Vraag

Wat moet je doen als je geen vertrouwenspersoon hebt?

  • 9 October 2023
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb geen idee welk (sub)forum ik dit moet zetten maar wat maakt het uit. Ik ben 13 jaar oud en elke keer als ik opzoek wat ik moet doen met m’n problemen krijg ik altijd hetzelfde antwoord '’praat met een vertrouwenspersoon'’ maar dat heb ik dus niet, ik heb niemand om mijn problemen aan te vertellen. Ja, er zijn wel vertrouwens personen op school, maar ik ga geen totale stranger mijn problemen vertellen met de kans dat ze m’n ouders gaan vertellen! Ik vertrouw niemand, niet m’n ouder, zus, school, psycholoog, online vrienden, niemand. Dus eigenlijk kan ik niks met m’n problemen doen. Wat erg rot is.

Wat moet ik hier aan doen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @NietEchtRyan!

Dan zou ik zeggen dat je met de Kindertelefoon prima kunt bellen! Probeer wel vertrouwenspersonen te krijgen vooral je ouders! Meer zou ik niet weten.

Liefs Caiya

Reputatie 7
Badge +11

Hey @NietEchtRyan,

Je kan ook met de KT bellen/chatten. Maar het is wel handig om een persoon te hebben die je vertrouwd.

Hier op het forum willen we je ook graag helpen.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 6
Badge +3

Hoi. 

Ik zit met het zelfde. Ik weet het ook niet en als iemand een oplossing weet alsjeblieft tag mij. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groeten...

Reputatie 7
Badge +8

Ik snap je totaal. Ik heb durf zelf niet tegen mensen die ik echt ken dingen te vertellen. Na een tijdje durf ik therapeuten en andere gewoon niks dieps of zorgwekkends te vertellen omdat ik me dan schuldig voel. Soms helpen dingen zoals met de kindertelefoon praten of chatten mij dan erg. Ze kennen je niet en kunnen niks door vertellen maar ze helpen en luisteren wel.

Reputatie 7
Badge +14

Hey, het is al gezegd en misschien overbodig dat ik dit zeg, maar denk eens aan de Kindertelefoon,

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Zij weten hoe je meer kunt doen en waar je hulp kunt zoeken! Veel sterkte !

Liefs Tover xxx

Reageer