Skip to main content
Vraag

Wat moet ik doen depressie en vriendin

• February 18, 2026
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik heb een vraag ik ben al sinds eind 2025 een beetje depressief en ik weet niet wat ik moet doen ik heb mezelf pijn gedaan op meerdere manieren maar dat is niet heel pijnlijk. Ik deel dit puur omdat ik met niemand heb om mee te praten. Ik wil graag naar een therapeut maar ik weet niet hoe ik het tegen mijn ouders moet zeggen. ik denk dan dat het of heel goed gaat of mijn moeder gaat janken omdat ze dan nóg een depressief kind heeft. Wat ik daarmee bedoel is dat mijn oudere zus ong. hetzelfde is zoals mij. Alleen heb ik geen eetstoornis maar ik probeer zo weinig mogelijk te eten. Het is ongeveer hetzelfde maar ik kan gewoon niet stoppen met eten. Ik voel me ook veel groter dan iedereen en lelijker.  In ieder geval ik wilde ook nog delen dat mijn beste vriendin me een beetje in de steek laat, wat ik daarmee bedoel is dat ze veel meer om gaat met (laten we zeggen dat we haar ff meloen noemen) meloen. Dat is heel vervelend want ik mis dr heel erg en ze doet heel close met meloen maar niet meer met mij. Waarom?/ geen idee. Toen we aan het afspreken waren ging ze met haar bellen en heel leuk doen enz terwijl ik er gwn bij stond.

Heeft iemand tips voor wat ik kan doen bij überhaupt iets van wat ik zojuist heb gezegd?

tekst aangepast door Kindertelefoon vanwege forumregel 6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

3 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 18, 2026

hi ​@kdenkteveelna,

wat naar dat je je zo voelt. het is erg vervelend van je vriendin ik weet niet heel goed wat voor tip ik daarop heb. maar je zou bijvoorbeeld eerst naar een vertrouwenspersoon op school kunnen gaan en dan kan je samen met die vertrouwenspersoon kijken hoe ze jou het beste kunnen helpen, en je kan ook met de kindertelefoon bellen en chatten gratis en anoniem om je verhaal kwijt te kunnen en ze kunnen je misschien helpen bedenken voor een oplossing. hier kan je natuurlijk ook je verhaal kwijt.

liefs vie

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 19, 2026

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@vie  Heel erg bedankt ik ga het proberen!

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 20, 2026

geen probleem ​@kdenkteveelna  hoop dat het snel beter gaat 

liefs vie