Vraag

weet iemand wat dit is?


Reputatie 3
Badge

Hoi, ik ben 14 jaar.  Ik heb sinds een jaar of 2 last van een paar dingen, maar ik weet precies wat het is. Ik hoop dat er iemand is die me zou kunnen helpen! (Alvast bedankt<3.)

Ik overdenk heel vaak dingen,  ook dingen die al zijn gebeurd. Iedere keer als ik de beurt krijg in de les bevries ik en als ik een presentatie moet geven (of uberhaupt iets voor de klas moet doen) beginnen mijn benen en handen te trillen, wordt  mijn hartslag sneller en voelt het alsof gewoon niet meer kan denken. 

Ik haal gewoon goede cijfers en mensen vinden dat ik een rustig persoon ben die alles goed voor elkaar heeft. De reden dat ik goede cijfers haal is juist omdat ik heel bang ben om te falen. Ik ben ook bang om vragen te stellen of mijn vinger op te steken om een antwoord te geven. Het antwoord dat ik dan wil geven is vaak wel goed, maar ik ben toch bang dat het fout is en daarom steek ik uiteindelijk mijn vinger nooit op. 

Ik heb ook moeite met oogcontact maken en ik vind het lastig  om te praten met mensen zoals docenten.

ik hoop echt dat iemand hier iets van begrijpt want ik ben niet zo goed in uitleggen lol.

 

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @justsomeone

Dit is ook heel herkenbaar voor mij.
 

Ik weet ook niet wat het precies is. Het lijkt mij een soort van angst, misschien faalangst maar ik wel geen onjuiste conclusies trekken.  Het is echt heel erg vervelend dat je dat hebt. Hoe lastig het ook is, je zal toch een beetje je angst moeten overwinnen. Misschien door kleine stapjes zetten, misschien een vraag stellen via de mail van de docent als je het in het echt niet durft. Dat heeft mij ook heel erg geholpen en nu durf ik al wat meer vragen te stellen in de les. Misschien helpt het voor jou ook als je kleine stapjes zet. Het is echt niet erg als het niet in een keer lukt. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge +1

Klinkt als perfectionisme en faalangst. Bedenk dat je goed bent zoals je bent, het hoeft niet beter. Het is oké als je een keer een minder cijfer hebt, of als je iets verkeerd hebt gezegd

Ik denk ook dat je faalangst hebt

Praat met je mentor erover

 

Emma

Reputatie 7
Badge +17

https://piekerpoli.nl/10-tips-tegen-faalangst/

Hoi misschien heb je hier iets aan :)

Groetjes Julian X

Reputatie 4
Badge +3

Hey Justsomeone

Ik denk zelf dat het sociale angst en is. 

Ik heb zelf namelijk sociale angst en herken me heel erg in dit, je kan ook op internet wat testjes doen om wat meer duidelijkheid te krijgen.

Veel liefs Sillie78:heart:

Reputatie 3
Badge

Hey Justsomeone

Ik denk zelf dat het sociale angst en is. 

Ik heb zelf namelijk sociale angst en herken me heel erg in dit, je kan ook op internet wat testjes doen om wat meer duidelijkheid te krijgen.

Veel liefs Sillie78:heart:

Hi Sillie78 :), bedankt voor je reactie. Ik heb net wat testjes gedaan  en daar kwam uit dat ik er mogelijk wel last van heb.  

Reputatie 4
Badge +1

Hey @justsomeone 

Ik denk zelf dat het faalangst, en misschien een sociale angststoornis kan zijn.

Als je dit echt zeker wilt weten, of wil je het vastgesteld hebben. Zal ik bij de huisarts een afspraak maken, die kan je dan doorsturen :)

Ik wil namelijk ook naar de huisarts, maar ik durf het nog niet.

veel liefs Mijnproblemen <3

 

Reputatie 7
Badge +5

Hiii @justsomeone  ik heb het ook.. ik haal bepaald geen geode cijfers meer een 5 of 6.. ik leer wel goed maar- ik snap het niet. Ok doen mijn vest niet volgens mijn ouders.. en zij zitten de heletijd over MJJN toekomst te praten en mij " hELE gOEdE ZELFveRZZtOuWeN " geven.. door mijn ouders ben ik ook veranderd. Ik ben die lieve kleine meid niet meer. Dit is anders. Dit is.. weet ikniet. Maar ik durf mijn vbger ook niet op te steken omdat 1. Ik denk dat het fout is. En 2 omdat iedereen naar je kijkt..  ik vind dat maar niks:/ 

Xx een hulpvol meisje 

Reputatie 4
Badge +1

hey.

dit klinkt als ‘n mix van faalangst en sociale angst.

 

dat je voor de klas niet wilt presenteren bijvoorbeeld kan temaken hebben met een soort sociale angst of een angst dat wat je presenteert niet interessant gezien kan worden door je klasgenoten.

 

misschien is dat het. Maar het is maar een gokje.  

Reputatie 7
Badge +5

Hey @RedHex misschien is het dat wel.

Ik had laatst een project waar ik de presentator was en ik begon te huilen en ik zei niks.  ET WAZ VOOR DE GEMEENTE  ik schaamde me dood…

 

Xx een hulpvol meisje 

Reageer