Skip to main content

Wat nu?

• November 16, 2025
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

Ik ben een jongen van 13 en zit nu al een poosje in de tweede.

Al sinds de zomervakantie overweeg ik zelfmoord te plegen. Mijn drang om dat te doen wordt steeds erger en ik weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan. Ik voel hier gewoon een enorme druk voor en ik weet niet hoe ik dit moet uiten. Ik ben de laatste tijd vrij agressief geweest naar vrienden, familie en docenten. Daarom heb ik nu echt werkelijk niemand meer om mee te praten, want nu mag niemand me meer omdat ik te erge dingen heb gezegd en ik heb grote problemen op school. Ik heb al met 113 gebeld maar dat was werkelijk belachelijk wat er tegen mij werd gezegd. Toen ik zei dat ik 13 was werd er werd er al heel snel gezegd: "Het valt vast allemaal wel een beetje mee” en "Ik denk dat je het veel groter maakt dan dat het is”. Het lijkt echt werkelijk alsof alles tegen mij is en dat niemand om mij geeft. Ik voel me echt hopeloos en vernederd. Wat nu?

6 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 16, 2025

Hoi! Wat een domme reactie van hun! Je belt niet voor niets met ze. Je wilt er graag over praten en steun krijgen, geen rare reactie. Zou je met de Kindertelefoon kunnen bellen (tel KT: 0800 0432) ? Die zijn in elk geval lief en nemen je wel serieus. Ze kunnen je misschien door verwijzen naar iemand die jou vertrouwen heeft en waar jij goed mee kan praten. En je mag hier ook je problemen bespreken hoor. Je hoort er bij en bent vast een aardige jongen die wat hulp nodig heeft. Dat mag echt.  Ik hoop dat je ze belt! 

Groetjes Tjempie xxx

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 16, 2025

hoi ​@Anonymous HaHa neeJK 

ik sluit me helemaal aan bij ​@Tjempie  en ik heb zelf ook niet heel veel meer toe te voegen maar wat ik wel nog wil zeggen is dat je het wel waard bent om te blijven ook al lijkt het nu alsof alles tegen zit ik geloof echt dat als je blijft dat je juist de mooie dingen ook weer terug gaat krijgen 

liefss vie

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 16, 2025

Hoi ​@Anonymous HaHa neeJK,

Wat fijn dat je de ruimte voelt om dit met ons te delen op het Forum. Die drang zo sterk ervaren klinkt als een zware en ingewikkelde strijd. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken over hoe jij jouw situatie mogelijk kan veranderen.

Wat vervelend dat 113 je niet gehoord liet voelen, dat is wel de bedoeling als je naar hen belt. Weet dat als je 113 ooit weer zou willen bellen dat er grote kans is dat je een andere vrijwilliger van hun aan de lijn krijgt. Wat wellicht een voor jou fijner gesprek kan opleveren. Mocht je 113 willen bereiken dan kan dit via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Erover praten is altijd een stap in de richting van voor jezelf zorgen :)

Veel sterkte

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 17, 2025

Hey ​@Anonymous HaHa neeJK, ik hoop voor je dat het beter wordt. Zal vanavond voor je bidden.

Sterkte! 💪

Ik_ben_anoniem123
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Ik heb ook soms zelfmoordneigingen door druk van school, en ik geef je als tip, ga een niveau omlaag (als dat kan) en blijf met 113 chatten/bellen, en als ze er nonchalant over doen, moet je ophangen en bellen tot je een ander krijgt, of via Kindertelefoon met iemand bellen. En ik weet zeker dat iedereen meer van je houdt dan je denkt. En ga op kickboksen of koop een boksbal, dan kan je daar je agressie op richten. Vraag ook aan je mentor of je tijdens lessen buiten de klas mag zitten voor meer rust in je hoofd, dat helpt bij mij in ieder geval.

Sterkte, het komt vast goed!!

Glitterunicornkitty123
Forum|alt.badge.img

Heyyyy, 

wat vervelend om te horen! Zeker ook echt een belachelijke opmerking van 113.
Vaak als je de mensen om je heen weg duwt voelt het alsof je ze ook kwijt bent, maar dat is vaak echt niet zo! Het laat gewoon zien dat je je schuldig voelt voor jou reacties en gedrag naar hun, dat is juist heel knap en goed van je! Weten je ouders/vrienden waarom je soms zo boos deed? Zo niet zou ik ze dat wel zeker vertellen zodat ze op de hoogte zijn en jou ook beter kunnen begrijpen. Als je het hun niet wilt vertellen is dat ook goed, ik weet natuurlijk niet hoe goed jou band enz. Met hun is. Maar je leven beëindigen is NIET de goeie optie voor als je je alleen voelt. Je bent niet alleen want je hebt altijd JEZELF nog. Je bent meer waard en je mag hier zijn. Hoe duister je gedachten en acties soms zijn, dat is nooit een reden waarom je hier niet zou mogen zijn. 

groetjes!!!!!