Vraag

wat moet ik nu doen

  • 6 August 2022
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hi ik ben 13 jaar en het gaat niet goed met me thuis gaat het niet goed op school gaat het niet goed me mentoren denken dat een speciale school het beste is thuis denken ze dat de school waar ik nu op zit het beste is ik ben er klaar mee dat mensen denken te weten wat het beste wat het beste is terwijl ze het totaal niet weten ik wil weg van huis en weg van school want ik word helemaal gek van ze ik wil weg lopen en zelfmoord plegen ik heb zelfs opgezocht gister avond wat het beste manier is om zelfmoord te plegen wat moet ik nu doen???


5 reacties

Hi, wat ontzettend heftig om te horen dat je zulke gedachtes hebt. Ik begrijp enorm goed voor jou dat het lastig is dat mensen van alles voor jou willen bepalen, maar onthoud dat ze dit uit goede zorg doen en dit waarschijnlijk niet zo bedoelen. Wat ik denk dat belangrijk is, is dat jij duidelijk aangeeft aan jouw omgeving wat jij wilt en op welke school jij wilt zitten. Jij weet namelijk het beste wat jij wilt :). 

Ik hoop dat je de signalen, de ernstige gedachtes die ontstaan, niet negeert en misschien een keer met iemand uit jouw omgeving gaat praten. We willen je graag hier houden. 💗

Zorg een beetje goed voor jezelf en geef vooral je grenzen en moeilijkheden aan, wanneer het voor jou ook te veel wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Heehee,

Ik wil allereerst even zeggen dat je als je zelfmoordgedachten hebt, je het beste naar 113 kan bellen. Of je kunt ook met de KT (kindertelefoon) bellen. 


Dat je je niet goed voelt thuis en op school is heel naar. Dat mensen niet denken aan wat jij wilt is ook erg. 
Misschien kan je eens proberen om met je ouder(s) te spreken over het feit dat ze niet naar jouw wil luisteren. 
 

Ook wil ik even zeggen dat zelfmoord plegen niet de oplossing is. Ik snap dat het soms allemaal heel stom is in het leven en wat je nu doormaakt is misschien een dieptepunt in je leven. Maar bedenk dat je ook in je leven weer hoogtepunten hebt! Zet alsjeblieft nog even door, want alles wordt vast weer beter, ook al voelt dat nu even niet zo. Er zijn zoveel mensen die enorm veel om jou geven! Je ouders, vrienden en vriendinnen en gewoon mensen waarvan je het niet eens zou denken!


Zet alsjeblieft nog even door, het komt vast weer goed!!

 

-Yodema

Reputatie 7
Badge +9

Thanks

Reputatie 6
Badge +3

Hey Gekehenkie,

Als je denkt dat je zelfmoord wilt plegen, probeer dan aan iets leuks te denken of iets leuks te doen. Muziek luisteren, gamen, iets waardoor je een beetje afgeleid wordt.

Er zijn altijd mensen die van jou houden, en dus ook met jou willen praten! Jouw mentoren willen jou wel helpen, dus misschien kan je het tegen hen zeggen. Of misschien heb je wel een vriend(in) waar je het tegen wilt vertellen.

Hoe naar het gevoel ook kan zijn, het gaat gelukkig altijd weer over! Je moet gewoon volhouden! Het komt altijd wel weer goed!

Groetjes iemand.

Reputatie 7
Badge +9

Oké thanks

Reageer