weinig zelfvertrouwen

  • 21 June 2020
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge

Hoii, ik heb dus al best wel lang het probleem dat ik heel erg onzeker ben en bijna geen zelfvertrouwen heb. Het gaat vooral als ik een gesprek heb met iemand die ik niet ken. (Met jongens, vrienden van ouders). Ik word heel erg onzeker en zenuwachtig. Ik wil ook graag denken aan wat ik wil in plaats van wat anderen willen. Zoals dat ik denk ja deze foto is leuk ik plaats m, en niet denk zo van nee dat vinden anderen niet leuk. Heeft iemand tips?

 

ik hoop het, groetjes 


1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Heyy, ik heb hier zeker een goede tip voor! Ik heb hier ook heel lang zwaar mee gestruggled, maar nu ben ik hardstikke blij! Ik hoop dat het voor je gaat helpen:

Tip 1. Bedenk je dat altijd wel iemand iets heeft te zeggen. Dus waarom zou je je voordoen als iemand anders terwijl je daar alsnog 'vervelende' reacties op gaat krijgen, in plaats van jezelf te zijn? Snap je een beetje wat ik bedoel?

Tip 2. Kijk elke dag minimaal 5 keer in de spiegel en zeg 'ik ben mooi' of 'ik ben aardig' en herhaal dat elke dag. Op het begin denk je misschien dat het debiel is, maar mij heeft het erg geholpen.

Tip 3. Maak een soort van pot voor op je kamer met briefjes erin. Schrijf op deze briefjes 'ik ben mooi' of 'ik ben aardig' etc. Elke keer als je je onzeker voelt of hebt gevoeld, pak je zo een briefje en zeg je 3x hardop wat erop staat.

Deze tips kunnen helpen om je wat zekerder te maken, ik spreek uit eigen ervaring.

Heb je ook onzekerheden over je uiterlijk? Daar heb ik ook wel een goede tip voor, let me know! ;)

Groetjess!

Reageer