Skip to main content
Vraag

Wegrennen of misschien zelfmoord plegen, wat moet ik doen?

• September 8, 2025
  • 4 reacties
  • 91 Bekeken

Ik zit thuis met mentaal abusive ouders die niet veel over mij weten, dus ik zit eraan te denken om weg te rennen of misschien wel zelfmoord te plegen. Waar moet ik rekening mee houden met wegrennen? (m'n mobiel kan getract worden)

4 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 8, 2025

Hoi ​@Ashy,

Dat klinkt als een lastige situatie, om je in te bevinden. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, dit is beide anoniem. Jij kan/mag je verhaal met ons delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij je situatie kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Dit hier delen is een uitdagende stap, die je toch hebt gezet. 

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 8, 2025

Als je het wilt doen ga dan wel naar iemand die je kent want er lopen helaas genoeg gekke rond in deze wereld .

En misschien iemand waar je goed mee kunt praten  .

Veel succes 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@Ashy, het is heel belangrijk dat je nu veilig blijft en jezelf niet in gevaar brengt. Wegrennen kan riskant zijn als je geen veilige plek hebt, en zelfmoord is nooit de oplossing.

Praat met een vertrouwde volwassene, zoals een mentor of maatschappelijk werker. Je gevoelens zijn serieus, en je verdient steun en veiligheid; probeer nu niet alleen te handelen, maar zoek meteen iemand die je kan helpen.

xx liefs Wolf 🐺

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 25, 2025

Hoi ​@Ashy! Het is vervelend dat je weg wil lopen. Bespreek eerst met je ouders, wat jij wilt dat zij veranderen. Ik zou niet aanbevel om weg te lopen!! Heb je een familie lid die je begrijpt en nooit iets wat geheim is zal vertellen. Dan zal ik het daar mee bespreken. Maar als je het dan toch wilt. Zou ik dit menemen in je rugzak:

1. Geld
  2. 1 set kleding, trui, warme broek, warme sokken (dikke jas aan doen!)
  3. Eten en drinken
  4. zaklamp
  5. slaapzak als je nergens kan overnachten
  6. kostbare spulletjes

Het is wel winter, dus eigenlijk is het geen goede oplossing. En zelfmoord is geen oplossing! 

Bespreek het met je ouders of met een vertrouwings persoon van school! Of met iemand van 113 of van de Kindertelefoon!

Laat je even weten hoe het nu met jouw en je ouders gaat? Dan kunnen we je nog beter helpen!

Lieve en meelevende groetjes van mij