Vraag

Wat moet ik hiermee?

  • 14 March 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Badge +1

Hoi,


Oke dus ik heb in de 1e twee vriendinnen gehad, L en S. En uiteindelijk bleek het dus zo te zijn dat ze me buitensloten en heb ik dus de vriendschap verbroken. Ik dacht dat het was overgewaaid, omdat we nu allemaal een klas hoger zitten, totdat L, die al heel lang samen met mij voetbalt, in een keer heel aardig begon te doen. Hier is het mis gegaan. 
Ik dacht dat ze dus aardig deed omdat het oke was dat we geen vrienden meer waren, enzv. Toen, 2 weken terug, na een wedstrijd, fietste ik samen met haar naar huis. We hadden wat gepraat en zij had mij een vraag gesteld over het feit dat k wel eens een vape heb geprobeerd en dat soort onzin. Ik antwoorde eerlijk en zei dus dat ik het wel een keer had geprobeerd. 
Nou kom ik gister thuis en mijn vader die zegt tegen mij “Heb je ruzie met iemand” terwijl ik dacht, nee? 
Wat blijkt dus? L heeft een fake account op iets aangemaakt, heeft hiermee mijn vader gecontacteerd en heeft verteld dat ik elke dag, tijdens de pauzes, sta te roken, vapen enzv en dat deze persoon dat zogenaamd had gezien. 
Dit blijkt dus allemaal L te zijn en gaat nu wel heel ver om mijn leven te verzieken. Ze is aan het bedreigen, ze gaat mijn vader lastigvallen, ze verpsreid nieuws om mij zwart te maken. 
Ik weet niet heel goed wat ik hiermee aan moet want ze zit ook nog eens bij mij op school. 

Weet iemand wat ik hiermee t beste kan doen? 
Kusjess.


1 reactie

Dit is inderdaad een enorme naaistreek. 

Er zijn 3 dingen die je volgens mij kan doen:

1. Negeer haar

2. Ga klikken. Ga naar je mentor of laat je ouders naar de ouders van L bellen met het verhaal van dat mailtje. 

3. En dat zou ik doen, ga de confrontatie aan. Dat kan je op 2 manieren doen.  Je kan zorgen dat je haar een keer alleen spreekt bij de voetbal een zegt dan dat je weet wat ze heeft gedaan en dat ze een kinderachtig persoon is. Je kan haar ook in een volle klas aanspreken.  Dat heb ik ooit gedaan bij een jongen uit mijn klas die over mij roddelde. Gewoon in een volle klas gezegd:"waarom vertel jij dit en dat over mij"  die jongen schrok dat zo van dat hij echt nooit meer iets over mij heeft durven te zeggen.  

 

Succes

Reageer