wel voor een ander kind. probeer dat maar eens te begrijpen als je 10 bent! ik word 11 en het word duidelijk dat mijn zus een angstornis heeft en ook borderline. mijn moeder en ik hebben weinig contact. groep acht mijn zus doet al geen school meer en thuis gaat iedreen kapot aan altijd maar rekening met haar houden. (12 jaar) er word besloten dat mijn zus niet meer bij ons thuis kan wonen. ze gaat naar een woon groep. zomer vakantie 2018 ik ga naar de brugklas en. mijn moeder besluit opeens te gaan scheiden met mijn stiefvader die ik 9 jaar kende en mijn zus loopt weg van de woon groep en trekt bij mijn moeder in. mijn moeder heeft een nieuwe vriend en ik krijg 2 stiefbroertjes. ik weet het niet meer en snap he niet meer en raak in een depressie en moet in therapie. ik besluit samen met mijn therapeut. het contact voledig te verbreken met mijn moeder. 2019 nog steeds geen contact met mijn moeder. in de mei vakantie probeer ik de draad weer op te pakken met mijn moeder wat ik nooit had moeten doen want ze breekt het weer in de zomervakantie van  2019 mijn moeder laat weten dat ze weer gaat scheiden. en ik verbreek weer het contact een week later hoor ik dat ze toch niet gaat scheiden. herfst vakantie ik probeer het nog een keer. maar mijn moeder valt tegen mij uit dat alles mijn fout is. ik raak weer van het pad af en begin weer therapie. kerst ik ga naar mijn moeder omdat het een soort hoort. 2 dagen later 28 december komt mijn moeder opeens langs en verteld samen met haar vrind dat het nu echt over is. ik ben boos en verdrietig en bang want ze moet opzich zelf gaan wonen (mijn zus woont nog steeds bij mijn moeder) en ze is super door de war en weer depressief. 4 dagen later blijkt dat ze als een half jaar vreemd gaat met een ander man. toen mijn zus dat hoorde is de pan uit geflapt en kijhard te keer gegaan tegen mijn moeder. ik heb daarna een gesprek gehad met mijn moeder en heb zelf een contact verbod gemaakt met haar. ik heb geen cotact meer met mijn moeder zolang zij niet alles  op een rijtje heeft.2020 dat is het nu. ik heb na 31 december niks meer van mijn moeder gehoort en of gezien of ik spijt heb nee. maar ik ben wel kapot van verdriet want door al deze dingen ben ik mijn moeder verloren ik heb besloten om me niet meer in haar leven te mengen. maar afentoe langs te komen dat heb ik haar belooft maar de relatie laat ik los. 

 

wat jullie wel moeten weten is dat mijn stiefmoeder gelijk de moeder rol heeft over genomen en dat mijn stiefmoeder voelt als mijn echte moeder ook dat vind ik ingewikkeld

 

maar het doet pijn en ik ben er van in de war. maar ik weet dat deze keuze de beste was. maar heeft iemand tips hoe ik weer blij kan woorden. 

 

x juul


3 reacties

Badge

hey Juul!

wat naar dat je zo'n slechte relatie met je moeder hebt, maar ik vind het goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt!Ik denk dat als je trotser op jezelf gaat zijn, misschien een nieuwe hobbie neemt ( of een oude herpakt ) misschien nieuwe vrienden gaat maken of met vrienden die je al hebt meer omgaat en leuke dingen doet je je waarschijnlijk een stuk beter gaat voelen!

stay strong :dizzy:

Badge

Hey juultje,

 

ik kan bij deze situatie niet uit ervaring spreken ofzo, want ik heb dit soort situaties nog nooit meegemaakt.

Maar dat betekent niet dat pik het niet heel erg voor je vind.

Ik vind het echt knap van je dat je zelf die keuze hebt gemaakt, om geen contact meer te hebben met je moeder.


Tips om ‘blijer’ te worden:

  • maak nieuwe vrienden of als je een goeie vriend/vriendin praat er met die gene over als je er behoefte aan hebt en ga leuke dingen doen samen ( naar de bios etc )
  • Luister muziek, van muziek word ik zelf altijd gelijk vrolijker
  • Zoek een hobby of pak een oude op zodat je je daarop kan focussen
  • Bijne hetzelfde als de vorige, ga op een sport! Of ga af en toe eens hardlopen om eens tot rust te komen
  • Of focus je op school, zodat je goeie cijfers haalt en daar van opvrolijkt 

ik hoop echt dat je hier iets mee kunt!

 

lieve groetjes van mij xx

Heyy,

tnx dat jullie hebben gereageerd en het hebben gelezen, het is 16 dagen geleden dat ik dit poste, het gaat met mij niet vooruit maar achteruit. ( ik heb veel geprobeerd maar het lukt niet) ik ben bang voor meningen aan het woorden en bang voor reacties, ik kan niet meer focussen omdat ik toch denk dat het niet helpt. ik ben bang als ik geen ontrole meer heb. en ben de laaste tijd een controlfreak aan het zijn, ik heb gesprekken opschool met de zorgcoördinaat. maar ik heb me zelf aan geleerd om vragen over mezelf te ontwijken en ze naar de mond te beantwoorden. nu moet ik naar een psigoloog, maar ook daar ben ik niet eerlijk, ik kan het niet en ben alleen maar bang, ik begin mezelf te haten omdat ik boos ben omdat ik bang ben, druk gevoelens weg omdat ik bang voor ze ben, ik weet het niet meer, ik ben er klaar mee om te zijn wie ik nu ben,

 

HELP me alsjeblieft

 

x juul

Reageer