Vraag

weglopen

  • 14 August 2020
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey forum

Ik ga weg lopen en ik weet al zeker dat ik het ga doen dus probeer me niet over te halen het niet te doen.

Ik heb al een vrij goed plan waarmee ik denk het minstens een paar maanden uit te kunnen houden, en als het me echt niet meer lukt of ik zie het niet meer zitten pleeg ik zelfmoord

Ik heb al extreem lang depressie en zie het nut van leven gewoon niet in, daarom is dit een soort laatste poging om een beetje wat van de wereld mee te maken en een beetje avontuurlijk iets te doen met m'n leven, ik kanĀ ook gewoon nu al voor een trein springen maar dit lijkt me gwn beter voor de laatste tijd die ik hier besteed.

Misschien is corona niet de slimste tijd om weg te lopen en ik overweeg om nog te wachten tot ik m'n rijbewijs kon halen maar dat duurt me veel te lang en ik red het hier echt niet meer.

Ik heb alleen een paar vragen voor mensen die misschien al zijn weg gelopen of er ook plannen voor maken:

Wat kan de politie gebruiken om je weer te vinden? Ik ben van plan m'n mobiel achter te laten en een goedkope nieuwe ergens te kopen met prepaid ofzo, en in winkels enzo een pet/capuchon te dragen voor camera's, maar zijn er nog meer belangrijke dingen?

Weet je plekken waar je misschien een nacht of een paar nachten kan verblijven binnen Nederland of Duitsland/Belgiƫ ofzo? Ik wil dan niet dat ze contact opnemen met m'n ouders!

Ik weet ook nog niet of ik een brief wil achterlaten omdat ik geen idee heb wat ik erin moet schrijven

Als ik nog aan meer vragen denk zal ik het in de berichten zetten, en als je alles gelezen hebt alvast bedankt


4 reacties

Er zijn gerust mensen die je willen helpen maar in dit geval maak je het ons wel lastig. Wij hebben allemaal het beste met je voor dus we gaan je geen adviezen geven over hoe je onder de radar moet blijven. Je zegt dat we het plan niet uit je hoofd kunnen praten en dat we dat dus niet hoeven te proberen.

Dan houdt het voor ons een beetje op, snap je. We willen je graag helpen, maar je zit niet te wachten op de hulp die wijĀ willen geven.Ā 

Ā 

Ik zou je namelijk willen adviseren omĀ nietĀ weg te lopen van huis. Er zijn zo veel andere oplossingen voor de problemen die je hebt (wat het ook mag zijn). Ga praten met mensen die je vertrouwt; vrienden, familie, je mentor (of ander vertrouwenspersoon op school, enz. Je kunt ook anoniem met deĀ KindertelefoonĀ ofĀ 113Ā chatten of bellen. Je kunt ook naar je huisarts gaan om doorverwezen te worden naar een psycholoog die je mentaal kan steunen en je kan helpen bij het oplossen van problemen. Je zit nu misschien in een donker dal, maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel, hoever dat soms ook lijkt. Weglopen + zelfmoord is een permanente ā€˜oplossingā€™ voor een tijdelijk probleem. Doe dit dus niet want er komen betere tijden aan!

Ā 

Ā 

Als je weg loopt, doe je je jezelf en andere mensen (veel) pijn. Probeer nog door te zetten.

Badge

Zie je problemen onder ogen praat erover en wat je al helemaal niet moet doen is zelfmoord plegen je stopt de pijn niet je geeft eigelijk de pijn door aan je familie en vrienden praat erover op dit forum en met de kindertelefoon weglopen of zelfmoord plegen zal niet helpenĀ 

Andere mensen hebben jou er al op gewezen dat zelfmoord niet echt zo'n goed idee is en hebben de juiste hulpdiensten al genoemd, dus daar sluit ik mij ook bij aan.


Zelf zou ik jou afraden om weg te lopen, maar misschien met een andere reden.
Die paar maanden, waarvan jij denkt dat jij zo lang weg kunt blijven, zul je niet halen.
Ook zonder telefoon kun jij niet verdwijnen.
Natuurlijk ben ik geen opsporingsexpert, maar ik zie nu al problemen met jouw plan.
Jij kunt niet in de buurt van de beschaving blijven en verwachten dat men jou niet vind.

Wat is dan je plan?
Je zult waarschijnlijk nergens kunnen werken, dus geld zal een probleem worden.
Tegenwoordig is dat een beetje onhandig geworden.
En wat bereik je dan?
Als men weg kon lopen van een depressie, dan zou het niet zo'n groot probleem zijn.

Ik raad jou dus aan om naar het voorstel van xLisa te luisteren.
Als jij dezelfde vastberadenheid kan opbrengen daarvoor als met dit plan om weg te lopen, dan kan het slechts goed gaan.
Anderen zijn zo ook geholpen, dus waarom zou jij niet een poging wagen?
Naderhand kun je altijd nog een spannende wereldreis maken, zonder deze nare bagage.

Reageer