Vraag

Wat moet ik met mijn leven, zm gedachtes, suïcidaal en gepest

  • 7 November 2021
  • 15 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo ik heb geen idee wat ik moet met mijn leven iedereen die mij kent noemt mij een anorexiakind, lelijk, een miskraam of willen dat ik dood ga. Ik heb geen vrienden en ben bang om het tegen iemand te vertellen. Ik ben suïcidaal en alleen dan is de pijn weg. Ik wil gewoon dood dan ben ik van alles af. Maar dan denk ik aan men familie die kan ik dat niet aandoen. Als ik 1 keer alleen aan mezelf denk is het te laat. Men ouders ga ik dit niet vertellen die sturen mij zeker naar een psycholoog, en straks weet de hele school het. Weet iemand wat ik kan doen? 

Maike


15 reacties

Hey Maike,

 

Jeetje zeg.. Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt.

 

Ik snap  dat je denkt dat zelfmoord een oplossing is tegen de pijn die je ervaart, maar dat is echt niet de oplossing. Er komen ook bij jou echt weer betere tijden aan en er zijn echt andere oplossingen om de pijn weg te halen!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen en als je graag anoniem met iemand wilt praten kan je altijd eens een keer contact zoeken met 113 zelfmoordpreventie. Die zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar en misschien vind je het fijn om eens met iemand die daar werkt te praten. Je kan ze bereiken op het nummer 0800-0113 of je kan met ze chatten via hun site. Bellen met 113 is gratis en kan dus altijd.

 

Ik snap wel dat je liever niet met je ouders praat omdat je bang bent dat je ze naar een psycholoog sturen.. Echter is een psycholoog echt niet een eng iemand. Een psycholoog is er om jou te helpen en tegen hem/haar kan je alles kwijt wat je wilt.  Het is ook zo dat je echt niet gelijk naar een psycholoog moet gaan en je ouders kunnen je daar niet toe dwingen. Je kan echt altijd eens een keer met je ouders praten over hoe je je voelt en ik denk dat het een hele opluchting voor je kan zijn om iemand in vertrouwen te nemen en je kan bij je ouders ook aangeven dat je niet gelijk professionele hulp wilt. Daar tonen ze dan waarschijnlijk echt wel respect voor! Praten is een hele lastige stap, maar ik weet zeker dat het je kan helpen en je ouders zijn er echt voor je en kunnen je hier echt in ondersteunen en helpen!

Je kan natuurlijk ook altijd met iemand anders praten als je dat liever hebt zoals met de huisarts, je mentor, een familielid of een vertrouwenspersoon. Als je praten eng vindt kan je ook altijd een berichtje sturen naar iemand die je vertrouwd waarin je uitlegt hoe je je voelt. Dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Ik kan je nog een tip mee geven die mij helpt als mijn hoofd overstroomt met negatieve gedachtes. Iets wat mij persoonlijk helpt is namelijk schrijven.. Ik heb een schrift waarin ik dagelijks mijn gedachtes opschrijf als het mij teveel wordt in mijn hoofd. Misschien kan jij dat ook proberen en misschien lucht dat je ook een beetje op? Ik schrijf dan als het ware al mijn gedachtes weg uit mijn hoofd op het papier waardoor de gedachtes in mijn hoofd tijdelijk even wat rustiger zijn.

 

Sterkte.. Onthoud echt dat jij er toe doet. Jij bent mooi zoals je bent en het geen wat iedereen tegen jou zegt klopt niet! Jij bent het waard om hier te zijn! Ik geloof in je <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

Ik heb ook geprobeerd contact te krijgen met de kindertelefoon maar sta dan oneindig in de wachtrij.

Reputatie 5
Badge +4

Probeer 113

Reputatie 3
Badge +1

Hayy :blush:

Wat ### om te horen. Ten eerste weet dat je niet alleen bent en er alleen voor staat!! Je kan altijd met de kindertelefoon bellen en praten en met 113 en natuurlijk ben je ook altijd welkom op mijn account. Het is namelijk belangrijk dat je erover praat. Het kan ook met een vertrouwenspersoon. 

En je klinkt als een heel sterk persoon dat veel heeft mee gemaakt. Ook ben je zo veel meer waard dan dat je denkt. en ik weet zeker dat veel mensen om je geven en willen dat je niet weg gaat. ik iniedergeval :) 

En laat de kinderen op school ze hebben gewoon letterlijk geen  leven en daarom willen ze zo graag in jou leven zijn goed of slecht.

hopelijk heeft het wat geholpen.

liefs mij xx

Reputatie 1
Badge

@xhulpbijhulpx 

Bij De kindertelefoon blijf ik in de wacht staan. 113 is dat wel eens voor mijn leeftijd? En een vertrouwenspersoon heb ik weinig vertrouwen in want die zorgt er bijna voor dat iemand die ik ken uit huis geplaatst word. En jij kunt denk ik weinig meer dan alleen luisteren(dat weet ik niet).

Trouwens bedankt voor je reactie.

 

Maike

Reputatie 7
Badge +4

Hey Maike, 

113 is voor iedereen, want iedereen kan te maken krijgen met suïcidale gedachten. 
Hoe komt het dat je zo negatief denkt over vertrouwenspersonen?

Groetjes, De Dichtende Puber 

P.S. we kunnen ook vragen stellen en meedenken

Heyy Maike,

 

 

Bij De kindertelefoon blijf ik in de wacht staan.

Hmm lastig zeg.. Misschien kan je het op een later moment nog een keer proberen? Je kan iedere dag tot 21:00 bellen of chatten met ze dus misschien is het over een uurtje weer wat rustiger waardoor je wel door de wachtrij heen komt. 

 

 

113 is dat wel eens voor mijn leeftijd?

113 is voor iedere leeftijd.. Ook voor jouw leeftijd! Je kan dus altijd, gratis en anoniem bellen of chatten met 113!

 

Ik heb trouwens ook een andere reactie geplaatst eerder vandaag, maar die moet worden goedgekeurd door een moderator van de kindertelefoon. Hopelijk verschijnt mijn andere reactie snel :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

@De Dichtende Puber 

Een "vriendin" wat geen vriendin meer van mij wil zijn was naar een vertrouwenspersoon op school gegaan met problemen. Nu is Veilig Thuis en alles erbij.

Reputatie 1
Badge

@NaamNietBekend 

Ja ik blijf proberen. Maar ik weet niet precies wat het beste is want hier bij De Kindertelefoon is het meer voor mijn leeftijd dus begrijpen ze mij denk ik beter. 113 is ook voor volwassenen en is het denk ik moeilijker om begrepen te worden.

 

Maike

Reputatie 1
Badge

Het was net gelukt ik was met iemand van De Kindertelefoon aan het chatten. Maar de wifi viel weg.... Ik schaam mij zo erg. Wat nu?

 

Maike

Hey Maike,

 

Wat vervelend dat je wifi wegviel terwijl het net was gelukt om met iemand van de kindertelefoon te chatten..

 

Echter hoef je je hier echt niet voor te schamen hoor! Het kan gebeuren dat de wifi wegvalt en daar kan je niks aan doen! Je kan gewoon opnieuw een chat starten als dat je prettig lijkt!:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

@NaamNietBekend 

Ja, toch maar eens proberen bij iemand vraag mij alleen nog af bij wie. Je tip ga ik zeker proberen. 

 

Maike 

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet of iemand dit nog leest maar ik heb geprobeerd met mijn ouders te praten.... Ik had nog geen eens 1 zin gezegd of ik kreeg te horen dat ik niet zo zielig moet doen.... Op school is er 1 docent die ik echt vertrouw en die heeft al vaker gevraagd of het wel goed ging met mij. Ik heb haar nooit iets verteld. Nu heb ik haar een deel verteld en ze vond het heel goed dat ik het tegen haar had verteld. Ik had gezegd dat mijn mentor het niet weet en ik het mijn mentor zelf wil vertellen. Dat vond ze goed en ze zei dat ze niks zou vertellen aan iemand. Ik kom s middags thuis zegt mijn vader ja nou we moeten toch echt wat bespreken. Hij was gebeld door mijn mentor en die wil dat ik een cursus ga volgen om voor jezelf op te komen... Dus die docent heeft het doorverteld.…

Ps ik heb alleen verteld hoe ik mij voel en niet dat ik mezelf snij en zm gedachtes heb.

 

Maike

Reputatie 5
Badge +3

Hey ik snap dat dit je enorm pijn doet. Waarschijnlijk voel jeje heel slecht en voelt snijden als een uitweg. Maar het is niet gezond. Als ik je een advies mag geven zou ik alles wat je ouders zeggen ook al is het heel erg met iemand bespreken. De kindertelefoon lijkt me heel geschikt. Die kunnen niet zomaar op je ouders af stappen ik zou als ik jou was alles vertellen whaarschijnlijk wil je het achter houden omdat je niet wil dat er iets mis gaat dat snap ik helemaal. Als er iemand is die je vertrouwt vertel het dan. Ik weet niet of je naar de psycholoog gaat maar als daar ruimte voor is zou ik dat doen. Het is whaarschijnlijk heel moeilijk om alles te vertellen omdat je bang bent dat mensen het door vertellen zeg dan dat ze dat niet mogen doen zijn er vertrouwenspersonen bij je op school? Dan zou ik daarmee gaan praten:) en geef het niet op hè het is heel knap dat je hebt gezegd hoe jeje voelt hier op deze website.

Reputatie 6
Badge +3

Hey Maike,

Je bent echt prima zoals jij bent! Het maakt echt niet uit wat andere kinderen zeggen!

Wat vervelend dat je ouders je niet begrijpen! Ook al lijkt het je misschien niet heel fijn, je zou misschien wel met een psycholoog of huisarts kunnen praten.

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord! Hoe erg het nu ook is, het wordt echt beter! Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan ook met hen bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Ik hoop echt dat je je snel weer beter voelt!

Groetjes iemand.

Reageer