Vraag

weet niet meer wat te doen met mij zelf

  • 14 July 2021
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

hoi,

ik word echt af en toe gek van mij zelf want ik heb gewoon geen controle meer wat over ik doe bijvoorbeeld: ik snij mij zelf en als ik ga logeren dan na 1 dag moet ik het meer doen wat mijn helle lichaam woord er namelijk helemaal gek van als ik het niet doe en als ik het niet doe dan moet ik mij zelf slaperig maken om het niet meer te willen doen en ik kan ook niet echt met mijn beste vriend over praten want ik weet ook niet echt hoe ik zoon gesprek moet op starten dus daarom doet ik het op deze form maar ik word helemaal gek van mij zelf want ik lijkt meer in een donkeren put te zitten terwijl een ander persoon er uit klimt en die mij emoties over neemt ik weet echt niet meer wat ik met mij zelf aan moet weet iemand wat ik kan doen? 

alsjeblieft als je er iets over kan zeggen kan je dan mij alsjeblieft helpen?!


1 reactie

Heyy

 

Wat naar dat je je zo voelt zeg!

 

Als je anoniem met iemand wilt praten kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. Misschien kunnen de mensen je daar een beetje helpen en steunen om met je gevoelens om te gaan..

 

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432
 

Je geeft dat je jezelf moet snijden omdat je anders gek word.. Wat je kan proberen is een alternatief zoeken tegen het snijden. Een alternatief is iets wat je kan doen ipv het snijden. Op het forum staat een topic waar heel veel alternatieven staan tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens een keer doorlezen en misschien staat er iets tussen wat je kan doen als je drang hebt om jezelf pijn te doen. In 1x stoppen is misschien veel gevraagd en dat lukt misschien niet, maar als je steeds meer bezig kan zijn met het alternatief en steeds minder kan snijden maak je goede stappen!

(Dit is het topic waar ik over praatte)

 

Verder geef je aan dat het je niet goed lukt om een gesprek met iemand op te starten, maar het lukt je wel op het forum. Dat is al een hele goede stap en ik vind het super knap van je dat je hier je verhaal durft te delen!:blush:

 

Echter is het wel de beste oplossing om met iemand te gaan praten die je kent.. Dat kan met je beste vriend, maar natuurlijk ook met je ouders, de huisarts of een vertrouwenspersoon. Aangezien je moeite hebt met het opstarten van een gesprek zou je een spiekbriefje kunnen maken met dingen die je wilt vertellen aan je vriend.. Dat kan je ondersteuning bieden om het wel te doen. Ook kan je een brief / mail schrijven aan iemand die je vertrouwd.. Op een brief / mail kan je namelijk echt alles zetten wat je wilt, maar ook wat je (nog) niet wilt. Die brief kan je dan gewoon geven of de mail kan je dan versturen en je hebt dan eerst nog niet het persoonlijke stukje.. Misschien gaat het dan wat makkelijker voor je om later te gaan praten.

 

Sterkte.. Jij kan het!

 

Groetjes van mij!

Reageer