wat moet ik met deze "vriend"

  • 2 July 2020
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hallo ik ben elisa en ik ben 14 jaar. 

Ik heb dus een "vriend" (Luca 14 jaar)  waar ik niet van weet dat ik nou met hem moet doen. Hij heeft momenten dat hij echt wel aardig en gezellig kan zijn maar toch is het bijna altijd zo dat als ik iets met hem afspreek ik toch met een rotgevoel wegga. Luca was echt sinds groep 5 mijn beste vriend. In de brugklas hebben we best lang geen contact meer gehad met elkaar. Vervolgens kwamen we in de 2e ook weer bij elkaar maar in het begin kregen we ook ruzie doordat hij een andere vriend van ons keihard had geslagen met een natte handdoek. Nu op dit moment is het 2 maanden geleden dat ik weer contact met hem heb en die vriend ook. Maar wat het dus is steeds zit hij stoer te doen over zijn "vrienden" die dan met alcohol en drugs enz. Ik erger me hier echt mateloos aan. In dr klas met zijn zogenaamde vrienden is hij ook echt heel vervelend. Ze schelden constant elkaar uit en gaa helemaal stuk om het woord kanker. Luca heeft ook heel erg dat het hem heel erg interesseert wat andere van hem vinden. Hij maakt zich nogal druk over hoeveel vrienden hij moet hebben. Hij heeft dus ook echt heel veel van zo'n nepvrienden. En daar vertelt hij dan echt heel veel verhalen over tegen mij en dat vind ik nogal irritant en dat heb ik ook gezegd. Hij blijft gewoon doorgaan. Ik weet dus echt niet wat nu met hem moet. Moet ik het contact breken of nog proberen of het iets word? 

 

(Die vriend die luca had geslagen weet het ook niet zeker)

 

Hopelijk begrijpt iemsnd dit en weet ie wat ik moet doen bedankt voor de tijd voor dit te lezen :)

 


4 reacties

Heyy

Ik denk dat je best gwn eerlijk met hem bent. Zeg hem dat je het niet fijn vindt, dan zul je zien of het voor hem nog de moeite is om ervoor te vechten , doet hij dat niet dan moet jij het ook niet doen. 

Groetjs

Hey,

Ik ben het eens met Kaas123.

Ik zou het gwn zeggen tegen hem. En als hij daar niks mee doet ,gewoon er mee stoppen. Want dan is het voor hem niet waard. 

Dus ik zou gewoon doen wat Kaas123 zei.

Je kan ook met je andere vriend vragen en overleggen wat hij er van vind. Maar dat moet je zelf weten.

Succes. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo ik ben elisa en ik ben 14 jaar. 

Ik heb dus een "vriend" (Luca 14 jaar)  waar ik niet van weet dat ik nou met hem moet doen. Hij heeft momenten dat hij echt wel aardig en gezellig kan zijn maar toch is het bijna altijd zo dat als ik iets met hem afspreek ik toch met een rotgevoel wegga. Luca was echt sinds groep 5 mijn beste vriend. In de brugklas hebben we best lang geen contact meer gehad met elkaar. Vervolgens kwamen we in de 2e ook weer bij elkaar maar in het begin kregen we ook ruzie doordat hij een andere vriend van ons keihard had geslagen met een natte handdoek. Nu op dit moment is het 2 maanden geleden dat ik weer contact met hem heb en die vriend ook. Maar wat het dus is steeds zit hij stoer te doen over zijn "vrienden" die dan met alcohol en drugs enz. Ik erger me hier echt mateloos aan. In dr klas met zijn zogenaamde vrienden is hij ook echt heel vervelend. Ze schelden constant elkaar uit en gaa helemaal stuk om het woord kanker. Luca heeft ook heel erg dat het hem heel erg interesseert wat andere van hem vinden. Hij maakt zich nogal druk over hoeveel vrienden hij moet hebben. Hij heeft dus ook echt heel veel van zo'n nepvrienden. En daar vertelt hij dan echt heel veel verhalen over tegen mij en dat vind ik nogal irritant en dat heb ik ook gezegd. Hij blijft gewoon doorgaan. Ik weet dus echt niet wat nu met hem moet. Moet ik het contact breken of nog proberen of het iets word? 

 

(Die vriend die luca had geslagen weet het ook niet zeker)

 

Hopelijk begrijpt iemsnd dit en weet ie wat ik moet doen bedankt voor de tijd voor dit te lezen :)

 

Hi,

 

Tijdens een vriendschap is 1 van de belangrijkste dingen vertrouwen hebben en eerlijk  zijn. Ik denk dat het het beste is als je verteld wat jij van de situatie vind. Luca gaat zoals ik het ervaar in je verhaal het verkeerde pad op. Ik denk dat jij hier niet echt op zit te wachten, als Luca wel met die ´ vrienden ´ om blijft gaan kan het zijn dat hij jou uiteindelijk ook het verkeerde pad op brengt ( Dit hoeft niet zo te gaan het is een voorbeeld). Ik denk dat het goed is om of met Luca te gaan praten of met een andere goede vriend of vriendin misschien kan je vragen wat hun van de situatie vinden. 

 

Succes! 

Groetjes van mij!

Hallo Elisa :)

Je kunt het tegen hem vertellen en hem een kans geven om normaler te gaan gedragen want anders kun je gewoon het contact verbreken met hem.

-TheMightySlayer <3

Reageer