Skip to main content
Vraag

Wat voor volwassene word ik ?

• November 22, 2025
  • 14 reacties
  • 210 Bekeken

Tover01
Forum|alt.badge.img+19

Hey! Denken jullie ook wel eens van " jeetje hoe ben ik over 10, 20 jaar? Wat voor iemand zou ik dan zijn, hoe ben ik dan, wat voor werk etc.ย 

Soms ben ik wel een beetje bang om 'ouder' te worden en al dat gedoe te krijgen van een huis kopen of huren en belastingen doen en ziektekostenverzekering. En van alles wat je als volwassene moet regelen en bijhouden. En ook gewoon, ga ik het allemaal goed doen en kunnen...en als je kinderen krijgt ( wat ik zeker wil) of je dat goed gaat doen met opvoeden enzo. En ik ben nu wel tevreden met mijn lijf maar ja dat wordt ook ouder.... etcetera etcetera.ย  Hebben jullie dat ook zulke gedachten en vragen? Of juist niet? Heb je vertrouwen in je toekomst bijvoorbeeld?ย 

Bedankt alvast! ๐Ÿ˜˜ Liefs, Tover xxx

14 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 22, 2025

Hoi lieve โ€‹@Tover01ย  nou, als ik bij 1 persoon het volste vertrouwen heb dat het wel goed komt als volwassene dan ben jij dat wel ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜˜ jij wordt een super leuke lieve man voor jouw geliefde en vast en zeker een geweldige papa ๐Ÿฅฐ meen ik echt, en het regelwerk kun je tegen die tijd wel aan hoor. En een baan vind jij zeker, vast iets dat helemaal bij je past!ย 

Wat mijzelf betreft ik hoop tegen die tijd onze biologische boerderij over te hebben genomen en hem samen met mijn vriendin te runnen. Met winkeltje en misschien een koffiehuis erbij ofzo. En uiteraard diervriendelijk en volledig duurzame bedrijfsvoering. Hebben we nu al bijna. En ik hoop dat we ook een paar leuke lieve kleintjes mogen opvoeden ๐Ÿฅฐ Ohja en ik wil toch ook (nogmaals dank voor de tip โ€‹@Dianaย ) marine reservist zien te worden. Waterwerk is mijn passie naast het boerenbedrijf. En ik zit dan nog steeds bij Scouting misschien leiding of bestuur. Toekomst, we gaan het zien.ย 

Groetjes liefs Tartan Xย 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 22, 2025

Ja, dit is zeker herkenbaar! Ik ben soms ook bang dat ik gewoon niet voor mezelf blijk te kunnen zorgen later (ik heb ook autisme enzo, dus dat helpt ook niet). Maar komt vast wel goed!

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 22, 2025

โ€‹@Tover01ย jazeker, datย begrijp ik helemaal. Ik denk dat iedereen dat weleens heeft. Ikzelf denk niet succesvol te worden in de toekomst, vanwege autisme en andere dingen. Ik ben totaal niet zelfstandig, ik maak me soms best zorgen. Maar ja dit gaat even over jou โ˜บ๏ธ ik vind sowieso dat โ€‹@Cantaloupeย & โ€‹@Tartan16ย mooie reacties hebben geschreven ๐Ÿ˜„ Daar heb ik dus niks aan toe te voegen ๐Ÿ™‚ย 

ย 

Liefs Yusa ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 22, 2025

Ja daar denk ik ook over na. Iedereen wel denk ik. Heb daar zelf ook een topic over gemaakt, zijn niet veel reacties op gekomen helaas.ย 

Ik ben echt benieuwd waar ik over 10 jaar ben, of ik dan een leuke partner en kinderen heb en zo (hoop het wel).

Over je lichaam is ook herkenbaar. Toen er overal haar bij kwam en toen ik moest gaan scheren dacht ik echt zo van, ok dat hoeft nog even niet.ย 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 22, 2025

Ik hoop dat ik een beetje op mijn ouders ga lijken, dan komt het wel goed. En dat vriendje niet al te veel verandert, dat hij wel wijzer maar zeker niet ernstiger wordt.

En dat lichamelijke nemen we er maar gewoon bij: veel mensen worden echt wel waardig ouder.

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 22, 2025

Hoi โ€‹@Tover01ย  over jou maak ik me geen zorgen hoor ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜˜ jij wordt een heel lieve leuke man! En een super papa!

Ik ben zelf nog een heel eind van volwassen af maar ik denk dat het wel geleidelijk gebeurt. Ik maak me geen zorgen, ik heb lieve ouders die mij wel helpen en voorbereiden.ย 

Groetjes Tjempie xxxxย 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 23, 2025

Hoi โ€‹@Tover01ย  ik houd het kort. Jij wordt ongetwijfeld een hartstikke leuke aardige en sociale betrouwbare lieve man. En alles wat daar bij hoort. Lieve sterke vrouw en zeker weten geweldige kindjes, moet wel met zo'n vader ๐Ÿ˜‰ en moeder natuurlijk.ย 

Voor mezelf ben ik ook niet bang. Ik ben een flapuit soms dat is niet altijd handig, dat moet ik leren minderen maar ik ga de toekomst onbevangen tegemoet, liefst met mijn huidige lieve en zorgzame heerlijke vriendje. Ik zie het wel komen ๐Ÿ˜„

Doby xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 3, 2025

Echt heel erg bedankt allemaal! ๐Ÿคญ๐Ÿซฃ๐Ÿ˜˜ Leuk om jullie reacties te lezen! Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 3, 2025

Heyy โ€‹@Tover01ย ,

Mijn reactie ging steeds iets mee mis dus die is 2x verwijderd door de KT, maar bleef mis gaan (er stonden steeds allemaal vage codes in)..๐Ÿค” Volgens mij had je het al wel gelezen maar anders staat het hieronder nog๐Ÿ™ƒ:ย 

ย 

ย 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 3, 2025

Hey lieve โ€‹@Cantaloupeย  helemaal goed hoor! Ik had deze idd al gelezen ๐Ÿ˜˜ dankjewel hoor!ย 

Liefs, Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • December 8, 2025

Hoi hoi โ€‹@Tover01ย , ik snap het wel, belasting, rekeningen die betaald moeten worden en hoe dat allemaal werkt... Mij klinkt het ook enorm ingewikkeld, maar ik weet zeker dat het je lukt! En er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen. Volgens mij is dat zelfs een baan, iemand helpen met belasting, of bedenk ik dat nou? Haha. Maar zeker met zo'n lieve vriendin, ik weet zeker dat het allemaal goed komt

Groetjes Lupusย 

ย 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 9, 2025

Dankjewel โ€‹@Lupusย ๐Ÿ˜˜ ik heb er al wel vertrouwen in!ย  ย Voor jou ook trouwens!ย 

Liefs, Tover xxx

Anoniemetrien
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

IK HEB JUIST HETZELFDE!ย 

Dingen waar ik me vragen bij stellll (+antwoorden)

• Heb ik momenteel wel de juiste school gekozen voor een leuke baan later? (Ik hoop het)
  • Heb ik later nog contact met bv. mijn neven? (IK HOOP HET!!!)
  • Ga ik kinderen hebben? (Neeh, ik wil het niet, kan van wel, maar niet op het moment)
  • Krijg ik een of andere ziekte? (Hoop van niet)

ANYWAYS, je kunt de toekomst niet voorspellennnnn dus we zullen zien zeker?

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 11, 2025

โ€‹@Anoniemetrienย  zeker! Dat is ook het beste. Niet te veel piekeren ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘

Liefs, Tover xxx