Skip to main content
Vraag

Wat vinden jullie van autisme?

• October 11, 2025
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Wat is jullie mening? Ik vind mensen met autisme leuk en gewoon even belangrijk als mensen zonder autisme

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 11, 2025

Zeker waar, ik heb zelf ook autisme. En mensen met autisme zijn netzo waardevol en uniek als iedeen. We denk soms anders, voelen dingen anders, of regeeren anders op situaties, maar dat mensen met autimse zeker niet minder ofz. Stel je eens voorhoe saai het zou zijn als iedereen precies hetzelfde was pfff 😄

xx liefs Wolf 🐺

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 11, 2025

Ik heb ook autisme en eerlijk gezegd had ik niet zonder willen leven. Sure, het kan je een hoop moeilijkheden geven, maar het maakt je uniek en het zorgt ervoor dat jij de wereld ziet op een manier die anderen niet kunnen. Het is wel een beetje balen dat je onderdeel uitmaakt van een minderheid die net zoals elke minderheid kan worden gediscrimineerd en mishandeld.😕

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 11, 2025

Heyy!

Zelf heb ik vorig jaar de diagnose autisme gekregen, sommige mensen zien mensen met autisme als een half gehandicapte, mensen die niet sociaal kunnen doen en altijd alleen staan in de pauzes. Ik heb veel goede vrienden, er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die in hun leven heel productief en ondernemend zijn, maar ja zoals ​@Wolf al zei denken en reageren we anders, we hebben sneller teveel prikkels. En dat kan soms wel een beetje in de weg staan. Ik schaam me niet voor mijn autisme, het hoort bij mij en het maakt mij uniek!

S4GEEE
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

Heyy

Mijn zus en veel van mijn vrienden hebben autisme, ik vind dat ze heel normaal zijn. Ik hou heel veel van mijn zus en vrienden. Ik snap niet wat mensen er tegen hebben, want zij zijn ook maar mensen met zoals mensen zonder autisme <3

Groetjesss ​@S4GEEE