Skip to main content

Hey allemaal, ik heb een vraag. Normaal gesproken heb ik wel een woordje klaar, maar nu zit ik te denken… Ik heb binnenkort een feestje van een tante van mij, en daar komen ook 2 (lieve) mensen die ik niet zo heel goed ken maar een beetje, en zij hebben pas een kind van hun verloren aan een  ziekte. Ik houd de info een beetje beperkt vanwege de anonimiteit.  Maar in ieder geval, dat is natuurlijk al heel erg, maar ze wilden toch naar de verjaardag komen. Ik heb natuurlijk erg met ze te doen. Maar nu zit ik een beetje met wat je dan moet zeggen als je ze de hand geeft en tegenkomt.  “ Hoe gaat het met u?” vind ik nu niet erg gepast. En “leuk dat u ert bent”….tsja.. Wat is nou een goede opener om te zeggen als ik ze de hand geef?  Weten jullie goede woorden om te zeggen?

Bedankt vast ! Liefs, Tover xxx

Hm lastige.. Ik zou iets zeggen van; ondanks alles fijn dat jullie er ook bij kunnen zijn. Zoiets? 

Liefs 

Anoniem789 

Hallo,

Ze jou gewoon droog "Welkom op het feest" kunnen zeggen, maar zeg gewoon wat er op dat moment in je opkomt. Je bent toch al zo'n lieve jongen, dus dat lukt wel hoor!

Groetjes,

justGhast

Hee,

Ik zou het een beetje algemeen houden, zoals ‘leuk/fijn dat jullie er zijn’ of ‘welkom’.

Succes! :)

xxx

Heyy,

Je zou iets kunnen zoals "Fijn/leuk dat jullie er zijn" of "Fijn om jullie weer een keer te zien".

Maar zou idd zoals @justGhast ook zegt gewoon zeggen wat er op dat moment in je op komt. Niks is fout hoor je bent een hele lieve jongen en ik weet zeker dat je dit goed gaat doen!💪❤️

Liefs, ItsJustMe <3

Heey

wat goed zou zijn is iets zeggen zoals “fijn om jullie te zien” of “fijn dat jullie zijn gekomen”. Stel ze op hun gemak en haal hun gedachte even uit het negatieve moment door de aandacht aan hun te legen en niet aan de gebeurtenis.

Ik zou idd iets van "Welkom op het feest" ofzo zeggen. Zo hou je het neutraal 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Dank jullie wel! ♥️ Ik heb hier echt wat aan, fijn dat jullie zo meedenken. En bedankt voor de lieve complimenten 🤭🤭😘

Liefs, Tover xxx

Ik zou zoiets zeggen: Hoi, bedankt dat jullie zijn gekomen! Maar ga niet over de gebeurtenis praten als je niks zeggen, misschien zijn ze er nu minder verdrietig van, en maak je ze verdrietig. 

Heyy lieve @Tover01,

Hoe is het eigenlijk gegaan op de verjaardag en wat heb je gezegd tegen ze? 

Hopelijk is het allemaal goed gegaan en hoop dat het een leuk feestje was!🙂

Liefs, ItsJustMe <3

Hey ! @ItsJustMe  wat lief dat je daar aan denkt!  Het ging eig best goed. Ik stond naast mijn oom en tante en die mensen kwamen naar ons toe. Ik gaf een hand en een knikje. En ik heb vriendelijk gezegd van " fijn dat u er bent" en toen kwam er vanzelf een gesprek op gang. Ze vertelden over wat er allemaal was gebeurd en mijn oom ging daar het meest op in. En ik heb geluisterd en geknikt soms en af en toe iets gezegd zo van "dat kan ik me voorstellen".  Ze vonden het heel fijn dat we een tijdje met ze stonden te praten. Het ging dus best goed. Ik had natuurlijk wel veel medelijden. Maar ze waren iig heel aardig en vriendelijk.  Super lief van je dat je ernaar vraagt! 😘

Liefs Tover xxxxx

Fijn dat het goed ging @Tover01 

Groetjes 

Reageer