Weet niet wat ik wil in mijn leven

  • 11 January 2020
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal!

Ik zit nu in Havo 4 en we moeten dit jaar een week stage lopen. Ik kan maar nergens op komen, ik heb echt geen idee wat ik wil gaan doen. Dit klinkt misschien als een klein probleem en dat is het ook want het is maar een week en het betekent verder niets, maar ik ben de laatste dagen veel aan het nadenken over wat ik nou eigenlijk wil na de middelbare school en ik vind dat zo moeilijk. Er zijn wel dingen die ik interresant vind zoals geschiedenis of webdesign en ik zie het misschien ook wel zitten om docent te worden in het basisonderwijs, maar ik voldoe niet aan de eisen van de PABO. Elke keer als ik eraan denk dat ik over een week een stage geregeld moet hebben voel ik me super super kut en zou ik gewoon liever dit jaar overdoen dan nu al een keuze maken want het voelt zo definitief. Ik moet er de dagen heel de tijd aan denken en ik voel me er gewoon minder gelukkig door terwijl dat eigenlijk echt niet nodig is. Mijn cijfers zijn goed, ik heb een fijne baan, leuke vrienden en ik denk zelfs dat ik verliefd ben, maar elke keer als ik eraan moet denken voel ik me kut. Ik wil gewoon dat mijn leven zo blijft als het is iguess. Hebben meer mensen dit?? Ik heb het gevoel alsof iedereen al heel goed weet wat hij/zij wil en ik niet..


1 reactie

Heyy, Roos hier.  Ik kan mijzelf echt vinden in jouw verhaal. Ik zit ook in 4 havo en weet ook totaal niet wat ik wil. Ik wilde ook altijd de pabo gaan doen maar ik heb de kennis niet en ga de toelatingstesten nooit halen en dat weerhoudt me om het te doen. Ik heb dus echt geen idee, maar ik probeer me er niet teveel druk over te maken want dat heeft niet veel zin. Het is niet zo dat de keuzes die je nu maakt je hele leven veranderen. Als je een opleiding kiest betekent dat niet dat je dat voor de rest van je leven moet doen. Ik weet zeker dat we beiden op gegeven moment iets tegenkomen.  Ik stress hem ook zo af en toe maar het komt gewoon echt goed. Succes en kijk een beetje rond rustig aan en zoek een beetje op het internet.  Succes 💕 - Roos

Reageer