Skip to main content
Vraag

Weet niet wat ik moet doen

• November 2, 2025
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Miss_Bell

Hoi,

Sorry alvast als het niet helder is, ben erg moe en kapot. 

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen en voel me al paar dagen helemaal  op en  wil graag dood ..  Het voelt steeds alsof ik me maar moet in houden voor iedereen en maar een masker op moet zetten, het gaat al een lange tijd best slecht, er zijn eerder dingen gebeurd waar ik nog steeds veel last van heb en niet los kan laten, ik heb wel hulp gehad, maar daar heb ik niks aan gehad en had ik meer ellende van dan dat ik het gevoel kreeg geholpen te worden .. Ik merk nu al best lang dat ik weer meer terug val en dingen die ik eerder heb gedaan weer opnieuw doe en wil doen maar dan wat meer.. met hulp ben ik inmiddels ook klaar, ik besef me ook wel dat de dingen die al vanaf kleins af aan speelden  niet meer opgelost kunnen worden en niet uit te wissen zijn.. ik heb al eerder meegemaakt dat ik deze dingen niet achter me kan laten en het me steeds blijft achtervolgen dus wat heeft mijn leven dan nog voor zin.. dit is het ook nog niet eens er spelen gewoon enorm veel dingen, en ik wil niet steeds opnieuw dezelfde nare dingen opnieuw moeten  beleven of het gevoel krijgen dat de enige manier om er niet mee bezig te zijn sh is terwijl dat al alleen maar meer wordt.…

De enige die er het meeste van af weten zijn 2 vrienden, maar die wil ik niet nog langer met mijn problemen opzadelen en hebben al genoeg last van mij gehad dus ik kan er maar beter gewoon nu een eind aan maken , ik kan en wil echt niet meer 😔 

Lief als je alles hebt gelezen 😕

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 2, 2025

Hey! Ahw wat een verhaal van je. Ik vind het indrukwekkend. Het is belangrijk dat je een manier vind om met dingen te dealen. Hoe moeilijk ook. Weet je zoals jij dit beschrijft denk ik Jeetje wat heeft zij wat mee moeten maken, ik zou willen helpen 🫂 maar dat kan alleen via hier. Je zou eens kunnen bellen met de Kindertelefoon. En met iemand praten want dat kan echt het verschil zijn. Met wat jij nu hebt ervaren en weet kun je misschien ook weer andere mensen helpen. Het klopt hoor dat sommige dingen niet weggaan. Maar je kunt ze wel de baas worden en gebruiken om jezelf sterker te maken en ook anderen. Dat is al een heel zinvol gevoel en misschien ook een mooie drive. Ik hoop dat je de stap zet om te gaan praten! Veel sterkte ermee, je hebt het in je 😘

Liefs Tover xxxx 

• November 2, 2025

Hi, praten kan je echt helpen. Kan ook met injebol (dat is een soort van de Kindertelefoon voor jongvolwassenen) als je 16 of ouder bent. Sterkte💖

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 2, 2025

Hoi ​@Miss_Bell,

Wat naar om te horen dat je al lange tijd met dit worsteld. Onthoud dat je er niet alleen voor staat, soms mag je ook je masker afzetten. Hopelijk voelt dat ook mogelijk bij die twee vrienden die je benoemde, het is sterk dat jij je naar hen kan openstellen.

Zoals ook ​@Tover01 vertelde, kan en mag je altijd naar de Kindertelefoon toe komen, maakt niet uit waarvoor. Bij de Kindertelefoon kan jij anoniem je verhaal delen  en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie iets kan veranderen. We zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur geopend voor bellen (0800-0432) of chatten. 

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Dank je dat je dit deelt op het forum, dat is een bewonderingswaardige stap!

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat heftig zeg 😓 ik sluit me aan bij de rest. Ik denk niet dat je je vrienden ermee lastig valt, ik denk dat ze het juist belangrijk/ knap  vinden als je eerlijk zegt hoe het écht gaat ♥️ als je er zó mee bezig bent kun je dit bij ze aangeven en kijken hoe ze reageren, maar ik denk dat het wel goed zit hoor ♥️ ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. ♥️

Veel liefs ♥️