weglopen

  • 11 May 2018
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben sinds een dag of twee actief op dit forum, twee dagen moest ik al mijn problemen gewoon uitten.
Ik vind mezelf de laatste tijd niets meer waard, naar mijn gevoel ben ik geen toevoeging op deze aarde. Ik wil al heel lang weglopen, weg van alle problemen en weg van alles en iedereen. Ik voel me zo slecht. Hoe graag ik ook weg wil lopen ik wil mijn ouders, opa en oma, vriendin, vrienden allemaal niet achterlaten maar zo verder leven wil ik ook niet. Asjeblieft kan iemand mij helpen.

Gr. N

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey Niels,

Weglopen lijkt misschien een goede optie, want voor je gevoel ben je dan al die ‘shit’ kwijt. Maar naast dat je je omgeving niet wil achterlaten, loop je ook weg voor je problemen.

Ook al ken ik je problemen niet, deze zijn zeker op te lossen. Kies er dan voor er tegen te vechten ipv ervoor weg te lopen. Aan het eind van de rit zijn je problemen verdwenen of in zekere mate verminderd. Dan heb je bereikt wat je wilde bereiken, maar zonder weg te lopen. Weglopen brengt ook weer allerlei andere problemen met zich mee, dus doe het niet.

Zelf lukt het je niet je problemen op te lossen, dus zoek hulp. Als je ouders of omgeving niet voldoende is of als je dit liever niet hebt, zoek professionele hulp. Hulp zoeken is geen teken van zwakte en je hoeft je er al helemaal niet voor te schamen. Als je hulp zoekt geef je alleen maar toe dat het je er zelf niet uitkomt. En dit is hartstikke normaal, want je kunt niet alles alleen. Als je durft hulp te vragen, bij wie dan ook, is dat alleen maar een pluspunt.
Reputatie 3
Badge +8
Toevoeging; Ik zie nu dat ik ook op een ander topic van je gereageerd hebt. Heb je hier wat aan gehad en heb je nog wat ermee gedaan?
Hey daan, ja, hartstikke bedankt voor je reacties, je woorden hebben me weer een beetje moed gegeven, bedankt
Hey Niels,

Heftig om te horen. Zelf heb ik ook een tijdje willen weglopen en heb uiteindelijk de kracht, want het vergt wel wat, kunnen vinden om mijn problemen niet langer te vermijden. Een nieuwe start klinkt heel erg fijn en dat is het ook, maar daarvoor hoef je niet persé weg te lopen.

Probeer op de plek waar je nu bent een nieuwe start te maken. Elke minuut kan het begin zijn van een nieuwe start. Zo'n nieuwe start hoeft ook niet gelijk erg radicaal te zijn, hoe verleidelijk het ook klinkt. Beetje bij beetje kan je jezelf weer gaan waarderen zoals je bent en ontdekken wat je leuk vindt en wil doen in de toekomst.

Wat mij heeft geholpen is om een lijstje te maken met de dingen waar je nu mee zit en die je kan oplossen. Kleine en grote dingen. Voor grote dingen kan je beter naar een therapeut gaan, maar je kan ook je omgeving melden dat je wat dwars zit.
Ik begon met een nieuwe structuur en nieuwe gewoontes. Stel bijvoorbeeld iedere dag een doel die je (voor een paar uur of langer) wil volhouden.

Ik had erg last van vermoeidheid, slechte relaties en een internetverslaving. Ik begon met op tijd opstaan, mijn tanden weer te poetsen, weer te eten en te douchen. Daarna pakte ik school aan en langzamerhand voelde ik me weer beter.

Wat zit je nu dwars? Misschien kan ik je helpen? 🙂
Hii, even snel voor de duidelijkheid: met weglopen raak je he problemen niet kwijt, er zitten veel problemen in je hoofd, die komen er echt niet zo snel uit. En weglopen helpt dan gewoon simpelweg niet. Daarnaast heb je genoeg geld en survival skills? Anders werkt het nof steeds niet

Reageer