Skip to main content

Hallo Allemaal ik ben nieuw hier maar wilde toch mijn verhaal delen met iemand maar weet niet wie dus ik doe het zo.  Ik ben 16 jaar oud.  Ik heb een drukke 4 jaar als middelbare scholier achter de rug.  Ik ben vorige week geslaagd voor mijn diploma.  Klinkt super leuk, is het ook, maar sinds een dag later na het belletje voelde ik me niet blij eigenlijk.  Het begin van een lange vakantie viel me al vroeg tegen, waarom weet ik niet.  Ik begon me ook al snel te vervelen en wist niet wat ik zou kunnen doen. De dingen die ik wilde doen en waar ik normaal gesproken geen tijd voor had heb ik allemaal al gedaan. Helaas kan ik geen andere dingen meer verzinnen om te doen dat mogelijk is. Ik zelf heb voor nu enorm veel tijd voor alles, zoals met vrienden afspreken, maar die kunnen om een bepaalde reden niet.  Dit gebeurt steeds vaker dat vrienden van  mij steeds minder kunnen afspreken. Ik voelde me ook meer eenzaam worden en een beetje van de wereld zijn alsof ik een ander type mens ben ofzo. Hierdoor begin ik me af te vragen van of mensen nog geïnteresseerd zijn in mij. Daarnaast ben ik gisteren ook een oude vriend verloren. Hij deed alsof hij me niet meer herkende, met opzet heeft hij dat gezegd denk ik. Dat maakt de eenzaamheid wel groter voor mij.

Bijbaan heb ik al, vrienden op het werk zijn bij mijn geval alleen werkvrienden dus geen vrienden waar ik mee durf af te spreken. Ook omdat ze zover ik weet andere interesses hebben dan ik.

 

Ik weet het niet meer wat ik nog moet doen. Voel me lusteloos, eenzaam en dagelijkse ritme qua activiteiten is bij mij ook verstoord. 

 

Ik hoop dat iemand mij hierbij een goed advies kan geven en vertellen wat ik eventueel kan doen om dit te verhelpen.

Heej @Y.vn,

Ik snap hoe je je voelt, ik krijg morgen mijn uitslag van het VMBO. Ik heb ook een topic aangemaakt over dit probleem een tijdje terug, je kan een kijkje nemen op m'n profiel, daar hebben mensen wat dingen neergezet die je eventueel kan doen.

Wat je eventueel nog kan doen is aan jezelf werken, ga naar de sportschool of probeer wat gezonder te leven, qua voeding zeg maar, ga niet te laat naar bed en desnoods neem een paracetamol voor het slapen gaan, dit helpt enorm bij het proces van dit probleem. Misschien kan je lid worden van een sportclub, misschien heb je daar nieuwe kansen om nieuwe mensen te ontmoeten en zelfs vrienden mee te worden.

Nog één laatste dingetje: die vrienden waar je het over had, ik zou me er niet te druk om maken, zij hebben waarschijnlijk ook andere plannen voor de komende dagen. Als ze je negeren of ghosten, wat dan ook: laat lekker gaan, klinkt misschien bot, maar als zij geen contact meer willen moet je je erbij neerleggen dat zij dat willen en gewoon denken: SCREW DAT. Je gaat denk ik ook binnenkort naar een opleiding of andere school, als je die al gekozen hebt, daar kom je ook een heleboel mensen tegen die dezelfde interesses delen als jij!

 

~ NAH


Hoi NAH, 

 

Bedankt voor je reactie.

 

Je tips zijn wel goed, ik zit al op een sport het vervelende is dat ze allemaal een jaar jonger zijn dan ik en die hebben wel nog school.  Ik eet absoluut wel gezond alleen ik ben geen goede eter dus daar moet ik nog aan werken.  Qua opleiding enzo staat allemaal al gepland.  Ik moet wel wat eerder naar bed vind ik, ben al bezig om daar verandering in te brengen maar toch bedankt. 

 

Het enige wat ik nog niet weet is hoe ik onder andere mijn tijd moet besteden ook zonder vrienden en nuttig. Hopelijk krijg ik van anderen nog reactie.

 

Gr. Y.vn  


Reageer