Wat moet ik doen voor vriend?

  • 25 June 2020
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

heyy,
ik zit in de klas met een jongen, en ik ben zo ongeveer de enige die hij vertrouwt. zijn ouders zijn gescheiden (4 jaar geleden) en 2 jaar daarna is zijn moeder overleden. (aan leukemie) Zijn vader had een vriendin tot 2 dagen geleden ongeveer, het is uit gegaan. De vriendin van die vader wil geen contact meer met die jongen en zijn broer en negeert ze. Die moeder heeft (van haar zelf) 1 jongen en 1 meisje. die jongen zit bij ons op school in de 2e, wij gaan na de zomervakantie naar de 2e en waarschijnlijk komt hij dan bij ons in de klas. de jongen die dit allemaal meegemaakt is heel erg onzeker over zichzelf en ik wil er wat aan doen (als dat kan). wat kan ik het beste doen in deze situatie?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoiii,

 

Je kan met hem praten.

Ik ben ook heel onzeker en heb toen ik klein was veel meegemaakt. Ik zit in therapie hiervoor ik praat met iemand die niks vertelt aan wie dan ook! hier klaar ik van op het is fijn dat iemand naar je luistert..  

 

Hopelijk kan je hier iets mee!:kissing_heart:

 

Xxx

Heyy

Ik denk dat het beste wat je kunt doen is tonen dat je er voor hem bent, zodat ie weet dat ie op je kan rekenen als het nodig zou zijn.  Jij kunt er natuurlijk niet veel aan doen dat z’n ouders uit elkaar zijn! Zeg hem gwn dat als het nodig is dat je er voor hem bent.

Groetjs

 

Reputatie 4
Badge +5

Hey @Dorien ,

Praat gwn met hem verder hoef je niks bijzonders met hem te doen.

En zeg gwn dat hij alles met je kan delen en dat je niks doorvertelt.

 

Reageer