Skip to main content

heeheee!

de titel zegt het al, weinig slaap. Het is niet dat ik slecht slaap maar ik kom heel moeilijk in slaap, het duurt bij mij echt wel een uur of soms langer als ik pech heb totdat ik in slaap val. Ik moet toegeven, soms ga ik te lang op me telefoon TikTok kijken ofzo. Maar vaak kom ik ook gewoon niet in slaap en daarom heb ik nooit zin om naar bed te gaan. Ik zie er dan tegenop dat ik niet in slaap kan komen maar de volgende ochtend ben ik hartstikke moe omdat ik nauwelijks in slaap kan komen. Het is niet dat ik elke nacht pas om 2 uur ‘s nachts slaap hoor! Zo heftig is het niet, maar misschien slaap ik pas tegen 12 uur (als het heel laat is). Voor andere mensen is 12 uur niet heel laat hoor (voor mij ook niet),  maar wel als 12 jarige die de volgende ochtend wel op half zeven moet opstaan.  Heeft iemand tips hoe ik makkelijker in slaap kom? Het is nu inmiddels ook al weer bijna 22:30 en ik ga meestal tussen 21:00 en 21:30 naar boven. Dus, iemand tips ofzo?💓

Hii

Ik heb hier ook erg last van dan lig ik in bed en dan ben ik ook echt moe maar slapen lukt gewoon niet. Wat ik altijd doe om rustig in slaap te vallen is me focussen op mijn ademhaling. Heel rustig en diep inademen door mijn neus en weer heel diep en rustig uitademen door mijn mond. Daardoor val ik sneller in slaap dus misschien helpt dat jou ook. Groetjesss en hopelijk lekker slapen🙂


@Anon_iem 
dankjewel! Ik ga nu (proberen) goed te slapen 🫶🏼


Dat is lastig. Ik heb zelf ook wel eens last van slapeloosheid dus ik weet wat het is.

Een paar tips:

  1. Minstens een uur voordat je naar bed gaat geen telefoon/tv/andere schermen (vind ik zelf de moeilijkste 😄) Gebruik je telefoon ook niet als wekker en laad hem niet naast je bed op. Dan kom je ook niet in de verleiding even te kijken als je niet kunt slapen.
  2. ‘s avonds geen cola/thee/koffie drinken
  3. Geen warme douche of bad nemen kort voordat je naar bed gaat. Dan gaat je lichaamstemperatuur omhoog en daardoor slaap je slechter.
  4. Als het echt niet wil lukken, even uit bed gaan en wat rustigs/saais gaan doen, bijv. lezen (geen schermen!). Als je heel krampachtig probeert in slaap te komen gaat het sws niet lukken.
  5. Geen zorgen maken over morgen
  6. Vaste bedtijd (ook in het weekend/vakantie. Vind ik ook moeilijk😅) en niet te lang slapen. Max. 8 uur. Dan slaap je beter/dieper
  7. Overdag geen dutjes
  8. Zorg dat je kamer opgeruimd is. Dit heeft bij mij echt geholpen. Je wordt dan zelf ook rustiger.
  9. Warme melk drinken

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Slaap lekker.


ik kan ook nooit slapen. ben meestal nog tot 2 uur in de nacht  wakker.   ik heb besloten gewoon op te blijven. huiswerk maken, sporten etc. totdat ik moe word.  als ik thuis kom in de middag, ga ik verder slapen. meestal nog een uur of 3-4.

het is echt een heel raar slaap patroon, dus ik adviseer dit advies als laatste optie te zien.  voor mij het gewoon de enige manier om gezond en effectief te kunnen functioneren.  

goodnight 


Reageer