Wat moet ik doen? (vriendin problemen, jongens en christelijk geloof)

  • 8 September 2021
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

Badge

yoo mensen,

 

oke, ik ben een meisje van 14 jaar en waarschijnlijk denkt iedereen bij mij op school dat ik een perfect leventje heb, maar dat is niet zo. Ik heb 3 vriendinnen en 2 jongens waar ik goed mee bevriend ben. Van die 3 vriendinnen zitten er 2 in een andere klas (de twee die ik het aardigst vind) en 1 bij mij dus, alleen ze doet altijd zo heel erg betweterig. Ik zit op een gymnasium en had een tijdje vooruit gewerkt met Grieks en toen ging het wat minder en haalde ik net een voldoende op mn proefwerk en zij had een 10 en daar heeft ze heel lang mee opgeschept. en dat doet ze nog steeds wel eens, ik krijg bij haar altijd het gevoel alsof ik er niet toe doe en ze mij niet accepteerd enzo. ik wil er wel met haar over praten, maar ik ben bang haar te kwetsen. Wat moet ik doen?

 

Dan nog even 1 van die twee jongens. (ik zit nu in de 3e) hij heeft mij halverwege klas 1 geappt om te vragen of hij me dingen kon vertellen over zn overleden moeder, zo is ons contact tot stand gekomen, en daarna hebben we heel vaak en veel gechat. halverwege december klas 2 (eind 2020) hadden we ruzie, maar dat is inmiddels weer goed en begin februari 2021 hadden we weer veel contact en ook echt close. tot juni 2021 (een paar maanden geleden) iedereen uit onze klas koppelde ons en op een gegeven moment hebben we ook wat genomen, maar voor minder dan 24 uur. het voelde voor mij niet goed en ook al voelde ik me bij hem wel op mn gemak, het voelde gewoon geforceerd ofzo. dus ik heb het na minder dan 24 uur uitgemaakt en hem beloofd dat alles hetzelfde zou blijven, dat bleef niet zo. we hebben een tijd echt heel weinig contact meer gehad en inmiddels is dat weer wat meer. Ik weet dat ik hem echt heel erg heb gekwetst en ik voel me er echt zo erg schuldig over, ik heb er serieus al zo vaak om gehuild in avonden en ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, nu voelt het wel weer okee het contact, maar ik heb het idee dat het vanuit zijn kant niet ‘echt’ is en ik wil ook niet opdringerig overkomen.

 

Ten derde, ja mensen, ik ben christelijk opgevoed, en ik ga naar de kerk enzo maar ik kom nu totaal niet meer uit het geloof en ik ik bedrieg mn ouders, ook zoals nu. ik zit dan weer op mn laptop terwijl die eigenlijk beneden moet staan (nu ik dit typ is het 10 uur) en ik ‘steel’ heel vaak eten uit de kasten.

 

jongens, ik heb gewoon het gevoel alsof ik er echt niet toe doe. alsof ik nergens bij hoor,

 

oh ja, nog even over die vriendin waar ik het eerder over had. we fietsen samen met die 2 aardige meiden en die andere jongen die ik niet heb beschreven in een fietsgroep (van dus 5 mensen) en dé vriendin en de jongen die ik niet heb genoemd fietsen altijd samen en die andere twee meiden ook. Die twee meiden vragen me er nog wel eens bij maar zij dus nooit, ik voel me geowon nergens echt thuis en als ik iets zeg krijg ik altijd commenttaar bij hun…

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, in ieder geval, bedankt voor het lezen ! ❤


1 reactie

So hé dat is niet echt fijn, ik snap je heel goed (ik ben zelf ook christen). Maar ook met zo’n vriendengroepje, maar ik zag dat het al inmiddels een jaar gelden was, dus ik ben wel benieuwd of je er wat aan hebt gedaan of hoe het is gegaan. 
Maar je had ook geschreven dat je je ouders soms bedriegt en soms eten uit de kast pakt. Dat is iets heel menselijks. Maar dat betekent niet dat ik het nu aan het goedpraten ben want het is natuurlijk gwn fout. Maar ik wil ook nog even zeggen dat ik dat ook doe, en dat ik van sommige dingen spijt heb en dat ik het de volgende dag prc weer doe. Ik denk dat je wel al weet dat je dan om vergeving kan vragen en of God je wilt helpen om het niet nog een keer te doen, maar ik denk dat het geen kwaad kan als ik het nog een keer zeg. Meestal voel ik me daarna heel rustig en opgelucht (voor God is geen zonde te groot of hij wil het je vergeven! En hij luistert altijd naar jouw gebed!).

een tijdje geleden vond ik het echt heel moeilijk om te bidden, mijn gebeden voelde niet oprecht en ik wist gwn niet meer wat is allemaal moest zeggen. Wat me toen heeft geholpen was dat ik gwn het onze vader ging bidden, en ongeveer na een week lukte het weer om mijn eigen gebed te doen.

so ik heb echt een hele bijbel getypt! Kijk maar of je het gaat lezen en of er nog iets bruikbaars tussen staat. 

Veel liefs💕💕

Reageer