Skip to main content
Vraag

wat moet ik nu doen? ik ben meerdere personen

• April 28, 2025
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi ik ben zeepsopje

Ik ben meerdere personen, ze hebben allemaal een eigen naam, gedachtes, interesses en emoties. Laatst hadden twee personen ruzie.  Ik heb vaak ook hoofdpijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Want al de gedachtes van de personen door elkaar. Waarom ben ik meerdere personen? Ben ik raar?

Liefs zeepsopje 

8 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi ​@Zeepsopje .

Wat vervelend dat jij/jullie je zo zorgen maakt/maken.

Vindt/vinden je/jullie het trouwens fijner als ik je of jullie zeg? Ik gebruik voor nu je, oké?

Ik heb ooit gehoord van DIS (via JZHMH), dat één lichaam meerdere persoon met hun eigenschappen en emoties. Misschien zie jij je hier in terug. Een belangrijke eigenschap is, volgens mij, dat je van persoon veranderd bij soorten situaties.

Het is goed om met anderen hierover te praten zodat je weet hoe het zit etc.

Heel veel liefs

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Toevoeging: ik zie trouwens dat je hierover, en over andere dingen al topics hebt gemaakt..

• April 28, 2025

Hoi Zeepsopje,

Wat vervelend dat jouw persoonlijkheden ruzie hebben en dat je nu hoofdpijn hebt.

Wat jij beschrijft met dat je meerdere personen in jouw hoofd hebt kan wijzen op DID, aka Dissociative Identity Disorder. Hier heeft iemand meerdere distincte alters of headmates, met verschillende persoonlijkheden, interesses en namen, geheugens, etc. Je zou ook een vorm van OSDD kunnen hebben, want dat is ook kenmerkend aan meerdere alters, maar die zijn niet per se ontstaan door traumatische ervaringen, wat bij DID vaak wel het geval is.

Je zou dit het beste met een professionele kunnen bespreken, het beste een psychiater. Die zou je dan goed advies kunnen geven hoe je hiermee moet omgaan.

En ik vind het niet raar, want dit komt bij meerdere mensen voor.

Groetjes van mij!

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

DIS en DID zijn hetzelfde. DIS is de Nederlands vertaling (Dissociatieve IdentiteitsStoornis)

Liefs 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 29, 2025

Hey! Wat je in elk geval kunt doen is advies vragen van deskundigen. Je kunt beginnen bij de Kindertelefoon bijvoorbeeld 🙂. Zij kunnen beter dan wij adviseren wat je kunt doen en hoe hier mee om te gaan. Ik zou je dat het beste kunnen meegeven . Veel sterkte er mee ook! Liefs Tover xxx

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • April 29, 2025

Ik heb gisteren erover gebeld, maar ze konden er niks mee

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Da's niet fijn. Wie weet er allemaal van..? Op zulke afstanden kunnen we elkaar maar tot een bepaalde hoogte helpen. Probeer mensen in de buurt te zoeken die je kunnen begrijpen als je dat graag wil 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • May 1, 2025

Nee, ze zijn weg en ze zijn stom. Helemaal weg zijn ze.