Vraag

wat moet ik doen (snijden)

  • 28 July 2019
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben Kitty. Ik ben al een tijdje depresief. Ik was het hiervoor al een keertje maar ik heb dus nu een terug val. Ik ben sinds een tijdje me zelf aan het snijden. Ik heb er met iemand van mijn familie over gesproken. Ik heb belooft dat ik het als ik nog een keer snij zou zeggen. Maar nu is dat gebeurd en ik durf het niet. Ik ben bang dat ik dalijk weer naar een spygoloog moet en ik wil dat eigenlijk niet. Weet iemand wat ik moet doen?
Groetjes Kitty

1 reactie

Hey Kitty,

Misschien moet je beseffen dat snijden geen goede uiting is van negatieve energie. Ik bedoel hiermee dat je je niet zo moet uiten, maar je op een betere manier kan uiten. In plaats van snijden gaan tekenen of gaan sporten. Dan bereik je ook nog iets.
Als je jezelf snijdt komen daar veel bactieren (op je wonden) en daar kan je ziek van worden. Lijkt me niet zo fijn!
Zoek iets waar je je mee bezig kan houden, zoals iets doen;
  • creatief bezig zijn
  • sporten
  • naar vrienden
Je kan ook al je verdriet opschrijven in een dagboek, dit zou ook erg veel helpen. Maar schrijf er ook leuke dingen in, minstens 3! 😁
En een psychiater helpt je heel erg! Je moet het niet slecht zien. Ze willen je helpen, je kan je hart bij hun luchten. Ze helpen je ook met een oplossing vinden. Ze zijn eigenlijk heel goed.

Dus eventjes nog in het kort:
  • begin met het schrijven van een dagboek
  • psychiaters zijn niet gemeen, ze willen je helpen en dat kunnen ze ook.
  • snijden is erg slecht, je kan er ook ziek door worden
  • uit je verdiet door kunst te maken of te sporten, of iets anders wat je bezig houd
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes,

Groetjes Miss W

Reageer