Wat moet ik doen, hoe moet ik het gesprek starten over hoe ik mij voel?

  • 24 January 2022
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Hoi, ik ben Axo.

Ik doe al aan zelfbeschadiging vanaf mn 11e (ben nu 14), heb hele nare gedachtes, eet & drink amper, en voel me niet goed op school. Ik zou graag met iemand willen praten over deze dingen, alleen ik durf het niet. Ik ben bang dat ik met iemand moet praten waar ik me niet comfortabel bij voel en het dan niet durf te vertellen. Verder weet ik ook niet hoe ik het aan mn moeder zou moeten vertellen, ze gaf heel vaak aan dat als ik met iemand zou willen praten dat dat dan mag, alleen ik heb geen idee hoe ik het gesprek moet starten. Als iemand tips heeft om dit aan te pakken, zou je die dan met mij willen delen?

Alvast heel erg bedankt,

Axo


1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Ik zou graag met iemand willen praten over deze dingen

Ten eerste vind ik het heel dapper dat je er met iemand over wil praten!

 

Verder weet ik ook niet hoe ik het aan mn moeder zou moeten vertellen, ze gaf heel vaak aan dat als ik met iemand zou willen praten dat dat dan mag, alleen ik heb geen idee hoe ik het gesprek moet starten.

Ik snap dat het heel moeilijk is om een gesprek erover te starten. Ik raad je aan het gesprek te openen op een moment wanneer je moeder even niets te doen heeft en er wat ruimte is.

 

Misschien kun je er met een schoolpsycholoog erover praten? Iemand uit mijn vriendengroep zegt dat dat heel fijn is (ik weet niet waarover die heeft gepraat met de schoolpsycholoog, en dat gaat mij ook niets aan).

Als je een beetje een aardige mentor hebt, kun je er ook met hem/haar/hen over praten.

Daarnaast kun je altijd op het forum vragen stellen of met de kindertelefoon bellen of chatten!

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

 

Reageer