Wauw zelfmoord

  • 14 February 2019
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik had net een uur besteed aan mijn verhaal maar ben het nu kwijt doordat ik het niet mocht posten en hij resette de site. Ik doe dit op telefoon en ben nu 2 keer zo depressief over. Nu weet ik het niet meer maar ik wil nog wel niet dood leven gaan.

7 reacties

O mijn god ik ben echt een uur wezen schrijven over mijn leven. Waarom doe ik dit überhaupt op telefoon

Oja want het is nacht en ik zit niet achter de computer, het was meer van waarom doe ik dit niet op een plek waar ik zeker weet dat mijn tekst niet verloren gaat...
Is het heel erg als ik zeg dat ik je niet helemaal begrijp?

Mocht je zelfmoord willen plegen, doe het niet. Het is heel cheesy, maar je lost er niets mee op, je neemt je problemen mee je graf in en je familie blijft achter, zonder jou.
Even heel letterlijk kijken: stel, je hebt een depressie, een depressie is iets in je hoofd dat moet genezen, als je jezelf omlegt, genees je jezelf niet, nee, die depressie is er dan nog. In principe zou je lichaam dan voor altijd depressief blijven, aangezien je hersenen nog steeds met die depressie zitten.
Als je in therapie gaat, dan kun je je depressie genezen, dus helemaal verwijderen, en dan ervaar je gelijk weer hoe het leven 'echt' is.
Nu weet ik natuurlijk niet of jij een depressie hebt, en of mijn tekstje je iets kan helpen, maar weet dat zelfmoord NIET de oplossing is, aangezien je er niets mee oplost, je rent dan alleen weg van de confrontatie.

En geloof me, hulp aanvaarden is KAPOT LASTIG. Het zal altijd zo blijven, aangezien we graag ons mannetje willen staan en we willen laten zien dat we zelfstandige mensen zijn, maar sommige dingen kun je niet alleen. Als je het alleen zou kunnen, dan had je nu toch allang geen last meer van je klachten?
Hoi

Wat naar dat je aan zelfmoord denkt. Ook vervelend dat je oorspronkelijke tekst verloren raakte.

Is er iemand op de hoogte over dat je hiermee zit? Het lijkt me fijn om hier met iemand over te praten. Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Een familielid, vriend(in) of leraar? Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij 113.

Als je de moed hebt, kan je je verhaal opnieuw schrijven. Je zou eventueel een back-upversie kunnen maken, voor het geval de tekst weer kwijtraakt. Als we weten waar je zoal mee zit, zouden we je doelgerichter advies kunnen geven.

Groetjes
Kenshin
Misschien helpt 113 bellen maar ik zit niet alleen hier
En ik heb niemand om mee te praten hier want iedereen is
Is het heel erg als ik zeg dat ik je niet helemaal begrijp?

Mocht je zelfmoord willen plegen, doe het niet. Het is heel cheesy, maar je lost er niets mee op, je neemt je problemen mee je graf in en je familie blijft achter, zonder jou.
Even heel letterlijk kijken: stel, je hebt een depressie, een depressie is iets in je hoofd dat moet genezen, als je jezelf omlegt, genees je jezelf niet, nee, die depressie is er dan nog. In principe zou je lichaam dan voor altijd depressief blijven, aangezien je hersenen nog steeds met die depressie zitten.
Als je in therapie gaat, dan kun je je depressie genezen, dus helemaal verwijderen, en dan ervaar je gelijk weer hoe het leven 'echt' is.
Nu weet ik natuurlijk niet of jij een depressie hebt, en of mijn tekstje je iets kan helpen, maar weet dat zelfmoord NIET de oplossing is, aangezien je er niets mee oplost, je rent dan alleen weg van de confrontatie.

En geloof me, hulp aanvaarden is KAPOT LASTIG. Het zal altijd zo blijven, aangezien we graag ons mannetje willen staan en we willen laten zien dat we zelfstandige mensen zijn, maar sommige dingen ik kan niet gewoon mezelf doodmaken ik durf het gewoon niet h
Bij 113 kan je inderdaad altijd terecht. Als je in je omgeving niet meteen iemand kan bedenken waarmee je kan praten, kan je professionele hulp overwegen. Je kan bijvoorbeeld naar de huisarts, een leerlingenbegeleider op school, een psycholoog, etc.

Gr. Kenshin

Reageer