Skip to main content
Vraag

Wat moet ik doen? Waar moet ik heen? Wie kan ik nog vertrouwen?

• January 26, 2026
  • 11 reacties
  • 156 Bekeken

Lupus
Forum|alt.badge.img+21

Mijn beste vriendin heeft net haar vader vertelt dat ik zelfmoord wil plegen en nu weten mijn ouders het en maken ze zich zorgen. Ik heb gezegd dat het niet zo was en dat ik gewoon stress heb. Ik wil gewoon ergens alleen zijn waar ik veilig ben en geen stress heb. Waar? Wie kan ik nog vertrouwen? Ik voel me niet meer veilig in mijn eigen huis. Ik weet niet waarom. Ik wil gewoon alleen zijn in een fijne omgeving. Waar?

Lupus 

11 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 27, 2026

Hoi lieve ​@Lupus,

Je hebt hulp nodig. Niemand hoort zelfmoord te plegen. Je bent een super lieve jongen en hebt zoveel reacties op het forum geplaatst en daarmee superveel mensen. Je kan je ouders vertrouwen hoor. Er zijn geen ouders die niet van hun kind houden. Therapie kan je misschien ook nemen. Daar kan je je verhaal kwijt. Anders als het niet niet lukt: 113 bellen. We zijn er voor je op het forum.

Groetjes,

ghast

NightShadow

@ghast, ik weet dat je het goed bedoelt, maar de opmerking  ‘Er zijn geen ouders die niet van hun kind houden’, is niet iets wat je tegen iedereen kan zeggen. Er zijn ouders die niet van hun kinderen houden. Het is geen aanval en ik weet dat je het goed bedoelt, maar helaas klopt het niet :(

@Lupus, Je kan 113 bellen. Als je je ouder durft te vertrouwen zou je met hen kunnen praten. Misschien als je even weg wilt van huis kun je ook kijken of je tijdelijk bij iemand anders kan wonen. Of in opnamen in een kliniek. Verder is het forum er voor je. Ik hoop dat het leven snel beter voor je wordt, want dat verdien je. Kan je in therapie of naar je huisarts? Of met de KT chatten of bellen? Sterkte.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • January 27, 2026

Ik heb nu gezegd dat dat helemaal niet waar is en dat het een misverstand was. Maar ik voel me helemaal niet depressief meer. Ik voel überhaupt geen emotie meer. Misschien omdat ik voor het eerst in onze 4 jarige vriendschap boos op haar ben? Ik bedoel, ik vertrouwde haar met mijn leven, en we hadden beloofd dat we niks door zouden vertellen. Misschien omdat ik zo gekwetst ben dat ik geen emoties heb? 

Groetjes Lupus

NightShadow

Hey,

Ik snap dat je boos bent op haar, maar ik denk dat zij het beste met je voor heeft. Mijn broers zeggen het ook tegen mijn mama als ik niet eet of de hele dag op me kamer zit, en ik ben hier vaak boos om geworden, maar uiteindelijk doen zij het omdat ze om mij geven. En ik denk dat dat met je vriendin ook zo is. Ik denk dat ze om je geeft en dat het haar ook pijn doe. Dat je dood wilt is geen geheim dat geheim moet blijven. Wat nou als jij het had gedaan en zij had het niemand verteld? Dan had ze zich de rest van haar leven schuldig gevoeld. Kun je niet naar professionale hulp kijken? Of iets zoeken dat je kan helpen? 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • January 31, 2026

@NightShadow ja maar we hebben het er vaker over gehad, ik dacht wel dat ik haar kon vertrouwen. Nu ineens niet? Ik ben nog steeds wel boos op haar, maar aan de andere kant ook weer niet. Mijn emoties zijn eerder "verder weg" vaak. Dus als ik verdrietig ben heb ik er eigenlijk helemaal geen last van.

Groetjes Lupus

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 31, 2026

Heyy lieve ​@Lupus ,

Ik snap je wel hoor maar dit betekent niet dat je haar niet kunt vertrouwen..❤ Als iemand veiligheid in gevaar komt moet je het wel zeggen om degene te beschermen, het zou ook niet gezond zijn als zij hier alleen mee zou zitten. Dat betekent niet dat ze onbetrouwbaar is maar dat ze veel om je geeft😘

Hoop echt dat je hier hulp voor gaat zoeken, gun je zo dat het wat beter gaat❤

Liefs en knuffel🫂

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 31, 2026

Hey lieve ​@Lupus  ik ben het eig wel met ​@Cantaloupe  eens en met ​@NightShadow  en ​@ghast  zeker ook!  Zij heeft denk ik ook wel geworsteld met wat ze weet en dat is best zwaar, voor jou en voor haar ook. Ze heeft dit vast niet uit foute motivatie gedaan maar omdat ze heel bezorgd is om jou. En ik denk ook dat je hulp mag krijgen, je bent een geweldige jongen en  doet zulke mooie dingen ook hier! Wees niet boos op haar. Bedenk maar, wat je zelf misschien zou doen met dit dilemma ☺️ en al zou ze fout zitten dan is het nog steeds uit lieve en goede overweging vind ik 😘

Liefs, Tover xxxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 1, 2026

Hoo hoi, ik begin het nu beter te begrijpen, maar toch blijf ik (helaas) boos op haar. We hebben nog steeds niet gepraat met elkaar. Ik geef het gewoon wat tijd, misschien dat ik haar dan vergeef. Verder zijn mijn emoties nog steeds "verder weg" en meer gecontroleerd daardoor. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant ook weer niet. Maar daardoor voel ik me nu niet meer depressief, dus dat is een voordeel 

Groetjes Lupus

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

Hoi ​@Lupus  ik begrijp je wel maar haar ook 😊 zoals anderen al zeiden het motief is niet vals of fout. Dat zie je zelf ook in 👍 weet je, dan is boos blijven alleen maar negatieve energie voor jezelf en een rotgevoel voor haar terwijl ze goed wou doen. Zij is ook nog maar jong en hoe deal je dan met zoiets. Ik zou je echt aan willen raden om toch met haar te praten en helder te maken dat je het moeilijk vind maar haar ook begrijpt. Ik heb zelf ook wat jaartjes terug eens een nare vervelende benadering meegemaakt door een paar meisjes in mijn klas en later heb ik met 1 van hen gepraat en is er excuus gekomen, en begrip voor elkaar. En nu kunnen we heel goed met elkaar. En dat voelt zoveel fijner dan boos blijven. Ik wil het je toch mee geven.  Vergeven is iets heel moois en maakt je rijker! Jij kunt dat 😘

Groetjes liefs Tartan X 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 2, 2026

Hi lieve ​@Lupus  ,

Sluit me helemaal aan bij ​@Tartan16 🙂

En wat je zegt over een beetje gevoelloos zijn herken ik wel❤ Mijn psych had me dat uitgelegd en het is dan vaak zo dat alles gewoon even teveel is voor je, je raakt dan een soort van ¨verdoofd¨ als een soort overlevingsmechanisme🙈  Weet iig dat het normaal is als je met veel dingen zit❤

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi lieve ​@Lupus ,

Mijn reactie is wat later, maar ik sluit me volledig aan bij de rest! Hoe gaat het nu, heb je alweer met haar gepraat? Ik hoop dat het wat beter gaat ♥️

Knuffel 🤗