Skip to main content

Hé allemaal,


Ik ben 14 en ik zit in de 3e. Ik heb al sinds het begin van de middelbare dezelfde klas. In de eerste had ik nog veel vrienden en sprak ik vaak met mensen af enz, toen corona begon op de helft van het tweede jaar begon ik mijn vrienden nauwelijks meer te zien en begon ik het contact een beetje kwijt te raken. Sindsdien ben ik eigenlijk zo’n beetje al de vrienden die ik had kwijtgeraakt (heb al een jaar met niemand afgesproken). Ik had altijd een goede vriend (die nog steeds in mn klas zit) maar nu praten we eigenlijk nooit meer en hij zit in een apart vriendengroepje waar ik niet echt bij hoor. Ook de rest van mn klas is best wel verdeeld in groepjes, en dan heb je mij die eigenlijk nergens echt bij hoort.

Ik voel me nu best eenzaam en praat niet echt veel met mensen op school. Ik zou wel nieuwe vrienden willen maken maar eigenlijk vindt ik niemand uit mn klas echt aardig. Er zijn wel 2/3 jongens die ik wel aardig vind maar ik vind het lastig om met mensen een gesprek te beginnen aangezien ik introvert ben. En nee, ik kan me niet zomaar bij een van de groepjes aansluiten, omdat 1. Ze laten er gewoon niemand bij en 2. Eigenlijk zijn er geen groepjes waar ik me echt goed bij zou voelen omdat ik de meeste mensen gewoon niet mag. En zelfs als het me zou lukken om een gesprek met iemand te beginnen die ik aardig vind zou ik geen idee hebben wat ik moet zeggen of waar ik over kan praten. In de pauzes sta ik soms wel bij een van de groepjes maar het lukt me gewoon niet om erbij te horen omdat ik eigenlijk vooral maar naar het gesprek luister zonder er iets aan toe te kunnen voegen, omdat ik gewoon niet weet wat ik moet zeggen (en nou je snapt het hier maak ik nou niet bepaald goede vrienden mee)

De enige met wie het me wel soms lukt om mee te praten is iemand van mn tennisclub waarmee ik vaak praat op de fiets na de training. Alleen ik durf niet echt met m af te spreken ofz omdat ik niet zou weten wat we zouden kunnen doen wat we beide leuk vinden en k ben bang dat ik (zoals altijd) weer eens niet weet waar over ik het kan hebben en dat het awkard wordt enzo. Ook lijkt het me een beetje raar om hem te vragen om af te spreken omdat we elkaar eigenlijk alleen maar zien bij training. En nou ja zelfs als het zou lukken ben ik altijd nog net zo eenzaam op school

 

Heeft iemand misschien tips voor me voor wat ik het best kan doen dat zou heel fijn zijn :)
Bedankt

Heey,

Klint wel vervelend dat je je zo eenzaam voelt en dat je eigenlijk geen vrienden (meer) hebt. 

Je zou misschien met je oude vrienden kunnen gaan appen en vragen of ze weer eens willen afspreken. Ook kan je het vragen aan die gene van je tennisclub. Je gaf aan dat je dat moeilijk vindt en bang bent dat het awkward wordt. Maar zou je niet eens eerst met hem kunnen appen?  Verder kan je ook online vrienden maken als je dat makkelijker lijkt.


Hoi, je zou  kunnen proberen om met degene van tennis af te spreken. Jullie vinden beide tennis leuk anders zaten jullie er niet op. Misschien vriendschappelijke wedstrijd spelen buiten de training om. Als je op de fiets zit kan je het hebben over intresses misschien heeft hij ook wel intresses in dingen die jij ook leuk vind. Zoals @jaivy zegt kan je met oude vrienden weer afspreken en de band hechter maken. Je had het over dat je een paar jongens aardig vind, probeer dan met hen een gespek aan te gaan. Wie niet waagt, wie niet wint!


Bedankt jaivy en Anonimiteit123 :D


Hey super vervelend dat je je zo eenzaam voelt!

Maar zoals ik het hoor is dat helemaal niet nodig joh… Ga lekker met die vriend van tennis afspreken. Vraag hem gewoon of hij een keer buiten training naar het veld toe wilt komen om te tennissen. En als dat leuk is kan je hem vragen om een keer te komen gamen ofzo of wat jullie ook leuk vinden. En die 2/3 mensen van school kunnen ook super goede vrienden worden! Ik zou je in ieder geval niet aanraden om alles op alles te zetten om bij een vriendengroepje te horen. Dat brengt alleen maar gezeik met zich mee want er kan echt flink geroddeld en geruzied worden in zo een groep. Toen ik in de derde zat had ik ook maar 2 echt goede vrienden en een paar mensen die ik wel aardig vond. In de vierde kwam ik in een nieuwe topklas terecht en nu ik in de zesde zit heb ik hele hechte vriendengroep van een man of 12. Super gezellig en die groepjes uit de onderbouw zijn bijna allemaal uit elkaar gevallen volgens mij.

Als je nog een tip nodig hebt om willekeurige vrienden te maken. Neem snoep mee wat je makkelijk kunt uitdelen. Ik liep altijd met een lolly in mn bek rond in de 4e en ik heb oprecht een flink aantal vrienden gemaakt puur met het delen van de lolly's van toen waar ik nu nog steeds mee om ga binnen en buiten school. Dus dat is mijn supertip.

Groetjes!


Bedankt iemand anders nog tips?


Reageer