Skip to main content

haii ik ben 13 en doe mavo/havo het gaat laatste tijd niet goed met me met school en thuis gewoon alles ik heb geen zin om te leren mijn cijfers gaan achter uit stress veel ben erg moe en door deze lockdown wordt wat het erger   hebben jullie misschien tips 

Heb ik ook, vorige week 9 toetsen en deze week 6 projecten in te leveren, ik heb gewoon een dagje rust genomen, niks doen, heerlijk, hopelijk heb je dan de volgende dag wel wat energie over om al je school dingen te doen…. het is echt hell he...


Hoi, inderdaad, iedereen heeft dat wel eens denk ik.

We hebben op school allemaal eens in de zoveel tijd een week waarin we heel veel toetsen hebben, ik probeer het dan zo te plannen dat ik ook vrije tijd kan hebben, zorg dat je 's avonds naar buiten gaat, beetje sporten, dat is veel beter voor je, en goed tegen stress.


Hey XxanoniempjexX_01

Wat vervelend dat dit nu met je gebeurt!

Dit is heel normaal en vooral nu in de lockdown. Ik heb dit ook gehad. Ik had helemaal geen motivatie en ik bleef elke dag in bed liggen tot 10 uur. Toen kwam ik erachter dat het echt een dom idee was en dat ik niet zo lui moest doen. 

Als ik jou was zou ik het zeggen tegen je ouders. Zeg dat je hulp nodig hebt en dat je het lastig vind om zelf te doen. Misschien kunnen je ouders je dan eerder laten op staan of je helpen met leren. Ook is het een slim idee om hierover te praten met je mentor! 

Ik hoop dat je hier iets aan had.

Groeten,

Venus


Heyy!
 

Zeker herkenbaar dit. Ik zit in 2e vwo, stress.

Ik hou het vol door elke dag een tijd te stippen waarop ik klaar ben en dat ik dan spelletjes op mijn laptop mag doen. Ook heb ik elke week paardrijles buiten de manege (Is gewoon iets wat ik fantastisch vind, paardrijden!) Ik probeer elke week iets te hebben waar ik de hele week naar uit kan kijken, waarvoor ik al het werk doe!

 

Mijn advies: Zoek ook iets wat je in t weekend of vaker kan doen, wat je superleuk vindt!

Hoop dat dit helpt, superveel succes, je kan t!

 

~Nah. <3


Reageer