Skip to main content

Ik ben vandaag voor de tweede keer op de grond beland naar het hardlopen bij het zien van een vrachtwagen. Een aantal weken geleden was dit ook al het geval toen waren we ook al aan het hardlopen en dacht ik als eerst ik heb me te koud aangekleed. Nu had ik eigenlijk het zelfde aan een sport bh en een kort broekje net zoals toen. Maar nu viel ik dus weer bewusteloos op de grond en lag ik weer te shaking toen een vrachtwagen mij kwam inhalen me beste vriendin zag me echt verschrikt kijken en ik viel op de grond en lach te trillen als een gek. De vorige keer was de situatie dat een vrachtwagen ons van voor en van achter tegemoet kwam. Maar kan ik misschien een trauma hebben opgelopen bij mij bijna aanrijding met een vrachtwagen toen ik 7 was. Laat ik het verhaal daar over kort vertellen toen ik 7 was lag ik in me bikini op een handdoek heerlijk bij ons in de straat te zonnen vrij rustige straat. Toen ik even lekker aan het slapen was werd ik dus wakker opgeschrikt door een vrachtwagen die recht op mij afkwam gelukkig week die uit omdat hij mij zag liggen maar hij reed wel over me bril en knuffel heen. Allles was natuurlijk kapot gegaan en ik ben helemaal geflipt toen destijds sindsdien heb ik al een beetje angst voor vrachtwagens. Ik ben nog wel 2 jaar geleden met me zusje en moeder naar zo vrachtwagen tour rit wezen kijken maar toen lag ik ook al niet helemaal comfortabel op me handdoek. 

 

 

Hey TessaV, 

Wat naar dat je een trauma aan vrachtwagens hebt!

Zelf heb ik ook een trauma, en ik weet hoe het voelt. Bij mij was het alleen niet zo erg. Heb je de gebeurtenis kunnen verwerken toen het gebeurde? Als dat niet zo is dan kan het inderdaad zijn dat er naeffecten zijn. Wat bij mij heeft geholpen is een EMDR behandeling. Dat helpt om je trauma beter te verwerken en om de herinnering te verzachten. Je kan het denk ik bij een psycholoog of huisarts vragen of ze je verder kunnen helpen. Het heeft bij mij heel erg geholpen.

Als je meer wil weten over hoe het werkt kan je dat altijd vragen!

Groetjes iemand.


Misschien de volgende keer ergens gaan harlopen zonder vrachtwagens, zoals in het centrum van jou stad/dorp.


Hey TessaV, 

Wat naar dat je een trauma aan vrachtwagens hebt!

Zelf heb ik ook een trauma, en ik weet hoe het voelt. Bij mij was het alleen niet zo erg. Heb je de gebeurtenis kunnen verwerken toen het gebeurde? Als dat niet zo is dan kan het inderdaad zijn dat er naeffecten zijn. Wat bij mij heeft geholpen is een EMDR behandeling. Dat helpt om je trauma beter te verwerken en om de herinnering te verzachten. Je kan het denk ik bij een psycholoog of huisarts vragen of ze je verder kunnen helpen. Het heeft bij mij heel erg geholpen.

Als je meer wil weten over hoe het werkt kan je dat altijd vragen!

Groetjes iemand.

Ik denk dat ik het echt moet gaan doen naar een huisarts heen naast me trauma met vrachtwagens heb ik ook een trauma met vuurwerk. Toen ik 5 jaar was kreeg ik een stuk vuurwerk tegen me oogpleister aan drama en huilen en sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk. Maar toen ik 6 was ging ik met me ouders op vakantie en toen gingen we savonds naar zo lichtshow kijken wisten me ouders veel dat het om een vuurwerkshow ging. Toen ben ik volgens mijn moeder uit de buggy ontsnapt en stond ik in me bikini tegen een schuurtje aan te trappen mijn moeder zij dat is destijds zo door het lint was gegaan dat ik in de auto zo in slaap was gevallen. Het enige wat ik me met vuurwerk nog kon herinneren was dat ik een paar jaar op de kermis ook volledig op de grond aan het flippen was toen we naar vuurwerk stonden te kijken. Ik heb op de grond liggen janken dat het moest ophouden zo dat ik veilig naar huis kon gaan uiteindelijk heeft een vriendin me wel tot rust gekregen. Maar mijn jaarwisselingen zijn al jaren een hel om 12 uur lig ik op de grond te flippen mijn moeder houdt ook stevig alle deuren opslot mocht ik uit angst naar buiten vluchten dat ik niet midden in het vuurwerk begin te flippen. Maar het enigste wat ik schreeuw is laat het ophouden laat het ophouden mama ik wil dit niet echt ophouden en ik trap met voeten wild om me heen. Ik durf ook niet eens van de bank af te komen op oudjaarsdag in plas in een luier want de WC no way die dag. Met vrachtwagens heb ik dus denk ik zo zelfde soort trauma ik ben als de dood geworden voor die dingen zomers als we naar het strand gaan en ik plassen langs de snelweg houdt ik altijd me hand voor me buik als ik een vrachtwagen zie ik durf ook niet tussen die dingen door te lopen. Maar nu ben ik dus 2x shaking geworden bij het zien van vrachtwagens mijn bijna aanrijding is ook niet met zo bestelvrachtwagentje geweest nee echt zo grote met een x aantal banden. Nu zeggen sommige mensen wel eens ja had je niet op de weg moeten liggen kom op ik was 7 jaar weet ik veel dat het gevaarlijk was die dag. Mijn zusje haalt daarbij gevaarlijker capriolen uit die gaat zwemmen in het kanaal aan een drukke weg die springt vaak in het water en dan rent ze als eerst nog even voor een auto langs of ze gaat op het midden van de weg staan en als de auto heel dicht bij komt springt ze het water in. Terwijl ik gewoon in de meest rustigste straat lag te zonnen en zo bijna een paar banden over me dunne lichaampje krijg ik voel me soms echt niet fijn bij die dingen.


Misschien de volgende keer ergens gaan harlopen zonder vrachtwagens, zoals in het centrum van jou stad/dorp.

Zou misschien wel kunnen maar ik loop niet erg fijn door de stad ik voel me vaak bekeken als ik hardloop in me sport bh. In me bikini durf ik rustig de hond uit te laten door het centrum maar renend in een BH durf ik weer niet.


Hey TessaV,

Het lijkt mijn inderdaad erg verstandig om naar een huisarts te gaan. Hoe langer je het uitstelt hoe een erger het uiteindelijk wordt.

Groetjes iemand.


Hey TessaV,

Het lijkt mijn inderdaad erg verstandig om naar een huisarts te gaan. Hoe langer je het uitstelt hoe een erger het uiteindelijk wordt.

Groetjes iemand.

Ik ga het vandaag met mijn moeder bespreken dat ze maandag naar de huisarts belt dit kan gewoon niet. Van mijn vuurwerk angst wist ze af maar dat ik een beetje angst had voor vrachtwagens heb ik haar nooit verteld. Nu hoop ik alleen nooit dat ze je dan bloot gaan stellen aan vrachtwagens en vuurwerk want dan flip ik hem denk ik weer.


Hey TessaV,

Goed dat je het met je moeder gaat bespreken!

Met EMDR ga je in ieder geval niet naar vrachtwagens of vuurwerk toe, je moet dan alleen aan je trauma terugdenken.

Groetjes iemand.


Hey TessaV,

Goed dat je het met je moeder gaat bespreken!

Met EMDR ga je in ieder geval niet naar vrachtwagens of vuurwerk toe, je moet dan alleen aan je trauma terugdenken.

Groetjes iemand.

Daar ben ik dus blij om ik ga dan echt zo weer flippen als ik verplicht naar vrachtwagens of vuurwerk moet kijken. Ik hoop alleen wel dat ik er vanaf kom dit is ook geen doen vooral niet voor de rest die zien mij vreselijk door het lint gaan tijdens de jaarwisseling. Een vriendin van me zus wist dat helemaal niet dat ik zo bang was voor vuurwerk die Zach me in een luier en een sport bh op de bank liggen helemaal trillend. Ze wist wel dat ik vuurwerk niet leuk vondt maar zo erg wist ze dus niet en toen het 1 maal 12 uur was ging het dus wederom mis. Ik sprong ook van de bank af en ging als een gek in de hoek van de kamer liggen en ben denk ik toen ook een half uur met me vuisten tegen de vloer gaan bonken. Maar zo heftig als in Frankrijk toen destijds heeft mijn moeder het gelukkig niet gezien die was toen echt op zoek naar mij ik was ook nog maar 6 vondt ze me trappend tegen een oud schuurtje aan. 


Reageer