Vraag

weg...

  • 24 July 2019
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Korte vraag...

Hoe ben ik het snelste en minst pijnlijk "weg"

3 reacties

Hey Grün

Je vraagt naar een methode waarop je snel en pijnloos "weg" kan. Naar mijn vermoeden vraag je hoe je uit het leven kan stappen.

Naast het feit dat het delen van zelfmoordmethoden niet toegestaan is op het forum, zou ik mezelf niet zover kunnen krijgen om je te helpen met uit het leven te stappen. Ik zou het jammer vinden moest jij weg zijn. Ik ken je weliswaar niet, meer dan wat je in je andere topic vernoemde weet ik niet over je, maar toch zou ik het zonde vinden om te weten dat je er niet meer bent.

Je hoort weleens dat er verteld wordt dat je huidige situatie, je toekomstige situatie niet hoeft te bepalen. Velen zouden zich ergeren aan zo'n klassieke uitspraak, maar als je er de diepere betekenis van in leert te zien, kan die uitspraak je steun bieden.

Om even in te gaan op de zaken die je in je andere topic vernoemde: lesbisch zijn is niet verkeerd. Net zoals een jongen verliefd kan worden op een meisje, kan een meisje dat ook. Net zoals een meisje verliefd kan worden op een jongen, kan een jongen even sterke en intense gevoelens ontwikkelen voor een jongen.

Dat je omgeving je homofobe ideeën heeft opgedragen, vind ik jammer. Het lijkt me zo fijn voor je om lief te kunnen hebben, zonder de achterliggende gedachte dat dat fout zou zijn. Tuurlijk heb je het recht van iemand te houden, om zelf geliefd te zijn, en van wie die liefde komt of naar wie die liefde uitgaat, is van geen enkel belang.

Bij de KinderTelefoon en de crisislijn kan je anoniem je verhaal kwijt. Je kan er vertellen waar je mee zit, waarop je op zoek bent naar een snelle en pijnloze methode, en waarom je weg wilt. Zo'n gesprekje kan opluchten, je nieuwe ideeën geven. Ook als het dat niet doet, ben je niets verloren.

Groetjes
Kenshin
Heej,

Zelfmoord plegen gaat nooit op een pijnloze manier. En al helemaal niet snel. Een pijnloze dood zal hooguit het moment zijn dat je zo oud bent dat je leven is voltooid en dan heen gaat.

Ik zal net als Kenshin en ik hoop net als iedereen hier op het forum je geen snelle redelijk eenvoudige tips willen geven. Je bent nog zo jong en je hebt een heel leven voor je. Zoveel dingen om te ontdekken en te zien. Dan ga je er nou toch nog niet uit?

Ik het weet makkelijk gezegd moeilijk gedaan, ik zit in het zelfde schuitje. Dus ik weet hoe het is.

In je andere topic vertelde je als laatst dat niemand je zal missen als je weg was. Dat is niet waar. Veel mensen zullen je gaan missen, denk aan je klasgenoten, je ouders, buren, familie, kenissen, wij. Ja ook ik zal je missen, ik ken je niet, ik zal je nooit in het echt tegen komen en toch zal ik je missen.

Dat is zo, en dat blijft gebeuren. Het enigste moment dat niemand je zal missen is als je nooit was geboren, nooit in de buik van je moeder was ontwikkeld. Iedereen die je tegen komt in je leven hecht zich aan jou. De een wat sterker dan de ander.

Als je er door heen zit, of je wilt graag wat loslaten, maak dan een topic aan. Of praat/bel met de KT of 113.nl. Soms helpt het erg goed als je even van je af kan schrijven, met een topic kunnen mensen je nog extra steunen of positief advies geven!

Geef niet op Grün!

Spookyzx.
Reputatie 1
Badge +1
Hartstilstand ergens als je 80 bent in je slaap is pijnloos!

Reageer