Skip to main content

Oke, ik heb een soortvan vraag ofzo.

ik ben 14 jaar (m) en ben n beetje de foute kant op aan het gaan.

school gaat niet zo goed, ik zit nu op het tto vwo 4, maar ga naar tto havo 4, mijn cijfers zijn niet goed genoeg. Maar ook mijn hobby’s gaan slecht, die lukken bvb niet meer. Maar op een gekke manier gaat het wel goed met het maken van vrienden, we hebben het heel gezellig en het is het enige wat me door de dag haalt. Jammergenoeg zitten ze allemaal in andere klassen, en zie ik ze alleen in de pauzes, nu is dit allemaal leuk en aardig, maar wat we doen is vapen. En dat is niet zo goed. Zelf snijd ik mezelf ook en zie het eig allemaal niet meer zitten.

is dit een soort vorm van depressie? Of is het gewoon pubergedrag? Wat moet ik er mee, hulp zoeken vind ik ook zo lastig, en verder weet niemand het.

Ik ben geen expert en het is wat moeilijk zeggen op basis van alleen tekst maar het lijkt mij geen pubergedrag, idd eerder depressie. Helaas heb ik geen idee waar je daarmee naartoe kan naast therapie. Hoe dan ook succes met alles, het kan even duren maar het komt weer goed :))


Dat vapen doet iedereen volgens mij tegenwoordig. Echt heel rot.

Zit lekker te fietsen. Opeens zit je in de mist je denkt

"ben ik dood? Of nog erger. Zit ik in een truc van hans klok?! Nee dat kan niet. Het ruikt te erg naar chemische banaan"

Volgens mij is dat dus wel "pubergedrag"

En hulp zoeken is best wel simpel hoor. Alleen jezelf over halen is het moeilijkst. Ga naar een leerkracht of vertrouwens persoon die jou daarmee helpt.

 

veel succes🫡


We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.


Reageer