Vraag

Wat moet ik doen om dit op te lossen 😭😭😭😭

  • 16 February 2023
  • 6 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey ik heb een lang verhaal dus ik hoop dat je het wil lezen, ik weet echt niet wat ik moet doen. En als je me wil helpen je bent een legend.

 

Ik ben 13 jaar en ik vind een meisje leuk al sinds anderhalf jaar nog op de basis school, ik ga niet haar echte naam zeggen dus ik noem haar wel Sophie. Ik en Sophie waren echt zowat beste vrienden, ik ging altijd met haar om enz., ze had al verkering met een andere jongen, ik noem hem wel Sem.  Ik was er niet bij toen ze verkering kregen maar volgens mijn klas genoten was er een andere jongen die niet verkering durfde te vragen aan een ander meisje en Sophie en Sem zeiden dat hun 2 ook verkering met elkaar zouden hebben als ze verkering met hem wou. En ze zei ja. Toen hadden Sophie en Sem verkering, maar dit was natuurlijk niet echt verkering en Sophie had niet eens een crush op Sem of vond Sem helemaal niet eens leuk. Maar ik had een crush op haar, maar ik wist niet van te voren of ^dit^ wel zo was. We zijn later nog beter vrienden gaan worden en 1 keer noemde ze mij cute, toen op dat moment kreeg  ik echt, echt, echt een hele grote crush op haar. Ze heeft me later nog een bij naam gegeven, ze noemde mij paddenstoel omdat ze paddenstoelen lief en cute vind. Ze heeft mij later nog vaker cute genoemd enz, en ze wil alles samen met mij doen, ze wil altijd naast mij zitten, dus ik wist bijna wel zeker dat ze niet echt verliefd was op Sem, maar het is raar om iemand te vragen waneer ze al een vriendje hebben. Dus ik zei tegen Sem dat ik een crush had op zijn vrindin, maar hij zei dat hij het niet erg vond want als ze meer van mij houd moet ze voor mij gaan en anders voor Sem zei hij.  Ik was ZO blij maar ik durfde gwn niet te vragen aan haar.

Een paar maanden later vroeg een vriend van mij aan Sophie of ze het leuk vond om verkering te hebben met Sem, ze zei dat ze het eigenlijk niet echt leuk meer vind en ze wou het uitmaken met Sem, Dus ik kwam Sem later nog tegen en ik was met P en D (Ik heb geen zin om namen op te zoeken dus noem ze gwn P en D) en ik en P zeiden wat Sophie zei, ik zei dat hij het niet moest vertellen aan Sophie. Later die dag appte Sophie mij ‘Heb je het verteld over wat ik zei tegen Sem?’. Neee dacht ik, ze weet gwn dat ik het heb verteld. Ik dacht zelf dat ik gwn de waarheid zal vertellen, want je zou maar liegen tegen je crush. En toen ik had verteld dat ik het gedaan had en dat het me ZO veel spijt, en toen blockeerde ze mij. Ik jankte zo lang door en door en door en door. Hoe wist ze dat ik het verteld had tegen Sem en wou vertellen wat er was gebeurd tegen hem, ik appte Sem en zei ‘KOULO SEM’, maar ik bedoelde meer van: ‘KOULO, SEM’. Ik bedoelde meer zegmaar schelden uit boosheid dan hem uitschelden, omdat ik die ene komma ben vergeten heb ik de rest van mijn leven verpest. Nu leek het dat ik boos op Sem was terwijl dat niet zo was en ik zei waarom heb je het verteld tegen Sophie. En hij zei dat hij niks had verteld en blockeerde mij ook. TOP ik heb 1 vriend en 1 crush kwijt geraakt lekker bezig. Hierna deblockeerde Sophie mij weer en ik dacht YES, maar ze werd helemaal boos over waarom ik Sem zat uit te schelden. En ik was niet eens boos zei ik, maar ze zei dat ik koulo Sem gezegd heb en toen pas realizeerde ik mij dat ik die komma was vergeten en dat ze het anders op gevat hadden. Ik was zo boos op mezelf waarom ik het zo moest verpesten, gelukkig deblockeerde Sophie me weer en zei dat dit allemaal onnodig is en dat ze niet meer boos wordt tot dat ik weer zo iets stoms doe. Ze was niet boos omdat ik verteld had dat ze ging uitmaken met Sem, maar meer omdat ik Sem ‘uitschoold’

Ik ging de volgende dag naar school en legde D alles uit (ik fiets met D naar school altijd), P had ik nog niets verteld. Sem was best wel boos op mij en Sophie niet echt want ze was niet meer boos, maar alsnog waren we geen vrienden meer. 2 dagen later had ze me opeens weer geblockeerd, ik weet niet waarom want ze was toch niet meer boos. Later zei Sophie dat ze mij haatte en P hoorde dat en zei ‘Sophie haat jou he wist je dat’, hij zei dat echt de hele tijd. Later legde ik hem uit wat er gebeurde, en P zei dat Sophie hem prc het zelfde had gevraagd maar hij had gezegd dat hij niks gezegd had. Maar dat vond ik raar, want ze werd niet boos op P, toen was er nog een misverstand waar ik een beetje te laat achter kwam. Sophie vroeg het als een vraag uit nieuwssgierigheid (wat eigenlijk logisch is), maar ik dacht dat ze het vroeg als of ze het wist.

Net als bijv. je broertje of zusje stiekem een koekje pakt en je ouders zien dat er allemaal koek kruimels op tafel zitten en de koekdoos is niet opgeruimt weten je ouders dat je kleine broertje of zusje het heeft gedaan en vragen ze ΅heb je stiekem koekjes gepakt!?’. zeg maar dat soort vraag, ze wist het en vroeg het alsnog.

Maar ik vond het echt vies van P dat hij niet gwn de waarheid had verteld en loog tegen Sophie.

Paar maanden hiervoor moesten we inschrijven voor een middelbare school toen ik en Sem nog vrienden waren wou Sem met mij in de klas, je mog vrienden uitkiezen waarmee je graag in de klas wil komen. Sophie die deed Gymnasium dus ik kon niet bij haar in de klas komen want ik ging geen Gymnasium doen. Maar toen moest ik dus in de klas komen van iemand die mij eigenlijk haat.

En later in de brugklas zijn Sophie en Sem opeens wel heel sirieus over hun relatie, wat eerst niet was en Sophie boeide Sem ook helemaal niks vroeger. En later had P een foto van Sophie op zijn story met iets van geef mij een cijfer ofz iets, en ik vond die foto cute van Sophie ik appte dat tegen P en ik zei er nog bij dat hij niks tegen Sem of Sophie mag zeggen wat ik net zei. En een paar maanden later deblockeerde Sophie mij weer en Sophie zei dat ik moet stoppen met simpen op haar en dat ik moet stoppen met over haar praten, want ze had dat gehoord van iemand. Daarna stuurd ze een screenshot met dat appje dat ik naar P gestuurd had dat ik haar cute vond. Ik kon er zo niet tegen wat P gedaan heeft, echt ook zo dom dat hij dat gestuurd heeft naar Sophie. Ik werd toen helemaal boos op P en hij zei dat hij niks weet en dat hij niks gestuurd heeft enz., mijn andere vrienden wilden weten wat er gebeurd was en vroegen aan P. Volgens hun heeft P gelogen tegen mij en hij heeft het wel gedaan.

Later maakte Sophie het uit met Sem en nu is er geen ene reden waarom ze boos op mij moet zijn, want ze was boos omdat ik Sem ‘Uischoold’ maar dat boeit haar toch niks meer. Maar ze was nog steeds boos, voor weet ik niet eigenlijk. Hierna werd ik weer vrienden met Sem want hij vond het toch niet meer erg.

Een vriend van Sem (T), heeft op een of andere manier Sophie overgehaald om mij te deblockeren. Ik was zo blij met T, T was ook een van mijn vrienden en hij is echt een legend door wat hij gedaan heeft. Maar ze is dus niet meer boos dacht ik want anders zou ze me geblockeerd houden, toch?

Ik heb nooit iets tegen haar gezegd, want ik wist niet wat en ik moest zeggen en ik was bang dat ik het erger zou maken en dat ze nog bozer op mij werd. Een maandje terug had ze mij weer geblockeerd, dat vond ik best jammer want nu heeft T dit allemaal voor niks gedaan. Maar ze zou me om geen ene reden mij blockeren, tenzij ze boos op me was toch? Dus mischien is ze weer boos en ik weet niet waarom.

En paar dagen geleden liet T een foto van de story  van Sophie, en ze had dus blijkbaar bij valentijns dag een valentijn.

 

Ik weet niet wat ik moet doen nu help me alsjeblieft😭😭😭😭, ik hou zo veel van Sophie en wil haar echt terug hebben. Help me altjeblieft😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Ik heb een idee hoe ik dit kan oplossen en dat Sophie me kan vergeven, maar ik weet niet hoe ik dat ga doen. Toen Sophie vroeg of ik had verteld over dat ze wou uitmaken tegen Sem, kon ik gewoon nee zeggen. Maar dat heb ik niet gedaan, ik kon gewoon liegen en niet de waarheid spreken om dit te voorkomen. Ik heb toch de waarheid verteld en dat ik gewoon de waarheid verteld heb inplaats van gelogen en dat mijn leven weer verder zou gaan als ik het heb gewild heb. En terwijl P wel gelogen heeft. Ik kan zeggen tegen haar dat ze bozer op mij is terwijl ik de waarheid gesproken heb en  ik gewoon wel een fantastich leven met Sophie kon krijgen, maar toch de waarheid verteld heb. Terwijl P gelogen heeft en dit ook allemaal kon krijgen, maar hij heeft gelogen en als Sophie er achterkomt dat hij gelogen heeft is P echt de sjaak (wat hij ook verdient). Ik weet niet hoe ik aan haar moet vertellen, want ik durf niet met haar te praten omdat ze boos op mij is en omdat ze me (waarschijnelijk) niet mag.

 

Kan iemand mij alstjeblieft helpen😭😭😭😭😭😭


6 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyyyy, 

Ik weet niet of het al is opgelost, maar niemand heeft gereageerd en dat vind ik jammer.

ik zou eerlijk tegen haar zijn en alles persoonlijk uitleggen. P zou ik laten vallen en achter je laten en echt kijken wie een echt vriend Is. 
Succes en sterkte! I hoop dat je Sophie krijgt !

groetjes anoniem!

Reputatie 6
Badge +3

Heyyyy, 

Ik weet niet of het al is opgelost, maar niemand heeft gereageerd en dat vind ik jammer.

ik zou eerlijk tegen haar zijn en alles persoonlijk uitleggen. P zou ik laten vallen en achter je laten en echt kijken wie een echt vriend Is. 
Succes en sterkte! I hoop dat je Sophie krijgt !

groetjes anoniem!

Hey @Anoniem2511 ik heb dit echt een jaar geleden gepost en ben erg verast dat je gwn nog steeds reageerd, maar ik heb het al lang op gegeven. Ik heb toch geen hoop meer, maar dank je wel voor het reageren 😊 

Reputatie 3
Badge +1

Hz geen hoop meer? Ik zou het alsnog proberen als je nog steeds op haar hebt ❤️

Reputatie 6
Badge +3

Hz geen hoop meer? Ik zou het alsnog proberen als je nog steeds op haar hebt ❤️

ja maar kijk he, ik heb al niet met haar gepraat voor bijna 14 jaar. Ik zou het zo graag willen, maar hoe verwacht je dat ik weer vrienden kan worden na 2 jaar niet praten. En ik vind het niet eens meer heel erg net als eerst, want sinds ik christelijk geworden ben ben ik niet meer depresief. En waarschijnelijk later in de toekomst is er wel iemand anders.

Reputatie 3
Badge +1

Je moet doen wat je gevoel zegt . Als dit goed voelt is het het beste . Ik ben blij dat je je best er voelt❤️

 

groetjes anoniem

Reputatie 6
Badge +3

Je moet doen wat je gevoel zegt . Als dit goed voelt is het het beste . Ik ben blij dat je je best er voelt❤️

 

groetjes anoniem

Ik zou het wel graag willen, maar ik heb geen idee hoe ik dit ga doen. En zonder haar is het niet zo erg ofzo. 

Reageer